Springen verantwoord voor mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Springen verantwoord voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 15:57

Hey,
Ik zou graag op springles willen, maar mijn moeder denkt hier anders over.
Ik heb een hartafwijk, een protese. Daardoor moet ik uitkijken met vallen enz.
Ik heb een verzorgpony waarmee ik op springles mag van de eigenaar.
Hij is fris en heeft wel eens last van kuren en schrik reacties.

Omdat ik er laatst was afgevallen, door het onstuimige weer.
Vind ons mam het maar niks dat ik op springen ga.
Ik vind dit onzin, want les of geen les, springen of geen springen, vallen kan altijd, toch?
Aaron kan ook makkelijk schrikken zonder hindernis of instructeur in de buurt.

Wat vinden jullie?
Verantwoord, of onverantwoord en waarom?

Groetjes,
Nancy

klomp

Re: Springen verantwoord voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:11

tja erg moeilijk, ik kan me in elk geval je moeders reactie goed voorstellen. Vallen kan altijd inderdaad, maar met springen loop je toch iets meer kans lijkt me. Ik kan voor jou niet oordelen, maar zelf zou ik het niet doen, mocht je zo verkeerd vallen...ben je nog verder van huis en loop je de kans om een lange tijd niet meer te kunnen rijden of zelfs helemaal niet meer...mijn keus heb ikdan al snel gemaakt.

succes met je beslissing!

June_QWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:47

Tjah.. moeders Clown Soms zijn ze (te?) voorzichtig met hun kinderen maar ze bedoelen het altijd goed en zijn gewoon bezorgd. En soms maar goed ook.

Heb je zelf al enige ervaring met springen en weet wat van het adres waar je eventueel die lessen zou gaan nemen? Wat ik zelf zou doen is het probleem wat je beschreven hebt aan die instructeur voorleggen en zijn/haar mening aanhoren. Hij/zij kan er dan ook rekening meehouden met de lessen en weet wat er speelt. Als hij zelf al zegt dat het onverantwoord is kun je er beter niet aan beginnen, voor je eigen veiligheid. Zorg desnoods dat je moeder bij dat gesprek is.

Hoe is je verzorgpony onder het zadel? Een goedzak om het zo maar te zeggen of een felle donder?
Ik denk dat je bij deze keuze gewoon naar je eigen gevoel moet luisteren.

Je hebt helemaal gelijk dat je bij wijze van met een stukje stappen je evenwicht al kan verliezen.. Vallen kan altijd. Maar als je valt terwijl je pony net spring kun je toch akelig terecht komen..

Weeg het nog maar eens goed af allemaal.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:48

Wat zegt de cardioloog?

tylani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:53

ik kan me idd de reactie van je moder voorstellen.
maar asl je dokter geen bezwaar heeft tegen paardrijden in het algemeen (let wel, er zijn bakken anders sporten die ook 'gavaarlijk' kunnen zijn) dan zie ik niet waarom je niet zou kunne n springen. als je naar buiten gaat en je paard struikelt in een koniijnenhol kan je theoretisch net zo hard vallen....

maar das mijn mening..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 09:29

--> MD

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 10:58

ik kan mij je moeders reactie heel goed voorstellen, maar aan de ander kant heb ik ook zoiets van, je moet toch kunnen leven? en je leven zou niet bepaald mogen worden door een "handicap". Knipoog ik zou er zelf denk ik gewoon voor gaan!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:02

En als je jezelf extra beschermt? Bijvoorbeeld met een bodyprotector? Misschien kun je eens met je artsen overleggen wat voor extra maatregelen zij zouden willen zien? Stel je voor dat het met een paar simpele aanpassingen aan je outfit wel zou kunnen! Succes en ik hoop binnenkort springfoto's van je te zien op bokt OK dan!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:55

Ik zou ook als eerste een info inwinnen bij je cardioloog, mijn vader mocht eerst ook niet meer skiën, maar nu mag het wel weer... Terwijl hij nog steeds hetzelfde heeft!!

Daarna zou ik eens gaan praten met je instructie, en eventueel voor het begin een paar keer een priveles nemen, dan heb je de basis onder de knie, dat maakt het vaak al veel makkelijker..

Voor de rest zou ik lekker naar jezelf luisteren..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:44

Excuses, het topic is per ongeluk naar het verkeerde forum verplaatst.
Dit forum is alleen voor medische vragen die over je paard gaan.
Ik ga het topic verplaatsen naar MW.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 14:02

Wat zegt de dokter ervan? Als ik jou was zou ik wel oppassen, er is nogal een verschil met in het zand vallen of dwars door een hindernis gelanceerd worden helaas. Dus iig een goede cap en een bodyprotector gebruiken.
Succes met je beslissing Lachen

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:03

Vallen kan inderdaad altijd, maar wil je dan per sé op die pony springen? Risico dat je valt kan groter zijn. Als je dat risico misschien kleiner kan maken zou ik dat doen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:56

wizewo schreef:
Wat zegt de cardioloog?

deze zegt dat het eigenlijk wel kan.
Maar toch wel gevaarlijker is..

Dus eigenlijk liever niet dan wel.. Boos!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:57

Prada_07 schreef:
Vallen kan inderdaad altijd, maar wil je dan per sé op die pony springen? Risico dat je valt kan groter zijn. Als je dat risico misschien kleiner kan maken zou ik dat doen.

niet perse op die pony.
Ik vind springen gewoon heel leuk, maakt niet uit op wat voor pony ik zit

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 21:58

bromfiets schreef:
En als je jezelf extra beschermt? Bijvoorbeeld met een bodyprotector? Misschien kun je eens met je artsen overleggen wat voor extra maatregelen zij zouden willen zien? Stel je voor dat het met een paar simpele aanpassingen aan je outfit wel zou kunnen! Succes en ik hoop binnenkort springfoto's van je te zien op bokt OK dan!

je body protector heb ik sowieso al
en ik heb natuurlijk ook een cap..

Ik hoop ook dat je snel foto's te zien krijgt Lachen
Ik doe er hard mijn best voor..
En de aanhouder wint Haha! Pling
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 24-01-08 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 22:02

June_QWest schreef:
Tjah.. moeders Clown Soms zijn ze (te?) voorzichtig met hun kinderen maar ze bedoelen het altijd goed en zijn gewoon bezorgd. En soms maar goed ook.

Heb je zelf al enige ervaring met springen en weet wat van het adres waar je eventueel die lessen zou gaan nemen? Wat ik zelf zou doen is het probleem wat je beschreven hebt aan die instructeur voorleggen en zijn/haar mening aanhoren. Hij/zij kan er dan ook rekening meehouden met de lessen en weet wat er speelt. Als hij zelf al zegt dat het onverantwoord is kun je er beter niet aan beginnen, voor je eigen veiligheid. Zorg desnoods dat je moeder bij dat gesprek is.

Hoe is je verzorgpony onder het zadel? Een goedzak om het zo maar te zeggen of een felle donder?
Ik denk dat je bij deze keuze gewoon naar je eigen gevoel moet luisteren.

Je hebt helemaal gelijk dat je bij wijze van met een stukje stappen je evenwicht al kan verliezen.. Vallen kan altijd. Maar als je valt terwijl je pony net spring kun je toch akelig terecht komen..

Weeg het nog maar eens goed af allemaal.

Aaron is nogal schrikachtig..
Ik was er zondag vanaf gevallen, vanwege het weer waarschijnlijk dat ie zo deed.

Ik hing een beetje naar voren om mijn teugels op te pakken, maar toen gooide hij zijn kont omhoog en voor ik het wist lag ik naast het paard..

Dat heb ik dus niet aan mijn moeder vertelt.. Clown

kers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:26

Als de cardioloog zegt liever niet dan wel dan zou ik het niet doen, het risico dat je valt is toch groter.
Je moet je ook voorstellen dat als er iets zou gebeuren hoe je moeder zich dan moet voelen daar zou ik ook mee inzitten dan.