Slapen zonder ook écht uit te rusten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Slapen zonder ook écht uit te rusten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 16:13

Nu ik weer een paar weken naar school ga, is het weer mis. In de vakantie slaap ik goed. Maar nu in een gewone schoolweek slaap ik wel, maar 't is net alsof ik niet uitrust. Ik ga moe mn bed in en word de volgende dag moe wakker, om de rest van de dag ook moe te zijn.
Ik slaap genoeg. Zo ongeveer 8 uur.

Naast dat ik niet echt uit rust val ik moeilijk in slaap, zodra ik in bed lig maak ik me overal zorgen om. Ik denk aan vanalles en daardoor val ik moeilijk in slaap.

't Is gewoon echt lastig. Want nu na een paar weken school ben ik gewoon alweer helemaal op.. Wie heeft er een idee van wat het kan zijn of wat ik kan doen?

Anoniem

Re: Slapen zonder ook écht uit te rusten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:37

toen ik op school zat had ik precies tzelfde...
ik heb een poosje valdispert gebruikt maar of me dat nou echt hielp Nagelbijten / Gniffelen maar misschien wel t proberen waard.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:39

Ik heb hetzelfde probleem Verward
Gelukkig zijn die examens net achter de rug.
Maar ik heb dus ook extreme hoofdpijn!
Ik luiser dus mee naar idee'tjes

(ik heb trouwens net als jou dat ik moe mijn bed in ga, maar niet in slaap geraak!)

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 17:14

Dat hoofdpijn heb ik ook.. Ik heb áltijd als ik weer een paar weken naar school ga enorme last van hoofdpijn. Scheve mond

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:23

Iig je gsm uitzetten snachts helpt. Als je die bij je bed hebt liggen, blijven je hersenen in waakstand ook als je slaapt en kan je daardoor minder diep slapen!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:25

Ik heb er ook heel erg last van!
Ik word er ook echt ziek van.
Het probleem is ook, dat ik de hele dag dan moe blijf, maar als ik vroeg naar bed ga, kan ik niet slapen.

gsm uitzetten ga ik eens proberen!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:28

heb ik ook extreme last van, dan lig ik eindelijk in mijn bed en dan blijf ik over vanalles liggen piekeren

soms moet je jezelf gewoon dwingen om te slapen en lijkt het even te lukken, maar halfuurtje later wordt ik dan toch gewoon weer wakker

dat van die gsm wil ik wel proberen, maar eigenlijk heb ik liever dat die aanstaat voor het geval er iets is met de paarden oid.
Ligt het ad straling? want dan kan je hem bvb ook gewoon ad andere kant van de kamer leggen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:34

Ik slaap sinds 3 nachten ook met m'n telefoon uit Haha!.

Wat misschien ook helpt is meer tijd nemen om te slapen? Dus dat je bijvoorbeeld 9 1/2 uur voor je weer je bed uit moet naar bed gaat. Zelfs als het dan lang duurt voor je in slaap valt, slaap je nog 8 uur.

Ik slaap ook slecht, ik probeer nu een vast ritme aan te houden, avondmelange thee drinken, niet te veel eten (maar ook niet te weinig) voor je gaat slapen, lezen om te ontspannen. Ik heb ook melatoninepilletjes via de ha, maar ben er nog niet over uit of die werken of dat het toeval is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:36

Heb ook hetzelfde.. en tja vroeg op bed komt er ook nooit echt van.. of bokt is nog te leuk, ik probeer nu telkens om 11 uur te gaan slapen(wekker gaat om 9 uur) maar dat lukt ook niet echt Nagelbijten / Gniffelen

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:40

ik heb het vooral in de winter, ik ga ook moe slapen en word nog moeier wakker !

van de zomer is het gelukkig een stuk minder!

(misschien helpt het om ronddwalende gedachtes op de schrijven zodat je meer rust krijg!)

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 18:48

Telefoon uitzetten gaat lastig, aangezien ik mn wekker de kamer uitgegooid heb, anders bleef ik maar letten op de tijd en daar werd ik nou ook niet echt rustiger van. Clown Dus heb de wekker op mn telefoon aan.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:00

Ik heb er helaas ook last van. Maar het is dan ook ontzettend chaotisch op school en daar blijf ik dan mee in mn hoofd zitten.

Doet jouw wekker op je telefoon het niet als je hem uit hebt staan?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:45

Ik slaap heel erg diep zo,n 8 uur lang, ik ga moe naar bed en wordt moe wakker helaas.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:48

Gelukkig zijn we niet de enige Clown !

Wat ook wel eens wilt helpen is je kamer echt helemaal donker maken.
Ik kan b.v niet slapen met een lampje aan.

Ik kan trouwens wel met een tv aan in slaap vallen. raar is dat Clown

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 19:52

Heb precies hetzelfde.. als ik, weer eens moe, wakker word kan ik me alleen nog herinneren dat ik me druk heb liggen maken en niet dat ik geslapen heb.. ik ben echt bagger dan. Vandaag was het toppunt, ben aardig oververmoeid en lig de hele dag al ziek in bed

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:02

Iris82 schreef:
Iig je gsm uitzetten snachts helpt. Als je die bij je bed hebt liggen, blijven je hersenen in waakstand ook als je slaapt en kan je daardoor minder diep slapen!

Sorry? Waar heb je zoiets gehaalt?

Maargoed, ik heb hetzelfde probleem tijdens stressvolle periodes (zware examenperiodes, vlak voordat belangrijke opdrachten moeten ingeleverd worden,..). Ik val als een blok in slaap, slaap héél vast en héél lang zonder ook maar één keer wakker te worden. Maar ik begin wel te praten in mijn slaap en ook slaapwandelen doe ik regelmatig tijdens die periodes... Ik vermoed dat het dus daaraan te wijten is, maar met zekerheid kan ik het niet zeggen.

Momenteel (examenperiode, welliswaar geen zware) neem ik een suplement (dat vooral bestaat uit vitamine Bcomplex) voor meer energie, meer concentratie,...

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 20:05

Breek me de bek niet open over concentratie. Die is gewoon 0.0 op het moment. Nagelbijten / Gniffelen

Mn kamer is altijd helemaal donker. Ja Ik kan niet slapen als er ergens licht aan is en als ik slaap en iemand doet het licht in de badkamer aan dan ben ik ook meteen wakker..

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:20

Mijn kamer is ook donker, maar m'n mobiel zet ik niet uit.. dat je hersenen dan in waakstand zouden zijn, dan zouden ze dat ook zijn als je je wekker zijn denk ik..

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:34

Ik heb dat ook wel vaker, kan ook zo gerust smiddags perongeluk in slaap vallen omdat ik zo moe ben Bloos
Val meestal toch wel snel in slaap, ook best wel diep, ong 8/9 uur.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:38

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:40

Als het blijft voorvallen, dan zou ik toch de huisarts eens consulteren. Ik heb dit ook gehad en sliep al veel beter (en het had eindelijk weer effect) door een gewone vitaminekuur te nemen op aanraden van de ha.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:41

Prada_07 schreef:
Mijn kamer is ook donker, maar m'n mobiel zet ik niet uit.. dat je hersenen dan in waakstand zouden zijn, dan zouden ze dat ook zijn als je je wekker zijn denk ik..

Ik denk wel dat mensen die heel veel sms'en meer last er van hebben dat hun hersens in waakstand gaan staan. Mijn mobiel kan me niet zoveel boeien dus ik denk dat ik beter kan slapen met m'n mobiel aan. Maar dat zou dan idd ook zo zijn met je wekker lijkt mij..

Heb er zelf trouwens ook last van. Ik lig veel te veel te denken over werk en school terwijl het dan helemaal niet belangrijk is en ik ben wel heel moe. Heb nu ook overdag dat mijn ogen zeer doen, alsof ze heel moe zijn. Meestal slaap ik van kwart voor 12 tot half 7 (half 12 is meestal de laatste keer dat ik op m'n wekker kijk, vandaar dat ik denk kwart voor 12). En ik zorg ervoor dat ik voor 11 uur op bed lig. 's Ochtends ben ik soms klaarwakker ineens, maar dat vind ik nog irritanter. Want dan voelt het alsof ik de hele nacht niet heb geslapen, en dan staan mijn ogen echt wijd open. Krijg binnenkort trouwens ook een nieuw bed. Maar ik denk dat het ook door de donkere dagen komt..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:43

Het was ook volle maan he, misschien dat het daardoor kwam. Ik kon de laaste paar nachten ook slecht slapen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:43

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:07

Dan vraag ik me dus af, hoeveer moet je telefoon van je vandaan liggen wil je geen last van die straling hebben? Lachen

Ik heb er niet alleen last van met volle maan, maar gewoon zo goed als altijd.