Lasertherapie: stoppen met roken? Succes of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Lasertherapie: stoppen met roken? Succes of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 23:11

Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die gestopt zijn met roken met behulp van lasertherapie.
Of juist mensen die na de behandeling buiten alweer een peuk op staken?!

Verder, als het gelukt is, heb je het zwaar gehad? Had je erge last van de afkick verschijnselen? Wat heb je allemaal gedaan om de gewoontes af te leren?

Kom maar op, ik ben benieuwd!

Kedevr

Re: Lasertherapie: stoppen met roken? Succes of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:05

Lasertherapie? Ze verzinnen ook telkens weer wat nieuws... Ik ken het niet maar ik ben van mening als je echt wilt stoppen moet je gewoon stoppen en als je wil sterk genoeg is lukt het je zonder die onzin. Ik heb persoonlijk (ik rook zelf ook) als ik ergens geconsentreerd mee bezig ben dan denk ik er niet aan maar ga ik zitten grijp ik direct naar mijn shagg. Zo kan ik een paar uur zonder roken (ik rook 11 jaar). Tip: als je echt wilt stoppen lukt het je wel. Zoek afleiding. Toen mijn vader ging stoppen ging hij eerst afbouwen naar alleen 's avonds roken en overdag niet later is hij helemaal gestopt. Hij liep de hele dag met zoethout in z'n mond. Ik vind nicotine pleisters, nicotine kauwgom en al dat andere pure geldverspilling en het lijkt me ook niet gezond.

WAAR EEN WIL IS IS EEN WEG!!!

(dit was alleen niet het antwoord waar je op gehoopt had denk ik maar ik wou het toch even zeggen)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 00:09

Nee, dit is inderdaad niet het antwoord waar ik naar op zoek ben en eigenlijk ook niet echt wat ik wilde weten. Beetje oud nieuws en een standaard antwoord (voor rokers én niet-rokers...)

Ik zoek alleen maar ervaringen van anderen die speciaal deze therapie geprobeerd hebben enne...het is niet iets nieuws ofzo hoor, het bestaat al járen!

Waar een wil is, is een weg maar sommigen hebben niet genoeg wilskracht ervoor en hebben een steuntje nodig. Ook mijn vader is na 40 jaar roken van de ene op de andere dag gestopt maar dat zegt niets over een eventueel familielid. Ieder zo zijn/haar ding, toch?

De toespraak over sterk zijn etc. ken ik allang al, dat is oud nieuws eerlijk gezegd..

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:45

Ik ken iemand die mbv lasertherapie gestopt is met roken. Hij is ruim 2 jaar gestopt. Ik weet van hem dat hij echt nergens last van heeft gehad. Helaas is hij na 2 jaar weer begonnen met roken door stress op het werk, na eentje te hebben genomen, steeds meer en nu weer een pakje per dag.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:48

2 colega's van mij hebben het recent gedaan..
het benne momenteel 2 giga stress kippen..
chagie niet normaal
en ik blijf erbij, waar een wil is is een weg idd..
zit toch echt ook tussen de oren..
het is even zwaar, maar als je d'r doorheen bijt, dan moet het lukken
*zegt ze heel stoer met peuk in de hand* Bloos
ooit gaat het mij ook lukken, maar dan wel zonder poes pas

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:55

er zijn zoveel manieren om te stoppen.
laser ken ik via collega's en die roken beide weer.
ik ben zelf ooit via voetreflex gestopt en ben er maar liefst 3 weken vanaf geweest. Tong uitsteken

kennis van me heeft pleisters geprobeerd en gebruikt nu Zyban om te stoppen..dat zijn medicijnen dat je geen zin meer in roken hebt.

maar volgens mij is de allerbeste manier om te stoppen gewoon dat je er zelf gewoon helemaal spuug en spuugzat van moet zijn.
ben je dat niet dan lukt het stoppen ook niet.

succes!!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 09:58

Ik ken niemand die gestopt is via lasertherapie. Wel iemand die gestopt is door middel van accupunctuur.
Ik heb er ooit wel wat over gelezen, maar heb toen besloten om het niet te doen. Ik vond het toch best prijzig en werd niet vergoed door de verzekering (misschien is dat nu anders).'

Uit eindelijk ben ik nu 3 weken gestopt zonder hulpmiddelen.

Ik zou gewoon even de kliniek bellen en wat vragen stellen.
Overigens moet je er wel zelf achter staan. Wil je toch niet echt stoppen met roken (dus niet voor 100%), dan zal ook lasertherapie niet werken.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 11:02

Ik heb de kliniek al gebeld. De kosten zijn 165 euro. Ik krijg direct door mijn goede verzekering, op vertoon van mijn pasje, 10% korting. De kliniek vertelde ook omdat ik goed verzekerd ben (Groene Land) dat ik erna nog eens 75% terug krijg. Dat stukje over die 75% vertrouw ik niet helemaal; ik zie het wel. Ik heb de kosten er wel voor over.
Ik wil wel heel graag stoppen maar ik ben er niet spuug- en spuugzat van. Ik vind roken nog steeds lekker. Ook ben ik niet sterk van karakter met dit soort dingen. Echter, ik heb nog nooit een poging gedaan om te stoppen dus geen flauw idee of het gaat lukken. Mijn omstandigheden zijn niet ideaal: mijn vriend rookt ook en hij is niet van plan te gaan minderen of stoppen.
Mijn motivatie om te stoppen is heel goed en mijn redenen zijn dat ook maar ik ken mezelf, weet dus niet of ik er sterk genoeg voor ben. Ik hoor succesverhalen maar ook verhalen van mensen die het niet gelukt is (kennissen die buiten de kliniek alweer een peuk opstaken) maar ook van mensen die na de behandeling geen grammetje last hebben gehad van de afkickverschijnselen. Hoe weet je nou écht dat je écht wilt stoppen dan? Ik wil het namelijk wel en ik wil het ook heel graag.
Misschien is het inderdaad nu nog wel te vroeg voor me, moet ik er eerst nóg meer zat van zijn…
Het is wel zo dat als ik niet in een omgeving ben waar gerookt wordt (bv. mijn werk) dat ik er ook niet echt naar verlang ofzo. Zolang ik maar niet in die lucht zit. Maar ben wel weer een ontzéttende gewoonte-rookster.
De cold-turkey methode is allang al van bekend dat maar heel weinig mensen dat lukt; dat zijn of mensen die op doktersadvies moeten stoppen, of het spuugzat zijn, of al heel weinig rookten.
Ik denk dat zoiets als een lasertherapie een hele goede ondersteuning kan zijn. Ben het wel 100% eens met dat je gewoon volledig gemotiveerd moet zijn.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:03

Ben middels een lasertherapie-behandeling 3 jr van het roken afgeweest. Daarna ben ik weer gaan roken (stress).

Nu ben ik eigenhandig gestopt en het gaat mij nu veel makkelijker af.

Succes!!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:06

Mijn werkgever heeft het ondergaan, denk een jaar of 5 terug, met succes dus ik ging ook, samen met mijn moeder. Bij ons is het helaas toendertijd niet gelukt (ik had slijmbeursontsteking en kon helemaal niets, dus alleen maar denken aan sigaret roken). Een collega, nog een werkgever en de vrouw van die collega zijn daarna ook gegaan, die werkgever is ook nog steeds gestopt, de collega en de vrouw zaten dezelfde dag alweer te roken, 2 weken geleden is een vriend / collega en zijn vriendin van me ook gegaan, die hebben het niet makkelijk maar kunnen het goed volhouden.

Dus allerlei ervaring, het belangrijkste is dat je 100 % achter je besluit om te stoppen staan. Succes

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:07

ik ben gestopt zonder enig steuntje in de rug.
rookte een pakje per dag, ben ala minute gestopt, geen enkel ontwenningsverschijnsel gehad

en waarom?
omdat roken tussen je oren zit.
net als laser therapie, pleisters , hypnose en alle andere manieren die -geld kosten- en de roker helpen te stoppen

lees het boek van alan carr eens, is stukken goedkoper.
sja kost alleen wat meer moeite...
maar is zeker de moeite waard

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:09

Je merkt dat je het echt niet meer wilt als je hele lichaam dat aangeeft.
Dat kan zijn tijdens het roken van een sigaret, of als je een nieuw pakje gaat halen of als je in de ochtend op staat.

Ik had het toen mijn pakje op was en nadat ik uitgerekend had hoeveel geld het ons (rookten allebei) per jaar kostte.

We kwamen op 2500 euro per jaar uit en dat is een hoop. Dit heeft er voor gezorgd dat ook mijn man het zat was en zijn samen gestopt.

Het feit dat jouw vriend nog wel rookt en niet van plan is om concessies te doen, maakt het voor jouw moeilijk.

Als je wel wilt maar ook weer niet, zou ik de laser behandeling nog even laten zitten en het toch eerst zelf proberen.
Als het je niet lukt, maar je uiteindelijk wel echt wilt stoppen kan je altijd nog die behandeling proberen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:11

@crossmonster, ook bij het boek van Carr moet je 100% achter je keuze om te stoppen staan.
Ik heb het boek zelf ook gelezen en vond bijna alles zeer logisch. Ben 3 dagen gestopt en daarna weer gaan roken.

Als je echt wilt stoppen, lukt het je zonder problemen. Wil je niet echt stoppen, krijg je last van verslavingsverschijnselen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 11:11

Hoe weet je nou of je er 100% achter staat dan? Hoe weet je dat van jezelf? Ik sta erachter, wil heel graag stoppen dat zeker, ik vind het stinken (kleding, haren, volle rookhokken etc.) maar toch ook weer heerlijk. De nadelen zijn veel meer aanwezig dan de voordelen voor mij persoonlijk.
Ik wil echt supergraag stoppen maar ik weet niet of ik er wel sterk genoeg voor ben. Stress heb ik regelmatig maar dat is iets dat de komende twee jaar nog niet weg zal zijn. Ik heb zoiets van: ik zal me toch niet laten verslaan en mijn leven laten beheersen door zo n stom stinkstokkie? het is gewoon denk ik een stukje onzekerheid? Of sta ik er niet voor de volle 100 achter?

trieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:12

Ik ben 3 maanden geleden ongeveer gestopt door laseren en ik was er meteen helemaal vanaf
ik heb alleen een paar dagen een erg kort lontje gehad maar totaal geen behoefte om te roken.
Het is wel zo dat je er zelfachter moet staan anders werkt het niet

Groetjes

Tries

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:16

Randy01 schreef:
Hoe weet je nou of je er 100% achter staat dan? Hoe weet je dat van jezelf? Ik sta erachter, wil heel graag stoppen dat zeker, ik vind het stinken (kleding, haren, volle rookhokken etc.) maar toch ook weer heerlijk. De nadelen zijn veel meer aanwezig dan de voordelen voor mij persoonlijk.
Ik wil echt supergraag stoppen maar ik weet niet of ik er wel sterk genoeg voor ben. Stress heb ik regelmatig maar dat is iets dat de komende twee jaar nog niet weg zal zijn. Ik heb zoiets van: ik zal me toch niet laten verslaan en mijn leven laten beheersen door zo n stom stinkstokkie? het is gewoon denk ik een stukje onzekerheid? Of sta ik er niet voor de volle 100 achter?

Dit geeft al aan dat je het niet voor de volle 100% wil.
Je bent namelijk onbewust toch naar excusses te zoeken waarom het je niet zou lukken.

Pas als je dit niet meer hebt en echt eerlijk kan zeggen dat je het spuugzat bent, wil je het ook echt niet meer. Dan zal stoppen een verademing zijn in plaats van een hel.

Nog even wat voordelen door te stoppen met roken (bij mij althans).
- binnen een week reukvermogen terug. Ik ruik echt veel meer.
- smaakvermogen is beter geworden. Ik geniet meer van eten, maar merk nu ook dat dingen toch niet zo lekker zijn als ik eerst dacht.
- droge huid is veel minder geworden.
- heb meer kleur in mijn gezicht en op mijn handen.
- conditie is met sprongen vooruit gegaan, ondanks dat ik niet meer ben gaan sporten.
- tanden zijn witter geworden.

Al met al veel gezonder dus.

Daarnaast is de aanslag op mijn portemonee verdwenen en ben ik vele malen minder gestresst.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 11:19

Mistic schreef:
Je merkt dat je het echt niet meer wilt als je hele lichaam dat aangeeft.
Dat kan zijn tijdens het roken van een sigaret, of als je een nieuw pakje gaat halen of als je in de ochtend op staat.

Ik had het toen mijn pakje op was en nadat ik uitgerekend had hoeveel geld het ons (rookten allebei) per jaar kostte.

We kwamen op 2500 euro per jaar uit en dat is een hoop. Dit heeft er voor gezorgd dat ook mijn man het zat was en zijn samen gestopt.

Het feit dat jouw vriend nog wel rookt en niet van plan is om concessies te doen, maakt het voor jouw moeilijk.

Als je wel wilt maar ook weer niet, zou ik de laser behandeling nog even laten zitten en het toch eerst zelf proberen.
Als het je niet lukt, maar je uiteindelijk wel echt wilt stoppen kan je altijd nog die behandeling proberen.

Handige tips, hier heb ik wat aan! Dank je!

....

Bij mij is dus ook de hoofdreden het financiële plaatje. Wij hebben het financieel heel zwaar maar roken veel. Ieder een pakje per dag. Ik rook thuis dan wel shag, dus scheelt wat, maar op sites kun je uitrekenen met een pakkie per dag zit je gewoon op 1900 euro per jaar. Mijn vriend valt niet te overtuigen. Hij zegt dat hij pas stopt als hij lichamelijk ervan wat gaat merken. Dat vind ik persoonlijk weer een suffe reden; dan is het nl. al te laat. Hij is bovendien nog suikerpatiënt ook maar goed, wie ben ik om te oordelen, ja toch? Ikzelf merk geen ongemak ervan. Ook als ik sta te roken denk ik alleen maar: he lekker, even die pauze tussendoor (op het werk bv.) maar ik kijk niet naar die peuk van: vies rotding, waarom beheers je mijn leven? Zo zie ik het nl. niet. Ik voel me niet beheerst door die sigaret. Maar ik voel me wel vaak schuldig dat ik rook. Ik stink naar rook, mijn kleren, mijn auto, mijn huis, alles! Dat vind ik ook zó goor gewoon! Bovendien wil ik weer echt witte tanden krijgen en de rimpels mogen ook minder hard zich gaan laten zien.
Wanneer weet je nou écht dat je 100% gemotiveerd bent dan?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:20

Mistic schreef:
@crossmonster, ook bij het boek van Carr moet je 100% achter je keuze om te stoppen staan.
Ik heb het boek zelf ook gelezen en vond bijna alles zeer logisch. Ben 3 dagen gestopt en daarna weer gaan roken.

Als je echt wilt stoppen, lukt het je zonder problemen. Wil je niet echt stoppen, krijg je last van verslavingsverschijnselen.

ben ik het niet mee eens.

ik zal je zeggen, ik vond toevallig het boek op de vlooienmarkt
ik was een echte roker, rookte altijd en overal, had geen reden om te stoppen, vond het gewoon lekker, en had geen last van hoest of iets in die trant.
ik had het boek gelezen en dacht sja die knakker heb gelijk,
en ben dus, met het grootste gemak gestopt.
voor ik het boek had, was er nooit door mijn hoofd gegaan dat ik moest stoppen, ik wilde niet stoppen.

je moet wel goed lezen, en doen wat ie zegt, maar dat is weer wat anders.
ik stond er niet achter in elk geval

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:23

Even van je werkplek weg kan ook zonder sigaret. Ik loop rustig nog even naar buiten voor 5 minuten als ik even een short break nodig heb.

Ik denk opzich dat je op de goede weg bent. Zoals ik het nu lees sta je er voor 90% achter.
Overigens hoef je niet te zeggen: vies rotding, waarom beheers je mijn leven. Ik vind de lucht van de rook die uit een sigaret komt nog steeds lekker, alleen daar staat tegenover dat ik de lucht die al een tijdje om iemand heen hangt momenteel echt smerig, maar dat komt doordat ik beter ruik.

Kijk het nog even aan. Koop nog een pakje en bedenk ondertussen wat je allemaal beter krijgt als je stopt. Als je dan denkt, bah nu ben ik het zat, kan je stoppen zonder problemen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:25

crossmonster schreef:
ben ik het niet mee eens.

ik zal je zeggen, ik vond toevallig het boek op de vlooienmarkt
ik was een echte roker, rookte altijd en overal, had geen reden om te stoppen, vond het gewoon lekker, en had geen last van hoest of iets in die trant.
ik had het boek gelezen en dacht sja die knakker heb gelijk,
en ben dus, met het grootste gemak gestopt.
voor ik het boek had, was er nooit door mijn hoofd gegaan dat ik moest stoppen, ik wilde niet stoppen.

je moet wel goed lezen, en doen wat ie zegt, maar dat is weer wat anders.
ik stond er niet achter in elk geval

Maar wat is dan je reden geweest om het boek te kopen?
Overigens vind ik het super dat je dan toch echt gestopt bent OK dan!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 11:46

Bij het kopen van de sigaretten denk ik weer: jeetje wat een zonde-geld zeg. Echt vreselijk zonde. Wat een leuke dingen we daar al niet voor kunnen doen! Als ik die twee kleine rookrimpeltjes bij mijn mondhoeken zie denk ik: ‘walgelijk zeg en dat door zo n stinkstok!’.
Droge huid heb ik inderdaad ook. Ik zie zeker wel alle voordelen van het stoppen met roken en die zijn er volop. Ook heb ik voor mezelf al een soort volgorde van belangrijkheid van voordelen van stoppen op een rijtje staan. Bij alles wat ik nu doe, nou ja, alles, bij een aantal dingen..denk ik nu: jeetje zeg ja, dat zou ook een voordeel zijn als ik zou stoppen met roken. Ik denk niet dat ik het nu op eigen kracht zou redden. Ben gewoon een slappeling. Nu neig ik af en toe ook nog te denken van: waarom zou ik eigenlijk stoppen?
Ik word gewoon wat heen en weer geslingerd door mijn eigen onzekerheid, heb ik het gevoel…

Ik vind het wel heel leuk om hier alle reacties en ervaringen te lezen erover. Toch heb ik wel besloten eerst meer zelfverzekerd te zijn om te stoppen met roken voordat ik definitief de beslissing neem.
En stiekem heb ik dus al een afspraak staan bij het laseren op 7 febr….

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:39

mistic, ik ben een impulsieve koopster Haha!

ik vind rommelmarkten heerlijk om lekker rond te snuffelen, laatst nog voor een habbekrats een heleboel spirituele boeken,
en ook ben ik filmverslaafd en vind ik vaak leuke videos en dvds daar.
het gaat me soms ook meer om het afpingelen dan om het ding dat ik koop Bloos!

zo zag ik dat boek ineens liggen, en vond het wel grappig, dus vroeg de prijs, flink afgepingeld, de verkoopster zei,"nou vooruit, maar dan moet je wel beloven te stoppen met roken"
die zin was eigenlijk het begin. ik dacht sja laten we het boek lezen.

misschien hebben onbewust mijn katjes ook meegespeeld, dat was voor mij de enige reden dat ik wel zou willen stoppen,
ik heb katten in huis, raskatten waar ik mee fok, en als ze dragend zijn roken ze dus met me mee, en dat vind ik niet eerlijk.
dus dat is wss de drijfveer geweest.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 13:06

ik ga niet vertellen over het stoppen met roken of dat tussen je oren zit de ja of de nee en de gehele andere discussie omtrent het stoppen met roken

ik ben zelf namelijk ook zo een roker die er nog niet 100% achter staat en daarom het geeneens probeert

maar om gewoon antwoord te geven of je ervaring met laser..

mijn moeder en haar vriend hebben zich laten laseren...
mijn moeder die kan stoppen wanneer ze maar wilt (dat heeft ze eerder bewezen) en haar vriend de verstokte kettingroker...
beide zijn na 3 dagen weer begonnen met roken...
weggegooid geld dus want het heeft helemaal niks geholpen