Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Randy01 schreef:Hoe weet je nou of je er 100% achter staat dan? Hoe weet je dat van jezelf? Ik sta erachter, wil heel graag stoppen dat zeker, ik vind het stinken (kleding, haren, volle rookhokken etc.) maar toch ook weer heerlijk. De nadelen zijn veel meer aanwezig dan de voordelen voor mij persoonlijk.
Ik wil echt supergraag stoppen maar ik weet niet of ik er wel sterk genoeg voor ben. Stress heb ik regelmatig maar dat is iets dat de komende twee jaar nog niet weg zal zijn. Ik heb zoiets van: ik zal me toch niet laten verslaan en mijn leven laten beheersen door zo n stom stinkstokkie? het is gewoon denk ik een stukje onzekerheid? Of sta ik er niet voor de volle 100 achter?
Mistic schreef:Je merkt dat je het echt niet meer wilt als je hele lichaam dat aangeeft.
Dat kan zijn tijdens het roken van een sigaret, of als je een nieuw pakje gaat halen of als je in de ochtend op staat.
Ik had het toen mijn pakje op was en nadat ik uitgerekend had hoeveel geld het ons (rookten allebei) per jaar kostte.
We kwamen op 2500 euro per jaar uit en dat is een hoop. Dit heeft er voor gezorgd dat ook mijn man het zat was en zijn samen gestopt.
Het feit dat jouw vriend nog wel rookt en niet van plan is om concessies te doen, maakt het voor jouw moeilijk.
Als je wel wilt maar ook weer niet, zou ik de laser behandeling nog even laten zitten en het toch eerst zelf proberen.
Als het je niet lukt, maar je uiteindelijk wel echt wilt stoppen kan je altijd nog die behandeling proberen.
Mistic schreef:@crossmonster, ook bij het boek van Carr moet je 100% achter je keuze om te stoppen staan.
Ik heb het boek zelf ook gelezen en vond bijna alles zeer logisch. Ben 3 dagen gestopt en daarna weer gaan roken.
Als je echt wilt stoppen, lukt het je zonder problemen. Wil je niet echt stoppen, krijg je last van verslavingsverschijnselen.
crossmonster schreef:ben ik het niet mee eens.
ik zal je zeggen, ik vond toevallig het boek op de vlooienmarkt
ik was een echte roker, rookte altijd en overal, had geen reden om te stoppen, vond het gewoon lekker, en had geen last van hoest of iets in die trant.
ik had het boek gelezen en dacht sja die knakker heb gelijk,
en ben dus, met het grootste gemak gestopt.
voor ik het boek had, was er nooit door mijn hoofd gegaan dat ik moest stoppen, ik wilde niet stoppen.
je moet wel goed lezen, en doen wat ie zegt, maar dat is weer wat anders.
ik stond er niet achter in elk geval