Hoesten, hoesten en nog eens hoesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Hoesten, hoesten en nog eens hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 11:06

Pfff, ik word er gek van.
Ik loop al de hele week aan een stuk door te hoesten. Begin van de week enkel een droge hoest, later een vast zittende hoest met wat slijm achter uit m'n keel maar verder geen verstopte neus ofzo. En nu zit de boel niet meer zo vast, begin ik te snotteren en blijf ik zo verschrikkelijk hoesten. M'n oren zitten al wel de hele week dicht.
En alles doet me zeer, m'n buik, m'n ribben (na een ongeluk een zwak punt) tot m'n schouders.

Hoestdrankjes worden al gebruikt, vitamine C bruis tabletten, keel snoepjes en veel drinken doe ik allemaal al. Maar niets lijkt het wat te verlichten.

Wie heeft er tips?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hoesten, hoesten en nog eens hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:07

Naar de dokter gaan? Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 11:16

Ik ga er van uit dat het wel over gaat, ben verder helemaal fit, alleen lig steeds dubbel in een hoestbui.

Dat alles zeer doet komt wel duidelijk van het hoesten, vanacht lekker geslapen en niet gehoest en toen ik uit bed kwam viel het mee. Nu een paar keer weer dubbel gelegen en nu voel ik het weer goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:18

Daar zou ik niet teveel vanuit gaan.
Ik had dezelfde symptomen als jou, en bleek achteraf bronchitis te hebben. Mijn ouders vonden het toendertijd ook niet nodig om mij naar de dokter te laten gaan, maar daardoor is het bij mij wel doorgeslagen naar Chronische Bronchitis, en kom ik er nooit meer vanaf.
Wanneer ik naar de dokter was gegaan was er niets meer aan de hand geweest nu.
Vooral slijm is 1 van de kenmerken. Ik zou dus gewoon gaan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:30

Bezoekje aan de dokter kan geen kwaad. Ik heb een paar weken met al dat gehoest rondgelopen en heb zo hard lopen hoesten dat ik op een gegeven moment bloed ophoeste en nu nog de stukken bloed naar buiten snuit. (ben altijd in voor een smakelijk verhaal zo op de ochtend Knipoog )
Kreeg van de huisarts toch het verzoek om voortaan iets eerder langs te komen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:36

ik moet altijd zo vreselijk hoesten dat ik ervan moet kokhalzen of overgeven. en daarbij lig ik ook nog eens de nachten wakker omdat ik vooral 's nachts hoest. als je inderdaad niet oppast hoest je je longen "kapot" en ga je bloed ophoesten en dat gaat echt veel pijn doen...

ik gebruik hiervoor fluimicil (bruistablet 600mg, vrij verkrijgbaar) dat neem ik 's ochtends in en dat maakt het slijm los.
als ik een hele erge hoestbui heb heb ik een puffer (op recept) waardoor ik tijdens het hoesten meer lucht krijg en het sneller overgaat.
in deze puffer zit ook een antibacterieel middel

en 's nachts probeer ik niets te nemen, maar als het echt heel erg is dan slik ik codeïne (op recept)