Hersenschudding, hoe lang rust?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Hersenschudding, hoe lang rust?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 17:52

Hai

Ik ben donderdag van mijn paard af gekletterd en kreeg een trap na tegen mijn hoofd. Gelukkig had ik mijn cap op. Ik ben er vanaf gekomen met een hersenschudding en kan ik het nog na vertellen.

Ouders blijven benadrukken dat het belangrijk is dat ik rustig aan doe en niet te snel weer dingen ga doen. Ik heb niet meer gewerkt sinds vrijdagochtend en hang een beetje rond hier thuis. TV kijken/computeren gaat tot een bepaalde tijd, daarna merk ik dat ik hoofdpijn krijg.

Het is een hersenschudding tussen licht en normaal. Iemand enig idee hoe lang ik het rustig aan moet doen? Ik kan niet zo goed stil zitten namelijk Haha! Clown

Nannes

Re: Hersenschudding, hoe lang rust?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:56

3 maanden terug had ik ook een hersenschudding. Met softballen werd er nogal hard een bal tegen m'n hoofd aan geslagen (niet expres hoor Knipoog ). Het zag even zwart, m'n oren piepten en liep een beetje te tollen. Tong uitsteken Ik heb alleen wekadvies meegekregen. De volgende dag moest ik een halve dag werken op de manege, maar ik had de eigenaresse die avond maar even een smsje gestuurd dat het niet echt wat werd de volgende dag Tong uitsteken , maar ben 's avonds wel naar een dierenbeurs geweest. Daarna gewoon weer gewerkt en naar school gegaan. al zag m'n hoofd er niet echt charmant uit met al die kleurtjes Bloos Voor de rest niks aan over gehouden alleen een deuk in m'n voorhoofd.
Laatst bijgewerkt door Nannes op 27-01-08 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:56

Ben je niet bij de dokter geweest? Ik ben vorig jaar met skiën op een ijsplaat gevallen en geland op mijn neus en toen had ik ook een hersenschudding. In Oostenrijk nemen ze dat nogal serieus en moest toen 2 dagen in het ziekenhuis blijven, maar terug in Nederland zei de dokter dat ik het een weekje rustig aan moest doen en dan kon ik weer rustig verder gaan.

Maar je moet ook even kijken hoe je je voelt denk ik, ik had toen last van misselijkheid en draaierigheid en dan is het ook niet fijn om iets anders te gaan doen.

In ieder geval veel beterschap, je hebt wel geluk gehad.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:15

Toen een vriendin van me een (zware) hersenschudding had, zei de dokter dat de regels tegenwoordig anders zijn dan vroeger. Toen was het zes weken plat liggen in het donker, nu mag je eigenlijk gewoon alles doen, krijg je er hoofdpijn van heb je teveel gedaan en moet je dat dus niet meer doen Lachen

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 21:22

Ik heb ook al is hersenschudding gehad, probeer je niet teveel in te spannen en druk te maken. Wanneer je hoofdpijn krijgt even gaan liggen, voor de rest rustig aan de draad weer oppakken.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:46

volgens mij moet je even doen wat je lichaam je aangeeft. misschien wel even lezen, maar als je hoofdpijn hebt, even rusten.

toevallig ben ik zaterdag ook van 't paard gevallen en ik heb niks, alleen een beetje snel moe en soms even hoofdpijn. ik heb gewoon gewerkt vandaag. vroeg naar bed dan maar....

en gewoon veel bokken????? Haha! Haha!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 22:59

Inderdaad is men er inmiddels wel achter dat volledig rust houden niet iets extra's toevoegd aan de genezing. Desondanks is het wel belangrijk genoeg rust te nemen.
Het beste kan je gewoon luisteren naar je lichaam, maar wel heel goed luisteren. Want eigenlijk moet je al stoppen met lezen of tv kijken vóórdat je hoofdpijn krijgt. Dan gewoon even rusten in een kamer met weinig prikkels (licht, geluid etc) tot het weer beter gaat.
Hoe lang het duurt hangt vooral van je lichaam af. Sommige mensen hebben na een week nergens meer last van, andere zijn een paar weken zoet.
In het algemeen ben je toch wel een week of 2 bezig voor je echt weer fit bent. Maar luister naar je lichaam.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 23:03

luisteren naar je lichaam, ik liep toendertijd door maar ik wist niet dat ik het had, en daardoor viel ik heel snel flauw, ik vroeg gewoon veel te veel, ik heb daarna met een lichte hersenschudding langer als een week moeten rusten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 17:15

1 week plat gelegen, daarne weer rustig begonnen Lachen
Op het moment dat ik hoofdpijn kreeg, direct rust nemen Lachen
Hoofdpijn? rust! Dus gewoon luisteren naar je lichaam!

Ik heb er nu nog af en toe last van, ondanks dat ik het een week voor kerst kreeg (gemiddelde tijd dat het hersteld: 2 tot 6 week). Maar dat komt ook omdat ik veel hoest en verkouden ben, dus meer druk op mijn hoofd krijg Lachen