Over een (half..?)jaar operatie, nu al bang..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roverrr

Over een (half..?)jaar operatie, nu al bang..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 12:13

Heeej, ik zit een beetje met een probleem, ongeveer 2 maanden terug heb ik een operatie gehad aan mijn pols, ze hebben mijn bot doormidden gedaan, en een stuk uit mijn heup in mijn pols gezet, vandaag mocht het gips er af, maar het zit er toch weer omheen, want het was nog niet goed genezen.
Maar ik heb er dus ook een plaat in zitten, met drie grote schroeven. Nou deed de operatie (dr na dan Tong uitsteken) erg veel pijn, en het plaatje moet er ook weer uit.. En daar ben ik bang voor, om weer zoveel pijn te hebben.. Ben bang dat t evenveel pijn doet als de eerstew operatie.. Vind het echt heel eng, terwijl het er nog lang niet uit hoeft.. Verdrietig
Wie kan mij helpen?

Lise81

Re: Over een (half..?)jaar operatie, nu al bang..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:32

Dat is erg vervelend en kan me voorstellen dat het licht traumatisch is geweest.
Ik denk dat je dit goed moet aangeven aan de verpleegkundige, anesthesist, chirurg e.d. Tegenwoordig zijn de meeste ziekenhuizen niet terughoudend als het om pijnbestrijding gaat. Als je tegen die tijd een gesprek hebt moet je dit goed aangeven, en vragen of je voor thuis wat meer mee mag dan alleen paracetamol.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:36

Heei Erin!

Las het in je msn naam, wat balen zeg Boos! Je had zelf ook wel verwacht dat je van dat gips af zou zijn Ach gut
Ja zou het tegen de arts/ chirurg kunnen zeggen, dan kunnen ze er rekening meehouden kwa pijnstilling.

Veel sterkte iig, en ik spreek ja nog!

x

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:01

Vervelende dingen zijn dat he... Ik kreeg vorig jaar te horen dat ik geopereerd zou worden en heb meteen een hele nacht overgevend en huilend boven de WC gehangen. Nu hoor ik volgende maand pas of het doorgaat en de wachttijd bedraagt 9 maanden, dus een slapeloze nacht voor niets gehad.

Maar je moet wel goed aangeven dat je er flink pijn van hebt gehad en dat je er bang voor bent! Ze zeggen dat een mens tegenwoordig geen pijn meer hoeft te lijden...

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:20

ik loop momenteel stage op de afdeling traumatologie,
dus deze operaties zijn voor mij routine, (tenminste niet voor mij,maar ik maak ze mee Haha! ik studeer namelijk tot verpleegkundige)

een operatie is nooit niet niets, ik heb er qua gevoel geen ervaring mee, maar ik heb het idee dat het verwijderen van de plaat, minder pijn doet,als het plaatsen.

1 tip... uit goed je pijn/angst bij de verpleegkundige... die kunnen je er erg goed mee helpen! en ze willen je erg graag helpen!

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 00:30

Weetje wat het is, ik kreeg morfine, en daar werd ik weer heel ziek van, ben ik dus ook bang van.. Bloos
Ik verwacht wel dat het minder pijn doet, maar aan de andere kant, vind ik het toch eng..
Ik zal het zeker ook zeggen, en hoop heel erg, dat ik snel geen pijn meer heb.
Ik heb vandaag mijn pols even gezien, en de rontgefoto dus ook, en ik ben best wel geschrokken van de grotte.
( foto http://img237.imageshack.us/my.php?image=img0825py3.jpg )
Hij staat ook nog steeds niet hemaal recht. Maar de ortopheed zei, dat hij er wel meer bij kon doen, maar dan zou het alleen maar erger worden.