Gekneusde rug & heup

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UpToDance

Gekneusde rug & heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 11:35

Hallo,
Zondag ben ik tijdens een val van een pony heel ongelukkig terecht gekomen.
Toen met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan, daar zijn allemaal foto's gemaakt van mijn rug, bekken, heup enz.
Gelukkig niks gebroken maar wel alles zwaar gekneusd en er zijn een paar ruggenwervels verschoven.
Zitten en liggen gaat redelijk, alleen met lopen heb ik erg veel last..

Hebben mensen hier ervaring mee?
Hoe moet ik dat gaan doen als ik weer naar school toe moet met lopen?
Moet ik goed uitrusten of juist zoveel mogelijk weer gaan doen?

Groetjes, Laura.

Ludora

Re: Gekneusde rug & heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 11:38

Hoi, nou ik kan hier helaas over meepraten !!

De eerste week tot je controle zeker rust houden !!! Wel bijvoorbeeld liggend wat bewegen of ik bad met de warmte erbij, zodat je niet stijf wordt.

Maar ga echt niet te snel weer vanalles doen, doe alles erg rustig aan, want je kan er zo enorm veel en vooral lang last van blijven houden !!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:53

En ik kan er ook over meepraten..

Nog 1 tipje: neem voor alles de tijd. Uit bed klimmen wil je het liefst zo snel mogelijk doen (gaat automatisch) maar nu toch echt alles stapje voor stapje doen.
En niet alles te snel willen inderdaad, wat ik dus met mijn stomme kop wel deed Frusty

Succes met 'revalideren'

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:34

Ik heb niet hetzelfde als jou. Maar in mijn onderrug (stuitje), zit een gedraaid botje, en heb ook erg moeite met lopen en van alles.

Volgens mijn fysiotherapeut moetik veel rusten en erg veel geduld hebben. Geen intensieve dingen doen, en ook niet paardrijden Verdrietig.

Sterkte Ach gut

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:40

Klinkt bekend Ja

Ik lag een week op bed en als ik naar de wc moest, dan ging ik op mijn zij liggen
benen uit bed en heel voorzichtig rechtop gaan zitten..
Pff, dat was wat! Ik had toen wel vakantie, dus geen problemen met school.

Sterkte!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 21:14

Ik heb sinds maandag mn rug en mn hoofd gekneusd door een val van een puberend paard Boos!. Sindsdien niet naar school geweest, doet zooo veel pijn! Wat ik moet doen is in beweging blijven, de boel mag bij je rug niet vast gaan zitten.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:07

Rustig(!) blijven bewegen, was mijn strategie, maar heb wel een weekend alleen mijn bed gezien door hersenschudding. Anders kine/HA even bellen voor advies. Bij mij was er niks verschoven, maar wel flink gekneusd.*horizontaal onvrijwillig afstijgen vanuit gallop tegen muur, GEEN goed idee*

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:20

Klinkt best bekend... Heb met een val met de motor een soort gelijk iets gehad. Ben over een verhoging via de weg met 70km per uur gelanceerd en heel wat meters verder plat op m'n rug en kont terecht gekomen.
Resultaat was een gebroken stuitje en iets van een gekneusde rug zal ik dr ook vast aan hebben overgehouden maar dat werd waarschijnlijk een beetje onderdrukt door de hoeveelheid valium en pijnstillers. Heb zeker 3 maanden lang last van m'n rug gehad, vooral smorgens met het wakker worden was de pijn zowat ondraaglijk en het duurde zowat een half uur voordat ik m'n bed uit kon.
Heb ook gelijk veel en veel teveel gedaan maar zag na een paar weken (en heel wat dramatische verhalen van andere) dat ik echt even de rem erop moest doen, ongeveer een maand niet (soms halve dagen) gewerkt en verder een hoop slapen/niks doen.. was erg moeilijk aangezien ik altijd wel bezig ben maar het heeft uiteindelijk wel geholpen gelukkig.