Saskia9 schreef:Hebben jullie verder nog last van pijn? of erge jeuk?
De jeuk was voor mij de reden om naar de HA te gaan, ik werd er gillend gek van (werkelijk vanalles erop gesmeerd om de jeuk te verlichten).
Ik heb psoriasis guttata, een vorm die zich uit in druppelvormige kleine plekjes (ook gemakkelijk te verwarren met allergie, heb eerst anti-histaminezooi gehad wat dus niet werkte).
Vorig jaar zomer heb ik zo ongeveer een aanval gehad en zat helemaal onder de jeukende plekjes. Later bleek ik dus al veel langer psoriasis gehad te hebben, maar enkel een paar plekjes die zich netjes gedroegen. Aangezien ik ook regelmatig mijn benen stoot aan alles waar je je aan kunt stoten, nam ik aan dat het stootplekken waren.
Ondertussen heb ik mijn eerste lichttherapie gehad en heb nog Hydroxidinges tegen de jeuk en Ibaridingeszalf om de plekjes in bedwang te houden. Gelukkig ook geen aanvallen meer gehad, wel idd tijdens stressperioden een toename van het aantal plekjes.
Verder vind ik mijzelf ook geen heel zwaar geval, ik heb op plaatjes vele malen erger gezien. Ook ziet deze vorm van psoriasis er niet zo snel 'vies' uit, eerder als iemand die vet gepakt is door een kolonie uitgehongerde muggen. Waarschijnlijk ook doordat ik snel shirtjes zonder mouwen draag heb ik er op de armen weinig last van, korte broeken draag ik eigenlijk alleen op het erf en daar doet niemand moeilijk over een plekje meer of minder.
Al met al beetje lastig maar verhoudingsgewijs weinig om over te klagen...
Btw - voor diegenen die dat weten - hoe (on)mogelijk is het om van hormoonzalfjes ala Ibaridinges een onregelmatige menstruatie te krijgen?