Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pearlie schreef:Je kunt dat eigenlijk alleen zelf bepalen. Wanneer je er zelf teveel last van krijgt moet je er wat aan gaan doen, wanneer het je leven te veel gaat bepalen.
Jennylicious schreef:Ja het is denk ik ook wel goed voor mij om naar een psychiater te gaan.
Ik vind het alleen eng, en ik durf het ook niet aan mensen in mijn omgeving te vertellen, ben bang dat ze dan denken dat ik gek/doorgedraait ben....
Alleen wil ik weten wat ik van zo'n psychiater kan verwachten...
Shadow0 schreef:Een psychiater is niets engs of geks, maar gewoon een arts met verstand van dingen die met gedrag, gedachten en gevoelens te maken hebben, en met de lichamelijke kant daarvan.
moniekk schreef:ik heb ook heel lang dwangneurosie gehad, tot mn 18e ofzo.
iedereen heeft als kind dwangneurosie gehad! dat hoort namelijk bij het 'ontwikkelen' .
als ik dit nu niet doe dan gebeurt er iets ergs!
hier is ook een liedje over van kinderen voor kinderen:
http://nl.youtube.com/watch?v=iXMkLRqplHQ
moniekk schreef:ik heb ook heel lang dwangneurosie gehad, tot mn 18e ofzo.
iedereen heeft als kind dwangneurosie gehad! dat hoort namelijk bij het 'ontwikkelen' .
als ik dit nu niet doe dan gebeurt er iets ergs!
hier is ook een liedje over van kinderen voor kinderen:
http://nl.youtube.com/watch?v=iXMkLRqplHQ
Jennylicious schreef:pearlie schreef:Je kunt dat eigenlijk alleen zelf bepalen. Wanneer je er zelf teveel last van krijgt moet je er wat aan gaan doen, wanneer het je leven te veel gaat bepalen.
Ja het is denk ik ook wel goed voor mij om naar een psychiater te gaan.
Ik vind het alleen eng, en ik durf het ook niet aan mensen in mijn omgeving te vertellen, ben bang dat ze dan denken dat ik gek/doorgedraait ben....
Alleen wil ik weten wat ik van zo'n psychiater kan verwachten...
flubjuh schreef:Ik denk dat ik ook wel zoiets heb.. alleen misschien neit zo erg als jij.
Ik heb bijvoorbeeld als ik buiten loop , En er komt een randje van een tegel op me ene voet , Moet Ik op me andere voet op dezelfde plek ook dat randje voelen.
of als ik mezelf knijp aan me ene hand dat ik het ook op dezelfde plek aan me andere hand moet voelen.
Ook heb ik wel is dit; Als ik bijvoorbeeld in de tram zit dan denk ik als hij niet binnen 5 seconden bij die paal is , Dan gaat het ooit uit met me vriend.
Zulke dingen , Ik weet niet of dat ongeveer hetzelfde is ?
Maar ik vind het wel heel vervelend ook.