Zere voet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zere voet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:33

Zondag ging ik paardrijden, was klaar en wou het paard weer terug in de wei zetten.
Ging er expres een meter van afstaan, om mijn tenen te besparen (hij is soms echt lomp).
Nou, meneer hoort iets, draait zich om..en ja hoor..gaat op mijn tenen staan!
Het deed even pijn, alleen het moment waarop hij op mijn tenen stond. Kon gewoon wel weer normaal weglopen en alles, vernam er niks meer van.

Maar vandaag: had de bus bijna gewist en ik moest rennen. En het doet nu pijn joh! Ik kan amper lopen en het is helemaal blauw op de plek waarop mijn paard stond.

Morgen moet ik weer lessen, ik wil echt niet afzeggen..wat zouden jullie doen??

Melia

Re: Zere voet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:29

Als je niet kunt lopen kun je moeilijk op je paard stappen lijkt mij Knipoog.
Misschien schoenen met stalen neus kopen? En als je er extra op gaat letten dan gebeurd het vaak alleen maar sneller!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:34

ze hebben van vsm vallen en stotengel (arni-nogiets) als je dat erop smeert gaat de pijn snel weg en de plek trekt ook binnen een paar dagen weg.
Verder morgen goed inpakken (eventueel gaas en tape)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 17:35

Arni-floor, dat spul heb ik ook, voor kneuzingen en verstuikingen, of spier en gewrichtspijn bijvoorbeeld Knipoog.
Spul werkt heel goed.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 19:27

Ik zou mijn voet goed verzorgen door vele wonderzalfjes,... Clown
en ja, die bestaan! Haha!
maar ik zou zeker geen dingen doen waarmee je je voet belast...
Dus over dat rijden zou ik nog eens goed nadenken,
maar dat is jouw keuze natuurlijk... Bloos

Veel beterschap aan je voet! Clown

xlauuraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:07

ik zou goed nadenken of je wel zou rijden , ik zou ook wel het liefst willen rijden hoor, Vork
maar straks word het misschien nog erger, en dan kan je nog langer niet rijden, .
nog veel beterschap Bloos

emmy_ramzay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 21:09

misschien schoenen met stalen neuzen koopen of het hem op een of andere manier afleren op je voet te gaan staan.
en misschien maar afbellen als je al niet kunt lopen kun je moeilijk op je paard stappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 22:40

Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat schoenen met stalen neuzen misschien wel de oplossing zijn, ik zal eens kijken op marktplaats!

@Henrieke; waar kan ik dat spul kopen? Apotheek ofzo?

En over dat rijden, tsja.. ik heb net wel weer wat rondgelopen en het gaat iets beter..mijn voet zit nu verpakt in verband..Ik bel mijn instructrice zo wel op en overleg wel met haar, stappen gaat eventueel nog wel..maar draven ben ik bang dat het te pijn gaat doen. Erop komen..tsja er staat altijd een stoel in de bak..dus dat lukt ook nog wel..

Ik vind het echt zo jammer, wou aan mijn instructrice laten zien dat ik hem eindelijk alleen aan de teugel krijg en nu dit Boos!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:23

Stalen neusen is deeee oplossing Tong uitsteken
Ik zou hem als k jouw was gewoon heel goed intapen en tijdens het draven doorzitten Knipoog

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:09

probeer eens zo'n elastisch knelverbandje.Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:10

Ho, stop....geen schoenen met stalen neuzen bij je paard.
Als het paard precies op het stalen deel gaat staan, deukt dit in.
Als dit te ver in deukt......ja...denk maar eens wat er dan met je tenen gebeurd...
Je kunt hier je tenen door verliezen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 15:16

Een stalen neus kan een gewicht van 1000 kilo hebben voor dat hij indeukt.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:21

Dit heb ik een paar jaar geleden ook gehad.. paard gign op mijn voet staan nergens last van.. kwam thuis kreeg ik me schoen niet meer uit voet bont en blauw en mega dik.. naar de donker geweest die zei dat de pezen en spieren een opdonder hadden gehad ik denk dat ik er ongv. 2 weken mee gelopen heb en nu een aantal jaar later is dat stuk nog steeds gevoelloos en als het koud is komt er ook precies op dat gedeelte een rode/paarse vlek..

Tja wat ik moest was rusten en niet belasten en inderdaad in smeren met die creme die vernoemd werd..

Leonie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 09:35

hOOii,
Als je er nog heel veel last van hebt zou ik ff naar de dokter gaan... En gewoon beschermende stalschoenen dragen Knipoog
Groetjes Leonie

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 09:43

Stalen neuzen zweer ik ook bij, ik heb ook een iets wat onbehouwen fjordenbaal Haha! Ik heb het al een paar keer gehad dat ik de neuzen weer in een normale vorm diende terug te duwen omdat hij weer eens op mijn tenen had gestaan, denk dat ik veel meer pijn had gehad zonder stalen neuzen Huilen van het lachen

Maar als je echt moeite houd met lopen zou ik echt even langs de dokter gaan! Ja

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:57

Dit kan wel 2 maanden pijn doen hoor,je zal geduld moeten hebben.

Jess_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:21

oe dat doet pijn..
gewoon erdoor heen lopen lijkt me ook niet echt fijn..
gewoon geduld

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:05

als ik jou was zou ik maar ff naar de dokter gaan kan zij dat er een scheurtje in zit(me broer heeft een keertje gehad dat er 's avonds iemand op ze voet ging staan had er de hele avond geen last van maar de volgende dag kon hij amper meer lopen en toen heeft ie een week met ze voet in et gips gezeten Clown )
p.s.niet om je bang te maken ofso hor Knipoog

Limitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:34

mensen zullen we dit niet gewoon door een deskundige laten beoordelen, lijkt me verstandiger, iedere patient is anders dus ook ieder zijn klachten. gr kim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:18

Ben vrijdag gewoon wezen rijden en het gaat echt een stuk beter..De pijn is volledig weg. Maar ik doe het voor de zekerheid een tijdje rustig aan, niet met gym meedoen e.d.

Nu vraag ik me trouwens nog steeds af waar ik die wonderzalf kan krijgen..ben namelijk erg onhandig en loop wel vaker met dit soort dingen rond Tong uitsteken

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:06

Stalen neuzen heb je tegenwoordig bijna niet meer. Ze gebruiken keihard kunststof, dat gaat inderdaad minder snel stuk (staal splijt en schiet dan zo je voet in). Best vreemd, maar goed.

Ik heb ook een paar maanden geleden een paard op mijn voet gehad. Eerst ook niets aan de hand, gewoon nog gereden en naar huis gefietst, maar thuis gekomen kwam ik de trap bijna niet op! Na 2 weken was het niet meer dik en blauw, maar het is nog steeds doof en tintelig, heel vreemd.

Let dus goed op met je schoenen! Paarden kunnen prima leren waar ze hun voeten neerzetten, dat weten ze prima! Vaak zijn het de lompe, jonge dieren die het doen. Een beetje strakker opvoeden is niet erg hoor, dat mag best! Je voeten zijn toch wel belangrijk voor je!

ulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:07

de wonderzalf, heet arniflor, kan je gewoon bij de drogist of apotheek kopen.
heb t ook in huis, ideaal.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:04

RUI -> MW