Oprah: Autisme door BMR vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DromenLies

Oprah: Autisme door BMR vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 19:01

Ik zit Oprah te kijken en mijn mond valt open van verbazing.

Een gast/moeder in de show beweert dat haar zoon autistisch is geworden vanaf het moment dat hij de BMR vaccinatie kreeg...

(ik ben 21 en weet nog niet eens of ik een kinderwens heb maar toch is dit een beangstigend bericht)

Kent iemand deze verhalen uit de eigen omgeving of weet iemand er meer van?

Redrumfox

Re: Oprah: Autisme door BMR vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:04

Ik heb de show ook gezien en vond het inderdaad een beetje vreemd. Ik houd het er maar op dat ieder lichaam anders reageert (dus ook op vaccinatie's), anders zou ik er ook geen logische verklaring voor kunnen geven..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:07

Ik ben vorig jaar in Nieuw Zeeland geweest en daar was een geval van een meisje die hoog in de paardensport reed en na een verkeerde vaccinatie (weet niet meer waarvoor) een infectie kreeg die haar voor de rest van haar leven ongelukkig heeft gemaakt. Ze zal nooit meer de oude zijn, en nooit meer kunnen paardrijden. Het is uitgezocht en het bleek wel aan het vaccin te liggen. Als het vaccin niet schoon is, ligt het niet aan de reactie van het lichaam.

Vaccinaties kunnen ook bij dieren voor rare reacties zorgen.

Dus ja, vaccinaties kunnen gevaarlijk zijn. Voor zowel mens als dier. Niet zomaar overal klakkeloos voor laten prikken.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 20:05

volgens haar waren er nog veel meer moeders die dit hadden gemerkt en is o.a. mede daardoor het aantal autistische kinderen zo toegenomen.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:08

Reacties op vaccinaties kan zeker.
Ik werk op een kinderdagverblijf en 1 jongetje in mijn groep heeft ernstige koemelk allergie en eczeem door de inenting. Het is heel apart om te zien wat voor reacties je kan krijgen door een vaccinatie!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 20:09

wordt hier niks aan gedaan?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:16

Het aantal autistische kinderen is niet opeens meer toegenomen. Dit is onderzocht en pertinent niet waar. Er zijn steeds betere onderzoeken waardoor het eerder herkent wordt en er zit al veel langer dan dat er gevacinneerd wordt een stijgende lijn in. De vacinnatie wordt gegeven op de leeftijd dat Autisme zich ook ontplooit en daardoor lijken deze twee aan elkaar gekoppeld te zijn.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:18

Niet alleen bij mensen, maar het schijnt zo te zijn dat het headshaking syndrome bij paarden word veroorzaakt door inentingen.

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:26

Ik zit in mijn eerstejaar studie Pedagogische Wetenschappen en heb hier eergister iets over gelezen in het boek dat ik aan het leren ben voor mijn tentamen. Veel ouders denken (in Amerika, is ook Amerikaans boek, en aangezien je het bij Oprah hebt gezien..) dat hun kinderen autistisch zijn door een inenting van rubella/measles/mumps (weet nederlandse namen even niet). Dit is onderzocht en er is helemaal niks waaruit blijkt dat dit zo is! Het zijn slechts speculaties van ouders, die ook nog eens gevaarlijk zijn omdat ze hun kind dus niet laten enten!
Je niet al te veel druk maken dus Knipoog

Edit: lees net even de andere reacties door en vaccinaties kunnen best gevaarlijk zijn (infecties enzo), maar autisme is - waarschijnlijk - een neurobiologische aandoening met een genetische basis. Aandoeningen zoals cerebrale parese kunnen ontstaan door bijv. een vroeggeboorte of infectie, maar autisme voor zover ik weet niet.
Laatst bijgewerkt door Doppers op 17-01-08 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

wjerbo_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:29

ik wil niet veel zeggen, maar autisme is aangeboren en kan niet zomaar ineens komen (ben ervaringsdeskundige;))

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:30

Ik had op de vorige groep waar ik werkte een autistische jongen die door een inenting ernstig hersenletsel heeft opgelopen..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:30

Ik geloof absoluut dat al die entingen en dingen gedeeltelijk goed zijn, maar anderzijds ook meer schade aanbrengen dan je denkt... ( zowel voor mensen als voor dieren)
Ik geloof dan ook absoluut dat dit soort dingen mogelijk zijn, al zal het niet voor iedereen hetzelfde zijn.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:34

Cassidy schreef:
Ik ben vorig jaar in Nieuw Zeeland geweest en daar was een geval van een meisje die hoog in de paardensport reed en na een verkeerde vaccinatie (weet niet meer waarvoor) een infectie kreeg die haar voor de rest van haar leven ongelukkig heeft gemaakt. Ze zal nooit meer de oude zijn, en nooit meer kunnen paardrijden. Het is uitgezocht en het bleek wel aan het vaccin te liggen. Als het vaccin niet schoon is, ligt het niet aan de reactie van het lichaam.

Vaccinaties kunnen ook bij dieren voor rare reacties zorgen.

Dus ja, vaccinaties kunnen gevaarlijk zijn. Voor zowel mens als dier. Niet zomaar overal klakkeloos voor laten prikken.

Mee eens. Maar niet vaccineren heeft in vaak hogere risico's en meer ellende dan wel vaccineren. Ik ben opgegroeid met een vader die verlamd was door kinderverlamming (polio), omdat in zijn jeugd de inentingen daarvoor nog niet bestonden. Neem maar aan dat je dit risico niet wilt lopen (huh...lopen ...funny woordspeling in deze).

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:34

Misja schreef:
Ik had op de vorige groep waar ik werkte een autistische jongen die door een inenting ernstig hersenletsel heeft opgelopen..

Ja, maar was hij al autistisch voor hij dat hersenletsel kreeg? Of is het een autist die hersenletsel heeft opgelopen door een verkeerde infectie?
Als hersenletsel nl. autisme zou veroorzaken, dan zou er veel meer bekend zijn over de oorzaken en preventie van autisme, en dat is nu niet zo.
Het kan ook zijn dat hij hersenletsel op zeer vroege leeftijd heeft opgelopen, maar ook autistisch was. Maar autisme herken je nog niet altijd even goed op jonge leeftijd. Ik denk dat in dit geval het hersenletsel NAAST zijn autisme bestaat, als je snapt wat ik bedoel.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:49

er gaan kindjes dood door vaccinaties, huilbaby's, gehandicapt, adhd, blind en autistisch etc. , ik ben ook bijna een dochter verloren na de eerste HIB prik, ze lag levenloos en bleek in haar bedje met een blauwe T op haar hoofdje, daarbij had ze zeer hoge koorts. Het is dat ik ging kijken bij haar en direct in actie kwam anders had het een hele andere wending gekregen. Vervolgens heeft ze ruim 4 weken koorts gehad en er waren nog meer verschijnselen die jaren geduurd hebben en die ik aan de HIB prik wijt. Ik kan wel een boek schrijven hierover.

Het is nu 9 jaar geleden en ons/haar verhaal is gebruikt bij voordrachten van stichting kritisch prikken.
Bij haar was de HIB de boosdoener, de vaccins zijn wel verbeterd sinds die tijd heb ik me laten vertellen.
Ik heb uitvoerig gesproken met het consultatieburo en met mensen waar deze vaccins ontwikkelt worden. Volgens laatste kwam soortgelijke reacties voor bij 1 op de 300.000, nu ken ik er geen 300.000 maar wel 2 uit mijn directe omgeving met complicaties waarvan 1 blind, doof en autistisch is geworden, de huisarts wist niet of de baby het zou overleven op de weg naar het ziekenhuis, zo slecht ging het kindje achteruit. Het kind leeft nog maar zwaar gehandicapt. Wat het vaccineren betreft: Risico loop je sowieso, of met het prikken of als je niet prikt. Daarbij oefenen allerlei instanties wel wat druk op je uit om wel te vaccineren. Ze zijn alleen niet helemaal helder en zuiver met het naar buiten brengen met informatie, stel je voor dat ouders na gaan denken en een weloverwogen beslissing willen nemen, dan wordt er a. veel minder geprikt en b. er wordt veel minder belastend voor het kind geprikt ( meerder vaccinaties en afwisseling van de stoffen of zelfs een keuze maken uit welke stoffen wel en niet ). Alleen dit is te lastig en vooral het brengt veel meer kosten met zich mee.
Gelukkig zijn er toch veel ouders die meer info verzamelen en zich er meer in verdiepen, je heb nu verschillende organisaties die je kunnen voorlichten en waarschijnlijk zal er ook wel meer kunnen ( in het belang van het kind )
Ik ging er als jonge moeder vanuit dat dit soort instanties het beste met je voor hadden als individu, ze denken alleen aan het groepsbelang helaas. Door schade zijn wij wijzer geworden en kwam daardoor ook andere ouders tegen die net als door schade veel bewuster omgingen met vaccinaties. Achteraf heb ik mezelf wel een verweten hoe ik zo naief achter de meute aan heb kunnen rennen en er van uit kunnen gaan dat het wel goed is.
Dus dromelies op jouw vraag of er niets aan gedaan wordt is het antwoord: Nee, wanneer er niet meer gevaccineerd word hebben we straks allemaal kinkhoest, bof, difterie en polio etc.
Het enige wat ze kunnen doen is de vaccins verbeteren en... meer info verstrekken over de voor en tegens maar dat doen ze niet, de doorsnee jonge ouder gaat braaf prikken of misschien hebben ze de uitzending gezien van Oprah en gaan ze verder kijken.

http://www.tinussmits.nl eigenlijk verplicht voer voor elke ouder !

Het is voor ons wel 9 jaar geleden, ik heb veel gehad van de site van tinus smits, er stond toen heel veel info op waar elke ouder van zal schrikken, ik weet niet of dat nu nog het geval is, ik heb hem even gegoogled.
Volgens mij ben ik wel duidelijk geweest en hoef ik niemand meer te vertellen dat je echt in deze materie moet duiken en je goed laat voorlichten, het kan iedereen namelijk overkomen. Ik heb nog twee andere dochters waarbij het wel goed ging, dit overkwam onze middelste dochter, bij onze jongste heb ik pas op het allerlaatste moment ( toen ze als baby wat sterker was ) en aangepast laten vaccineren.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:56

ik heb net even de site van tinus smits bekeken en vroeger stonden er veel voorbeeldgevallen van de complicaties van vaccinaties, ik heb deze niet zo snel kunnen vinden nu.

edit: ik denk dat de link naar autisme ook niet vaak gelegd wordt met vaccineren, maar het kan natuurlijk ook zijn dat als er al een lichte vorm van autisme is dat dit daardoor versterkt wordt en zich beter openbaart
Laatst bijgewerkt door garny95 op 17-01-08 21:06, in het totaal 2 keer bewerkt

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:59

Ik heb er wel (veel) vaker van gehoord ja, van de relatie tussen inentingen en autisme of andere storingen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:21

Ook al is het negen jaar geleden, ik merk dat het nog veel met me doet, ik heb het volgende van de site van Stichting kritisch prikken:

Wanneer is er een groter risico op bijwerkingen?

Hoe we de zaak ook bekijken, of we er nu van uitgaan dat inentingen beschermen of niet, we komen er in elk geval niet omheen, dat ze niet altijd even veilig zijn, en dat ze wel degelijk (ernstige) bijwerkingen kunnen hebben. Dit zal ook geen enkele arts ontkennen. Men zal u er echter van verzekeren dat het risico op bijwerkingen minimaal is in vergelijking tot het risico op de complicaties van de ziekte waartegen ingeënt wordt. Of dit werkelijk zo is laten we in dit bestek in het midden.

Als vuistregel kunnen we misschien het volgende stellen: een volledig gezond kind van een geheel gezonde familie zal waarschijnlijk niet al te veel acute, ernstige problemen met de inenting hebben. Echter, een zwak of ziek kind uit een zwakkere familie heeft automatisch meer kans op bijwerkingen, zowel op korte als op lange termijn.

Het beste zou zijn slechts volledig gezonde kinderen in te enten. Wanneer uw kind een groter risico loopt bij het inenten, kunt u in het schema "Risicogroepen"; zien.

Grofweg kan gesteld worden dat er een groter risico is als: het kind zelf een moeilijke start heeft gemaakt, het kind zelf niet volledig gezond is en/of er aanleg in de familie is voor bepaalde ziektes.

maar hoe weet je dat je baby van 2 maanden volledig gezond is en niets onder de leden heeft ?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:24

Mijn broertje is ook Autistisch, en volgens mij heb je dat vanaf het moment dat je geboren wordt en krijgt je dat niet zomaar in eens. Het ligt aan het kind zelf wanneer dit tot uiting komt en in welke mate.

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:53

Ik geloof wel dat vaccinaties gevaarlijk zijn, dat ontken ik ook zeker niet. Maar dat autisme veroorzaakt kan worden door een 'foute' vaccinatie daar is geen wetenschappelijke onderbouwing voor.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 22:11

jeetje ik had hier nog nooit van gehoord, wat naar zeg. Ga ja als onwetende ouder je kind netjesvoor een prikje brengen krijg je een heel ander kind daardoor

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 10:04

dromenlies mocht je een kinderwens krijgen dan zit dit nu wel in je achterhoofd en zal je ook een goede overwoge keuze maken tzt