Bikinilijn na scheren bultjes en veel jeuk, hoe te voorkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_rainbow

Bikinilijn na scheren bultjes en veel jeuk, hoe te voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 22:46

Misschien dat hier al een topic over is, maar kan niet echt antwoord op mijn vraag vinden. Verward

Ik heb namelijk na het scheren van mijn bikinilijn altijd heel veel last van jeuk en bultjes, dat blijft meestal zo'n 5 dagen doorgaan. Om gek van te worden dus.
Of ik nu zonder iets scheer, met dove douchegell of met scheerschuim, het maakt niet uit.
Weet iemand van jullie misschien een betaalbaar middeltje dat je op die plek kan smeren zodat het niet meer zo bulterig en jeukerig word?
Of andere tips misschien?

Alvast bedankt !

Zoe_rainbow

Re: Bikinilijn na scheren bultjes en veel jeuk, hoe te voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 22:51

Oh, en ik heb niet het geduld om te epileren en niet de moed om te harsen, dus het moet echt een tip zijn voor het scheren Schijnheilig

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:54

Scheer in elk geval met de haren mee en nooit tegen de haren in. Een verzachtende lotion daarna helpt ook wel. En niet te vergeten een scherp en schoon scheermes.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:54

Altijd met de haargroei mee scheren, dat is heel belangrijk anders krijg je allerlei irritaties.Na het scheren kun je er een kalmerende/voedende creme opsmeren.Mocht dat nog niet helpen kun je eventueel veet/strep e.d. gebruiken.Wel eerst goed de gebruiksaanwijzing van lezen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:55

Ik ken het probleem, ik heb er ook altijd last van. Veel tips gehad (met haren mee scheren, tegen haren in scheren, goed scrubben (ook de dagen erna), scheerschuim, na afloop bodylotion, elke keer nieuwe mesjes etc etc etc) en niks werkt. Ik heb het niet alleen bij de bikinilijn, maar ook onder m'n oksels....
De enige oplossing voor mij is niet meer scheren. Ik heb een epileerapparaat aangeschaft. Het is even doorzetten, maar het bevalt wel goed. Maar ik zie dus nu dat je dat niet wilt. Overigens is epileren bijna net zo snel als scheren, én het duurt langer voor je weer moet!!

Wat ik ook een tijd gedaan heb, is ontharingscreme gebruiken, maar dit vond ik vrij prijzig. Vandaar dat ik over gestapt ben... Misschien dat dit nog wel wat voor je is. tegenwoordig is er ontharingscreme voor onder de douche, dus net zo makkelijk als scheren.

Ben benieuwd of er nog een tip langskomt dit ik niet ken!!!

succes er mee!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 23:00

er zijn al een hoop topics over, maar wat bij mij helpt is. scrubben. voor het scheren en een dag na het scheren.. ennnee niet krabben ":P

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 23:01

ik heb er al sinds me 13de last van, ik heb de scheermoed opgegeven en epileer het gewoon. t is vermoeiend maar het resultaat waard, ik zit helemaal onder de littekens van die bultjes, óók met de haargroei mee en mesje elke keer afspoelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:06

Heb ik ook altijd weer last van. Ik smeer altijd na het scheren met bodylotion en als ik last heb van jeuk doe ik dit weer want als ik ga krabben zit het helemaal onder die lelijke bultjes.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:07

Talkpoeder op doen vóór het scheren.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 00:13

aukje91 schreef:
Heb ik ook altijd weer last van. Ik smeer altijd na het scheren met bodylotion en als ik last heb van jeuk doe ik dit weer want als ik ga krabben zit het helemaal onder die lelijke bultjes.

Dit heb ik dus ook... Maar als ik met de haren meescheer blijven er van die irritante stoppels die ik er met geen mogelijkheid af krijg Scheve mond Dan lijkt het net of ik het niet bijhoud of zo. En ik smeer elke dag aloë vera-gel er op om het soepel te houden, maar nog krijg ik bultjes, uitslag, ingegroeide haren en complete ontstekingen...

Ontharingscreme kan ik schijnbaar ook niet tegen, heb verschillende merken geprobeerd en heb dan minstens een week last van een brandende muts. Ook krijg ik hiermee niet alles weg.

Ik heb 1 keer geprobeerd om het te harsen, maar toen trok ik m'n vel er ook mee af Nagelbijten / Gniffelen

Epileren zou ik nog kunnen proberen, maar zijn er nog meer manieren?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 09:56

Mijn grote tovermiddel tegen irritaties is talkpoeder.
Verder de standaard tip: altijd met de haren mee scheren en zorg ik voor goede mesjes, regelmatig vervangen. Ik scheer nat onder de douche zonder scheerschuim (ik merk ook geen verschil in met of zonder en met is alleen maar lastig), vervolgens scrub ik het met Betadine Scrub en na het douche doe ik er talkpoeder op.

De volgende dag herhaal ik het scrubben en gebruik ik weer talkpoeder. Als de irritaties erg zijn, kun je natuurlijk bij erge jeuk ook gewoon even tussendoor talkpoeder erop doen. Het is echt verzachtend vind ik.

Miryamk schreef:
Talkpoeder op doen vóór het scheren.

Ervoor erop doen heb ik nog niet geprobeerd. Scheer je dan droog?

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:27

Ik heb een keer iemand hier op bokt zien schrijven over scheren met talkpoeder. Nee, nee, niet naderhand, maar gewoon op de droge huid wat talkpoeder en scheren maar. Lachen

Ik heb dat zelf een week geleden geprobeerd, het werkte verrassend goed, al voelt het heel stom Tong uitsteken

Bouwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:30

Oh en wat ook erg goed werkt...

Scheren met baby olie...onder de douche, word het lekker zacht van en naderhand insmeren met de aftershave lotion ( of spray maar dat is iets pijnlijker..) van je kerel! Werkt perfect en blijft dagen rustig...elke dag even insmeren.
Ik zweer daarbij ik had ook de hoop opgegeven Haha!

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 12:57

Ik ga er na het scheren even met de roller-deo overheen Ja

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:09

@Knoffer droog scheren met talkpoeder, zo hebben wij het geleerd in de opleiding Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:18

Ik gebruik voor mijn bikinilijn alleen nog maar nieuwe mesjes.
Ik kreeg er voornamelijk last van bij oudere mesjes, want deze zijn niet goed scherp meer. Sindsdien geen last meer van, ook niet als ik tegen de richting in scheer.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 13:24

Miryamk schreef:
@Knoffer droog scheren met talkpoeder, zo hebben wij het geleerd in de opleiding Knipoog

Welke opleiding doe je/heb je gedaan dan?

Ga ik ook eens proberen. Talkpoeder erna werkt al super.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 14:59

Droog scheren met talkpoeder doe je mij echt geen plezier mee Nagelbijten / Gniffelen
Ten eerste doet het net zoveel zeer, en het wordt alles behalve glad. Als ik ook met de haarrichting meescheer dan wordt het niet glad (en ook niet met een splinternieuw mesje Tong uitsteken )..

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:07

nee ik scheer ook altijd tegen de haar richting in. anders wordt het echt niet glad hoor (ook niet met een scherp mesje). Ik scheer dan onder de douche met lactacite (of hoe je het ook schrijft) dit is een betere samenstelling voor daar beneden. en naderhand altijd insmeren met een lekkere vette creme (nivea of dove)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:08

Mijn zus had hier vroeger ook last van.
- Met de richting meescheren
- goed nat houden/mannenscheerschuim erop smeren
- na het scheren even inwrijven met babyolie of in die term.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:08

Je huid moet er vooral aan wennen. ik scheer me overal in alle richtingen van de haargroei, dus ook tegen de haargroei in. heb geen last van bultjes oid, maar dat had ik in het begin juist wel.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:13

Ik wel, als ik tegen de richting in scheer gaat het regelmatig bloeden. Waar ik ook mee scheer. Ik moet ook altijd een paar dagen wachten tot het weer lang genoeg is anders maak ik het volledig kapot daar Tong uitsteken

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:18

scheren (gebruik zelf eigenlijk altijd een te oud mesje en scheergel van de Hema), afspoelen met ijskoud water, afdrogen en dé tip: Sudocrem (staat bij de babyzalfjes bij de drogist, grijs potje rode opdruk) erop. Werkt bij mij erg goed!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:31

Tja, als je niet tegen de richting in scheert wordt het idd iets minder glad. Maarja, dat liever dan irritaties.

Trennie schreef:
Je huid moet er vooral aan wennen. ik scheer me overal in alle richtingen van de haargroei, dus ook tegen de haargroei in. heb geen last van bultjes oid, maar dat had ik in het begin juist wel.

Dat is soms zo, maar heel wat blijft het bij en is het geen kwestie van wennen. Jij hebt geluk dat je zo kan scheren zonder irritaties Lachen
Ik scheer al jaren, alleen maar erger geworden eigelijk.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 15:36

ik volg even, heb hetzelfde probleempje.. Ja

Tegen de haarrichting, met de haarrichting, met schuim, zonder schuim, alleen water, douchegel.. t helpt niet..