hypermobiliteitssyndroom en aps therapy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirtje27

hypermobiliteitssyndroom en aps therapy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 22:02

Hoi,

Wie heeft er ervaring met aps therapy zie http://www.apstherapy.com

Ik heb hms en heb vaak last van mij rug. Heeft er iemand tips kwa therapien?.

Mirjam

mirtje27

Re: hypermobiliteitssyndroom en aps therapy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 13:15

Hallo,

Of hebben jullie dingen gedaan waardoor het nu heel erg goed gaat. Ik zit 1 keer in de week op begeleid fitness en loop bij de mensendieck en ik rij paard. Maar kan nog niet echt merken dat het goed gaat.

Mirjam

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:22

Hoi,

Ik volg dit even, heb zelf namelijk ook HMS. Lachen
Zelf heb ik nog niet echt dingen ontdekt, waardoor de pijn minder wordt.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 16:53

Hoi

Maar doe je wel dingen zoals fitnes?.

Heb je met paardrijden ook last?. Heb vanmiddag nog gereden, merk dat ik voornamelijk in stap last heb. Maar als ik weer klaar ben met rijden voelt mijn rug een stuk beter.

Mirjam

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:01

Hoi,

Nee ik doe niet aan fitness. Er is toen wel gezegd dat ik begeleid fitness kon gaan doen, maar dat is er nooit echt van gekomen. Doordat ik ook inmiddels 2 keer aan mijn schouder ben geopereerd.
Ze hebben toen tegen mij gezegd dat het paardrijden opzich, de bewegingen etc. wel goed is voor je rug inderdaad.
Maar ik merk wel dat wanneer ik er naast lig, ik gelijk mega blessure's heb. Zoals bij m'n schouder.
Dus in dat opzicht is het me weer sterk afgeraden. Niet dat ik daar verder wat mee doe hoor..
Want daar vind ik het veel te leuk voor!

Het meeste heb ik last van mijn knieën, schouder(s) & rug.
Voor alles heb ik bij fisio gelopen. Voor mijn schouder nog steeds, maar dat is ivm operatie.
Mijn rug heb ik niet continue last van, dat speelt zo nu en dan eens flink op.

Mag ik vragen wat jij qua werk doet?
Ik begin in Maart studie Verpleegkunde, ik hoop van harte dat ik dit beroep kan uit oefenen.
De studie is me afgeraden, maar ik wil het heel graag, dus ga het gewoon proberen.
Nu wil en ga ik wel de ''kinder- kant'' op, dus dat is wel minder zwaar.

En welke klachten heb jij in het dagelijks leven, word je er erg door belemmerd?

Groetjes, Sanne

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:42

hier nog een hms-er.
kennen jullie het forum http://hmsplatform.nl/hms/modules/newbb/
ik heb er veel aan gehad,veel info vergaard,en af en toe ff lekker je hart luchten bij mensne die weten hoe ellendig het kan zijn.

die APS therapie klinkt hetzelfde als een tens-apparaat.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 13:15

Hoi,

Ik ben apothekersassistente en werk voor 24 uur in de apotheek. Ben afgelopen juli geslaagd voor mijn diploma. De opleiding duurde 2 jaar. Met 1 dag in de week naar school en de rest werken.

Hiervoor ben ik ziekenverzorgende geweest. Heb in een verpleeguis gewerkt met veel plezier. In 2001 kreeg ik een auto ongeluk waardoor mijn hms naar voren kwam, daarvoor wist ik niet dat ik het had. Toen kreeg ik veel last van mijn rug etc. Toen hele tijd in ziektewet gezeten en ook in de wao. Daar ben ik nu wel helemaal uit.

Toen laten omscholen. het werk is soms ook wel zwaar maar ik kan het wel volhouden. Werk 1 lange dag en de rest halve dagen.

Het meeste waar ik last van heb is mijn rug en mijn enkels. En ook erg moe door de pijn. Het is wel vol te houden maar lekker is anders.

Leuk opleiding verpleegkunnde, wel zwaar denk ik maar misschien kan je het goed aan omdat je het ook graag wilt.

Mijn opleiding was ook wel zwaar vooral dat reizen, woon namelijk op texel. Maar doordat ik het graag wilde heb ik het ook gered.
Nu ben ik blij dat ik het gedaan heb.

Mirjam