Hevige menstruatie, dwars dóor de pil heen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Hevige menstruatie, dwars dóor de pil heen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 15:39

Sorry voor de onduidelijke titel, weet niet hoe ik hem passender moet maken.

Ik zit op dit moment dus níet in mijn stopweek, heb mijn pil doorgeslikt (reden kan via pb Knipoog ). Normaal nooit problemen mee.

Zaterdagnacht, ben ik ongesteld geworden, normaal ben ik 2-3 dagen ongesteld, en kan ik (bij wijze van Knipoog ) de hele dag met een mini tampon doen. Vanochtend leek mijn menstruatie op te houden, maar niks is minderwaar, ik had géen tampon in, en toen ik net op de wc zat dácht ik dat ik moest plassen, maar er kwam alleen maar bloed. Ik heb de moeder van mijn ex op gebeld (verloskundige), en die dacht aan baarmoeder ontsteking, omdat ik sinds vandaag ook hevige buikpijn heb. Ik ga zometeen mijn moeder bellen, en vervolgens de dokter. Maar wil toch heel graag weten wat jullie hiervan denken, en of jullie nog enige tips hebben.

B.v.d.

Edit: Afspraak bij de dokter is gemaakt. A.s. dinsdag.

Malenka

Re: Hevige menstruatie, dwars dóor de pil heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:48

Als het zo afwijkend is zou ik zeker even contact op nemen met de dokter.
Mijn ervaring is dat de pil niet werkt zoals ik zou willen. Ik bleef elke keer 7 a 8 dagen ongesteld en daarvan 4 dagen heel hevig. Dat is voor mij precies zoals voor de pil. Door slikken hielp ook niet... ik bleef gewoon ongesteld worden (wel minder lang, maareven hevig).
Nu heb ik eem mirea spiraaltje. Dat geeft constant een beetje hormoon af en daardoor gaat het stukken beter.

Maar aangezien dat heftige bij jou niet normaal is; zeker even contact op nemen met de dokter... misschien heeft de moeder van je ex wel gelijk en dan kun je er maar beter zo snel mogelijk bij zijn. Het enige is dat ik altijd gehoord heb dat daar dan ook pusachtige rommel bij vrij zou komen. maar misschien is dit niet zo.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:48

dinsdag pas? je hebt wel uitgelegd wat er is neem ik aan?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 15:49

Jup.. Dinsdag is er pas een plekje vrij Verdrietig . Maar als het niet meer gaat, bel ik gewoon ondertussen op dat ik die dag móet komen.

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:53

meis, het klinkt mij als een miskraam hoor!!!
Ik zou gewoon de dokter bellen en zeggen dat ie ruimte voor je moet maken, of ik zou naar de moeder van je ex gaan en vragen om een onderzoek.... ik zou niet wachten in ieder geval. En mocht het "alleen" een ontsteking zijn, meis, geloof mij, je wil niet wachten tot dinsdag met een onsteking in je baarmoeder!!!!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 15:55

arosafreek schreef:
meis, het klinkt mij als een miskraam hoor!!!
Ik zou gewoon de dokter bellen en zeggen dat ie ruimte voor je moet maken, of ik zou naar de moeder van je ex gaan en vragen om een onderzoek.... ik zou niet wachten in ieder geval. En mocht het "alleen" een ontsteking zijn, meis, geloof mij, je wil niet wachten tot dinsdag met een onsteking in je baarmoeder!!!!

Daar 'grapte' mijn moeder ook al mee. Dat was zondag, toen had ik alleen een beetje bloed, maar verder nergens last van. Toen kon ik er nog om lachen..

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:56

echt hoor, als het een ontsteking is.... ohhh... je eileiders en alles zouden ook geinfecteerd kunnen raken........ dat wil je ECHT NIET meemaken!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:57

Naar de dokter, zo snel mogelijk Lachen Klinkt niet goed..
Vind het belachelijk dat je dinsdag pas terecht kan.. andere dokter misschien, noodarts ?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 15:57

Juul schreef:
Vind het belachelijk dat je dinsdag pas terecht kan.. andere dokter misschien, noodarts ?

Mijn moeder is over een uurtje thuis, ga het met haar dan overleggen. Ik ben écht doodsbang.

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:58

logisch meis!! dat zou ik ook zijn in jouw geval.... wil je me de reden van doorslikken pben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:00

tante_trien schreef:
[naam] schreef:

Mijn moeder is over een uurtje thuis, ga het met haar dan overleggen. Ik ben écht doodsbang.

Misschien is het niks ernstigs, maar het is wel belangrijk dat je naar de dokter gaat. Sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:00

pfoeh, belachelijk dat ze pas dinsdag plaats hebben, dit lijkt me niet iets dat kan wachten! ik hoop dat je er zo snel mogelijk terecht kan!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 16:01

Ik hoop het ook.. Wacht met spanning op mijn moeder.

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:05

Idd, zo snel mogelijk naar de doktor. Belachelijk dat je dinsdag pas terecht kan!
Niet dat iedereen je bang wil maken, maar dit is niet iets waar je te lang mee rond moet lopen..
iig succes, en ik duim voor je dat je snel terecht kan!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 16:06

Dankjewel.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:09

Ik heb het ook een keer gehad, ik slikte een paar maanden de pil door en daar was mijn lijf het op een zeker moment niet meer mee eens. Ik werd dus gewoon ongesteld. Ben toen maar braaf een weekje gestopt met de pil Haha! .
Ik slik nu gewoon niet meer zo lang door zonder te stoppen, en heb het ook niet meer meegemaakt.
Volgens mij hoef je je hier geen vreselijke zorgen om te maken, misschien is je pil gewoon wat te licht voor zo'n lange tijd non-stop.
Je lichaam "werkt toe" naar je stopweek, als die uitblijft, lost je lijf het zelf op. Is mijn theorie, ben geen dokter maar ik ben op zich wel benieuwd wat jouw dokter ervan zegt.

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:10

ze slikt volgens mij niet ellelang de pil door.... door omstandigheden een keertje doorgeslikt, dat kan nooit zo'n reactie geven....

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 16:11

Maar ik slik hem eigenlijk echt maar 1x per jaar door. Dus zo'n lange tijd is het eigenlijk niet.

edit: typo
Laatst bijgewerkt door tante_trien op 24-01-08 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:12

Ik heb heel dit topic doorgelezen en ik denk ook dat je zo snel mogelijk naar de dokter moet. En niet om je bang te maken, maar misschien is het nog niets maar gaat het iets worden.. Dan kun je beter voorkomen dan genezen!

Succes!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:13

Ik vroeg me al af of de reden echt zou zijn dat ze tijd voor je hadden, maar dacht dat ze dat in zo'n geval toch niet zouden doen... wel dus. Ik dacht eerst dat ze dan dachten dat er iets anders zou zijn. Maar dat is dus niet zo.
Dan zou ik toch even door zetten en zorgen dat je (liefst) vandaag en anders uiterlijk morgen terecht kan. Als het een ontsteking van je baarmoeder is dan kun je daar heel veel problmen mee krijgen en als je tot dinsdag zou moeten wachten heb je grote kans dat het zo fout gaat dat je geen kinderen meer zou kunnen krijgen. Dat lijkt me niet de bedoeling. Echt aktie ondernemen dus.

De miskraam was ook een van de dingen waar ik aan dacht, maar ik ging er van uit dat je zelf wel zou weten of je zwanger was of niet. Dat is natuurlijk ook stom van me. Goed dus dat een ander het ook nog even post.

Sterkte meid!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 16:15

Malenka schreef:
Ik vroeg me al af of de reden echt zou zijn dat ze tijd voor je hadden, maar dacht dat ze dat in zo'n geval toch niet zouden doen... wel dus. Ik dacht eerst dat ze dan dachten dat er iets anders zou zijn. Maar dat is dus niet zo.
Dan zou ik toch even door zetten en zorgen dat je (liefst) vandaag en anders uiterlijk morgen terecht kan. Als het een ontsteking van je baarmoeder is dan kun je daar heel veel problmen mee krijgen en als je tot dinsdag zou moeten wachten heb je grote kans dat het zo fout gaat dat je geen kinderen meer zou kunnen krijgen. Dat lijkt me niet de bedoeling. Echt aktie ondernemen dus.

De miskraam was ook een van de dingen waar ik aan dacht, maar ik ging er van uit dat je zelf wel zou weten of je zwanger was of niet. Dat is natuurlijk ook stom van me. Goed dus dat een ander het ook nog even post.

Sterkte meid!

Ben pas 17.. en ja ik zou zwanger kunnen zijn, maar door omstandigheden, heb ik een grote kans dat ik wrs al niet meer vruchtbaar was. Ik wacht op mijn moeder, en even kijken wat zij er van denkt/zegt.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:16

Of je je zorgen moet maken hangt er een beetje vanaf hoeveel je nu bloedt? Als het niet heel erg veel is, is de kans groot dat het een 'gewone' doorbraakbloeding is (ook wel spotting genoemd) omdat je de pil door hebt geslikt, dat gebeurt dan wel vaker.. Vind het wel heel raar de je HA pas dinsdag tijd voor je heeft aangezien iedereen weet dat je OF tegen die tijd niet meer 'ongesteld' bent; OF erger bent gaan bloeden (stel het is een miskraam ofzo) En in beide gevallen heeft een afspraak op dinsdag geen zin... vreemd hoor.
ben benieuwd hoe het verder gaat. sterkte ermee

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 16:18

Heleen1988 schreef:
Of je je zorgen moet maken hangt er een beetje vanaf hoeveel je nu bloedt? Als het niet heel erg veel is, is de kans groot dat het een 'gewone' doorbraakbloeding is (ook wel spotting genoemd) omdat je de pil door hebt geslikt, dat gebeurt dan wel vaker.. Vind het wel heel raar de je HA pas dinsdag tijd voor je heeft aangezien iedereen weet dat je OF tegen die tijd niet meer 'ongesteld' bent; OF erger bent gaan bloeden (stel het is een miskraam ofzo) En in beide gevallen heeft een afspraak op dinsdag geen zin... vreemd hoor.
ben benieuwd hoe het verder gaat. sterkte ermee

Ik bloed, heel hevig, kan elk kwartier/halfuur naar de wc voor een nieuw ob'tje. Jaa ik hoop zelf ook sneller te kunnen, maar wacht even op mijn moeder.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:21

Denk dat het erg verstandig is om naar de dokter te gaan en niet te wachten tot dinsdag!!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:23

tante_trien schreef:
Ik bloed, heel hevig, kan elk kwartier/halfuur naar de wc voor een nieuw ob'tje. Jaa ik hoop zelf ook sneller te kunnen, maar wacht even op mijn moeder.

Ja wachten duurt lang he zo Boos!
Naja ik duim voor je Lachen