Netelroos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Netelroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 01:11

heey,

Een vraagje, zijn er meer bokkers die last hebben van netelroos? En waar krijg je het van? Ik krijg het van zwembadwater (chloor), dus moet behoorlijk oppassen want het is echt geen pretje. Ik krijg een soort blaasjes op m'n armen en benen, die verschrikkelijk jeuken. In de zomer zwem ik wel eens in een zwembad, als ik het echt niet uit kan houden. Maar erg fijn is dat niet, want door de warmte wordt de jeuk alleen maar erger. Ik heb het al sinds m'n 6e (ben nu 18) en vroeger was het een stuk erger, toen kreeg ik het over m'n hele lichaam, nu alleen armen en benen, maar als ik vaker ga zwemmen wordt het wel erger. Helaas is er niks tegen te doen bij mijn weten, weten jullie misschien iets?

Moey_

Re: Netelroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:27

Ik heb het! dat klinkt heel vrolijk maar dat is het natuurlijk niet. Ik heb last van inspanningsnetelroos. Als ik dus ga sporten en ik het bijvoorbeeld warm krijg en de temperatuur kouder is krijg ik veel bultjes.. Vooral tussen de hoofdseizoenen door, als het dus warm en koud is.. Soms heb ik het ook wel eens als de verwarming aan gaat enzo.

Voor inspanningsnetelroos heb ik pilletjes gehad. Die kan je slikken als je er last van hebt en dan gaat het weg, of van te voren slikken. Helaas hielp van te voren slikken niet en als ik er al last van had heb het meer nut om gewoon even buiten te zitten als die pilletjes. Misschien eens bij de doc vragen of er voor jouw 'vorm' van netelroos iets is? Ze zeggen dat het meestal niet langer dan een jaar blijft en dat je erover heen groeit, maar ik heb het ook al een jaar of 5. Helaas is dit dus niet altijd zo... Wel gaat het al wat beter als aan het begin!

Groetjes Monique

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 02:03

ik heb het ook gehad.. kweet echt niet meer waar het van gekomen was... maar ik heb wel meer.. en de doktoren weten toch niet waar het allemaal vandaan komt Tong uitsteken

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:23

Ik heb chronische netelroos. Het is vorig jaar na mijn bevalling begonnen. Ze hebben geen flauw idee waar het van komt. Ik heb nu eindelijk goede medicijnen waarmee ik het aardig onder controle kan houden.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 23:27

Misschien weet je huisarts hier wel raad mee..