Afijn, werd vanavond bezorgd en ik wilde natuurlijk gelijk kijken hoe ie stond. Sta ik daar voor de spiegel in bh en broek.. kreeg hem niet dicht. Moest op bed gaan liggen om de rits dicht te krijgen en vervolgens zag ik in de spiegel dat er een aardige "vleesrand" over de broekrand hing

Op de weegschaal dus. Misschien viel ie klein uit...

En tot mijn schrik, na 10 jaar stabiel 70 kg te zijn geweest (ben 1.80m), weeg ik nu dus tegen de 80 kg....
Dat wil ik niet, ik wil mijn oude figuur terug. Ik weet waar het van komt, teveel en te vet eten. En onregelmatig leven, niet ontbijten, soms een hele dag niet eten, maar altijd 3 borden opscheppen ipv 1 portie.
Daar wil ik dus wat aan gaan doen, en daarbij heb ik dringend hulp/tips voor nodig, want ik weet niet hoe ik het aan moet pakken, ik weet niet goed waar te beginnen.
Helaas heb ik erg slechte kaarten:
A. ik heb weinig zelfdiscipline, al wil ik nog zo graag
B. ik heb weinig vrije tijd
C. ik heb een (vooral) zittende baan
D. ik heb niet altijd tijd om te koken, ben regelmatig 's avonds pas laat thuis
E. heb vanavond een cake gebakken (dat was dus nog voor de broek kwam) en die heb ik al voor de helft op

Ik wil niet in 2 weken 10 kilo afvallen. Ik wil geen eetprobleem krijgen, dus ik wil mezelf dus niet uithongeren.
Ik denk dat ik iets van een compleet gezond weekmenu moet plannen en inkopen, dan kom ik er sneller aan toe ook daadwerkelijk gezond te eten. Iemand tips waar ik gezonde recepten vandaan kan halen?
Ik ga flink "aan het water" ipv sloten koffie en frisdrank op een dag.
Er is een nieuwe sportschool op de weg van werk naar huis, waar je voor 20 euro per maand onbeperkt terecht kan. Ik weet alleen niet of ik daar daadwerkelijk gebruik van zal maken, met zo weinig vrije tijd en gebrek aan discipline, zeker als je na een lange, vermoeiende dag naar huis rijd. (nou ja, naar de paarden eerst natuurlijk)
Ik ben zoals je ziet een lastig exemplaar, maar ik zou graag weer normaal een maat 32 aan kunnen en de zwembanden en uitgerekte maag wegwerken.
Iemand ervaring, tips, nuttige websites? Alles is op het moment welkom, ik wil het roer flink omgooien, einde ongezond leven.