Mirena spiraal --> baarmoederontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Mirena spiraal --> baarmoederontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 12:36

Vorige week ben ik naar de gynacologe geweest omdat ik al lange tijd last had van erge buikpijn en onregelmatige menstruatie. Ik heb sinds een half jaar een mirena (ik had hem al eens eerder gehad voor de zwangerschap van mijn zoontje, toen beviel het mij geweldig goed). en had eigenlijk verwacht niet tot nauwelijks ongesteld te worden omdat dit eerst ook het geval was.

Nu blijkt dat ik een beginnende baarmoederontsteking heb en dat dit kan komen van de Mirena spiraal. Spiraal laten verwijderen (auw) en nu is het afwachten geblazen. Ze geven geen medicijnen voor een beginnende baarmoeder ontsteking. Als het goed is gaat dit vanzelf weer over.

Wie heeft dit ook wel eens zoiets gehad? Zijn er meer mensen met klachten over de Mirena en welke klachten zijn dat dan?

Solaria_Liz

Re: Mirena spiraal --> baarmoederontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:03

ik heb de mirena sinds mei.
Ik heb af en toe wel hele erge buikpijn die net lijkt op de pijn, die je hebt na het zetten van de mirena.
Het is echt ondragelijk en het duurt uren voordat het een beetje weg is.
Alleen heb ik die pijn al langer dan de mirena.
De Dokter is er nog niet over uit wat het is Boos!

babbel7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:57

wat vervelend dat het zo loopt bij jullie.
ik heb even getwijfeld of ik zou reageren,omdat je vraagt naar mensen die ook klachten hebben,maar dacht dat het misschien ook goed zou zijn als er positieve verhalen over de mirena spiraal te lezen zijn.
Dit omdat de pijnlijke verhalen mij persoonlijk een beetje bang hebben gemaakt en heeft doen twijfelen of ik de mirena zou laten plaatsen.
Ik heb (pas) sinds 7 weken het spiraaltje laten plaatsen en het is me erg meegevallen.
Het plaatsen was best onprettig,maar het bloedverlies tijdens de 1e menstruatie na plaatsing is al een stuk minder. De tussentijdse bloedingen(spotting) zijn bij mij wel bijna dagelijks,maar volgens mijn gynaecologe wordt dit alleen nog maar beter.
Natuurlijk is er kans op complicaties,want het is toch een "vreemd ding" in je lichaam.
ik hoop dat het snel beter met jullie gaat.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 10:48

Ik heb de mirena spiraal al eens een keer eerder gehad, voordat ik zwanger was van ons zoontje. Dat beviel me echt geweldig goed. Toen bleef de menstruatie volledig uit en had ik ook geen last meer van buikpijn en dergelijke ongemakken. Dit was dus de reden dat ik nu weer besloot om een Mirena te nemen. Helaas werkt het nu dus niet zo als ik zou willen en heb ik deze complicaties erbij gekregen.
Toch zou ik de Mirena niet willen afkraken of iemand negatief advies willen geven over het nemen van dit spiraaltje. De kans op complicaties is klein, vervelend dat het net mij overkomt.

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:52

Ik ga hem van de week zetten.
Tot nu toe hebben ik van een paar mensen alleen posetiefe verhalen over gehoort.
Aleen dat wel voor al in het begin fink veel buik pijn hadden.
Ben erg benieuwt hoe het bij mij gaat lopen.
Heb echt geen idee wat ik moet verwachten.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 10:54

Nou ook ik heb de mirena gehad, bleef buikklachten houden. In een weekend op de eerste hulp geweest vanwege de erge buikpijn, niets aan de hand zeiden ze. Na een aantal weken kreeg ik op een maandag zuke erge buikpijnen dat ik flauwviel, moest braken, diarree! Eindconclusie op dinsdag met ambulance met spoed naar Ziekenhuis, binnen een uur op de OK. De ontsteking van mijn baarmoeder, eierstokken waren in de buik geslagen met als gevold een geperforeerde blinde darm en een buikvliesontsteking. Ik heb heel veel geluk gehad, mijn buikholte stond vol met pus en een halve dag later en ik had het niet overleefd. Inderdaad hoor ik van sommigen een heel positief verhaal, maar voor mij uiteraard een groot drama.......

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 13:59

Jeetje dat is wel heel heftig. Ik ben blij dat ik er op tijd bij ben.
Hoe is het bij jou verder afgelopen? Ben je er weer helemaal bovenop of heb je er nu nog klachten aan over gehouden?

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:05

@ abbeltje: ik heb bijna 3 weken in het ziekenhuis gelegen en daarna nog zeker 10 weken aan het opknappen geweest. Inmiddels ben ik weer helemaal de oude, maar ik was echt ver heen. Nadien werd mij verteld dat ik ook zeer waarschijnlijk geen kinderen meer kon krijgen, na 2,5 jaar niets gebruiken werd ik toch tegen alle verwachtingen in zwanger. Een kennis van mij zweert erbij, ze heeft nergens last van en de menstruatie is helemaal weg, maar ik durf niet meer hoewel ik snap dat ik een van de uitzonderingen op de regel ben. Pas goed op jezelf hoor!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:10

Goeie god oensan dat is niet min. Gelukkig ben je volledig hersteld.

Abbeltje, hoop dat het voor jou zo'n vaart niet loopt en er niets ernstigs aan de hand is.

Ik heb zelf ongeveer 6 maand last gehad - maar niets dramatisch - nu zit dat ding er toch al een dikke 3 jaar en ik vind het ferm makkelijk. Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:12

Hoelang na de bevalling kan je zo'n spiraaltje laten plaatsen?
Ik zit er ook over te denken, omdat ik het gedoe met de pil zo beu ben. En wat minder vaak ongesteld worden, lijkt me ook wel fijn!

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:33

Ja precies als het goed werkt dan is het ook perfect, je hebt geen omkijken en als je menstruatie wegblijft.......lijkt me heerlijk! Maar ik raad iedereen wel aan vooral bij buikklachten een extra controle te laten uitvoeren, met een echo is een hoop te zien!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 10:43

Absoluut mee eens. Een extra controle is geen overbodige luxe.

Oensan: fijn dat je toch een kindje heb kunnen krijgen ondanks dat je dit heb meegemaakt. Wij hebben er ook ééntje wat een medisch wonder is. Ben je toch de koning te rijk of niet?

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:59

abbeltje schreef:
Absoluut mee eens. Een extra controle is geen overbodige luxe.

Oensan: fijn dat je toch een kindje heb kunnen krijgen ondanks dat je dit heb meegemaakt. Wij hebben er ook ééntje wat een medisch wonder is. Ben je toch de koning te rijk of niet?

Ik had al een zoon, dat wel, maar ook al als je eigenlijk geen kinderwens meer hebt, is het zo definitief en pijnlijk als het je wordt ontnomen. Mn jongste zoon was dus een wonder en een complete verrassing en ik zie hem echt als cadeautje (overigens is ieder kind een wonder)! Knipoog Wat fijn ook dat jij nu ook van je wonder kan genieten!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:17

erleyne schreef:
Hoelang na de bevalling kan je zo'n spiraaltje laten plaatsen?
Ik zit er ook over te denken, omdat ik het gedoe met de pil zo beu ben. En wat minder vaak ongesteld worden, lijkt me ook wel fijn!

Het kan 12 weken na de bevalling geplaatst worden. Als het eerder wordt gedaan, kan je baarmoeder geperforeerd worden omdat die nog week is.
Het wordt wel altijd in een menstruatie geplaatst.

Oensan, jeetje wat een verhaal...Gelukkig ben je er weer bovenop gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:08

ik heb mijn spiraal nu 1.5 jaar en krijg er last van.
Heftige krampen,maar ik ben maandag naar de huisarts geweest en ze vertelde me dat het ding nog goed zat.Knap dat ze dat zo kan zien,maargoed.
Wel kweekjes afgenomen en ik word nog getest op vanalles(ahum),en ook op blaasontsteking.
Als hier niks uitkomt eis ik een verwijzing naar een gyneacoloog voor een echo ofzo,want van bovenstaande horror-verhalen krijg ik het wel even benauwd...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 11:24

Hmmm, ik dacht dat ik een oplossing had gevonden voor ons anticonceptie probleem, maar door die verhalen hier, zijn manlief en ik toch een beetje benauwd geworden......de pil daar wil ik ook echt niet meer aan, en om nu al tot sterilisatie over te gaan, daar zijn we nog veel te jong voor. Ik ga eens goed navraag doen bij de gynaecologe, wat haar ervaringen zijn.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:25

Ik heb het Mirena spiraaltje nu 19 maanden, toen geplaatst i.v.m het pré menstrueel syndroom waar ik ernorm veel last van had.
De arts hoopte dat ik met de geringe afgifte van de hormonen ín het spiraaltje evenwichtiger zou worden en dat is ook zo !

Ik heb van die 19 maanden 2 maanden "overgeslagen" terwijl ik zo hoopte na enige tijd niet meer ongesteld te worden.
Het z.g "spotten" duurt in sommige maanden wel een dikke week, soms twee ! Boos!

Een half jaar na het plaatsen ben ik met een z.g acute buik op de Spoedeissende Hulp terecht gekomen.
Heb van allerlei onderzoeken gehad en ze hebben niets kunnen vinden.

Persoonlijk vind ik dat de bijsluiter héééééél erg rooskleurig is geschreven !!!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:37

Ik heb hem nu ruim 5 jaar, toendertijd is ie geplaatst vanwege zware migraineklachten.

Ik vind het een super anticonceptiemiddel. Niet meer ongesteld, geen risico op pil vergeten of verminderde werking bij ziekte, en mijn migraineklachten zijn substantieel afgenomen.

Wel zou ik het afraden als je nog een kinderwens hebt, in de bijsluiter staat ook dat er een verhoogde kans is op baarmoederonsteking, logisch natuurlijk want er zit een vreemd voorwerp in je baarmoeder.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:32