Calendulan creme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimberley

Calendulan creme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 12:30

Zijn er hier ook mensen die Calendulan creme gebruiken, voor lichte littekens? Ik heb een paar littekens die ik erg lelijk vind, dus ik ben Calendulan gaan proberen.

Mijn vraag is dus; hoelang duurt het ongeveer voordat de littekens vervagen? Ik weet wel dat ze nooit weggaan, maar ik wil wel dat ze vervagen voor de zomer, dus ik heb nog wel een tijdje gelukkig. Tong uitsteken

Sodera

Re: Calendulan creme

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:31

Voor het vervagen van littekens ken ik het niet, maar mijn moeder smeerde toen wij klein waren werkelijk overal Calendulan crème op en het hielp altijd geweldig.
Ook bij het paard op verschillende (nare) wonden gesmeerd en er bleef niet of nauwelijks litteken over!

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 12:57

Ik heb ook vaak Calendula zalf voor littekens gebruikt. Ze werden wel wat vager, maar dat kan ook het gewone verloop zijn geweest. Ik heb ze er in ieder geval nooit mee weg gekregen helaas.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 13:13

Wil je geen/nauwelijks littekens moet je, als de wond er nog zit, al gaan smeren..
Mijn paard heeft een keer een behoorlijke diepe wond gehad, gelijk met calendulan gaan smeren en geen litteken en geen witte haar te bekennen!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 13:25

Dat lijkt me niet prettig aanvoelen, als de wond nog open is bedoel je toch niet ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:05

Littekens vervagen doet het niet, het zorgt voor een betere wondgenezing en daardoor meestal geen/ een 'mooier' litteken. Littekens die je al hebt kan je beter insmeren met littekencreme, ik vind die van Biodermal erg goed.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 15:10

Met calendulan creme heb ik geen ervaring met littekens.
Wel met biodermal pcle creme.
Heeft bij mij heel erg goed geholpen.
Om littekensloepel te krijgen is het ook belangerijk om deze veel te masseren, op drukken enz om het bindweefsel of wat er onder zit soepel en los te maken.
Ik heb zelf een litteken in mn gezicht op mn wang en dit heb ik toen het dicht was ook steeds behandeld met pcle creme en je ziet bij mij als je goed kijkt dat er een lidteken zit een hoop mensen valt het niet eens op.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:36

_Kimberley schreef:
Dat lijkt me niet prettig aanvoelen, als de wond nog open is bedoel je toch niet ?

Jahoor, calendulan prikt niet. Het ontsmet en zorgt dat het goed en snel geneest.
Kapotte knieen, brandwonden ik heb het werkelijk overal opgesmeerd.
Omdat er geen jodium inzit prikt het niet maar het ontsmet heel mooi!

Zelfs wonden waar ik niet genoeg mee gedaan had en tegen ontsteken aanzaten zijn prachtig genezen met calendulan!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:27

Calendula is echt geweldig spul. Ik smeer het altijd op wondjes. Bij littekens die er al zitten weet ik niet of het helpt, maar het helpt wel om littekens te voorkomen.

Werkt ook heel goed tegen kapotte nagelriemen. 's Avonds een dikke klodder erop, pleister erom en de volgende ochtend zijn de nagelrieman al een stuk beter

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 10:15

Calendulan is goed voro de genezing van schaaf/ brandwonden. Maar op open wonden wordt echt afgeraden het te gebruiken.

Het helpt genezen, maar als iets eenmaal al een litteken is kun je beter voor littekencreme gaan. Biodermal, maar div. drogisten heb ook een potje van het eigen merk. Vooral het netjes inmasseren van de creme doet de bloed toevoer/ afvoer goed en kan ook meehelpen. Calendulacreme, heerlijk spul en bij huidirritatie o.i.d. werkt het echt prima Knipoog

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:20

Ik smeer al jaren deze creme, ik zou niet meer zonder willen!
Het duurt meestal wel een tijdje voordat de plekjes weg zijn, maar uiteindelijk wordt het minder!
Ik heb een paar maanden terug allergie op mijn benen gehad, heb nachten lang zitten krabben, kreeg dus wondjes.
Nu de jeuk weg is, ben ik gaan smeren en de wondjes zijn bijna helemaal weg!
Ik heb geen goede doorbloeding, en uit zichzelf kan het echt heel erg lang duren voordat plekjes weg zijn.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 20:30

Ik weet dat met Calendulan de wond heel mooi geneest, en idd ook bij ons paard. Zijn sommige flinke wonden met calendulan heel mooi genezen en zijn er gewoon ook zijn eigen bruine haarkleur haren terug komen groeien!

Ik weet niet van wie je begrepen hebt dat het ook al bestaande littekens verhelpt, dat doet het volgens mijn namenlijk niet.