Waar laat je je handen/armen als je slaapt???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Waar laat je je handen/armen als je slaapt???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 00:16

Ik weet t, wat een ontzettend rare vraag....maar ik lig al tijdenlang bij het in slaap komen overhoop met mijn armen en handen. Voor de duidelijkheid, ik mag eigenlijk alleen op mijn zij slapen maar ben gewend op mijn buik te slapen. Ivm bekkenklachten mag dat dus absoluut niet. Maar hoe ik ook probeer te liggen, mijn armen en mijn handen liggen in de weg! Soms heb ik de halve nacht op een hand gelegen en duurt het tot zeker halverwege de ochtend voordat deze weer normaal aanvoelt.

Wie heeft voor mij de gouden tip waardoor ik "gewoon" net als ieder ander op mijn zij in slaap kan vallen zonder afgeknelde handen, beursgewoelde polsen en verdraaide armen??? (ok, ik overdrijf graag Haha! Haha! )

polly2

Re: Waar laat je je handen/armen als je slaapt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:20

Misschien heb je hier iets aan. Ik heb een paar jaar geleden mijn bovenarm gebroken gehad. Ik slaap juist altijd het liefst op mijn rechterzijde. Maar omdat mijn linkerarm dan zo ging doorhangen, deed dat pijn toen de pen er net in gezet was. Ik heb toen een zacht kussen voor mijn buik gelegd. Mijn rechterarm (onderste) ging onder het kussen door en mijn linkerarm rustte op het kussen. Zo sliep ik heerlijk. Toen na een hele lange tijd de pennen uit mijn bovenarm gehaald werden heb ik echt moeten afkicken van dat kussen... Misschien helpt het jou ook.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:21

Ik slaap altijd op mn zij..
Iig als k ga slapen lig k op mn zij.. Clown
En dan met 1 of 2 armen onder mn kussen.. Tong uitsteken
Weet eigk niet waar k ze anders laat, nooit echt over na gedacht.. haha

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:26

Mijn handen tegen elkaar en die liggen dan voor mijn gezicht zegmaar.. Over het algemeen slaap ik op mijn buik, en dan vouw ik mijn handen onder mijn kussen door, slaapt heerlijk Lachen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:31

Ik slaap het liefst op mijn buik, heb vaak net zoals jij hetzelfde probleem. Ik klem wel mijn armen rond mijn knuffel Bloos
Als ik op mijn buik slaap lig mijn rechterarm gewoon langs mij en mijn linkerhand op mijn rug, mijn hoofd is altijd naar rechts gedraaid.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:35

Linkerzij: Linkerarm onder het kussen, rechterarm over me heen, steunend op de linkerkant op het matras. Rechtsom idemdito *LOL*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:37

Ik lig ook meestal op mijn buik, en met mijn armen onder mijn hoofd.
Maar als ik op mijn zij lig dan heb ik mijn armen ook meestal om een knuffel heen Tong uitsteken Of in de winter om een lekker warm kruikje heen Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:55

Ik slaap altijd op m'n rug, maar word vervolgens wakker op m'n zij met m'n handen onder m'n hoofd. Clown Misschien een optie? Clown

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 01:11

Ik lig eigenlijk bijna altijd tegen mijn vriendje aan. We hebben sinds drie weken een tweepersoonsbed, maar hiervoor hebben we 4 jaar lang samen in een eenpersoonsbed geslapen, dus we liggen nog steeds als twee sardientjes tegen elkaar aan.. macht der gewoonte Knipoog
We liggen dan lepeltje-lepeltje, met mij als het buitenste lepeltje. Mijn 'onderste' arm ligt dan wel een beetje vreemd maar mijn 'bovenste' arm ligt gewoon over hem heen.

Als ik zonder vriendje slaap vind ik het inderdaad ook fijn om (als ik op mijn zij lig) een knuffelbeest, een kussen of mijn dekentje ( Clown ) vast te klemmen. Anders valt je 'bovenste' arm zo naar beneden, en dat ligt inderdaad een beetje vervelend. Of ik leg mijn bovenste arm op mijn lichaam, gewoon langs mijn zij zeg maar. Je moet dan wel een beetje goed kunnen balanceren.

Slaap lekker straks Ja

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 01:19

Zwartwitje schreef:
Ik lig eigenlijk bijna altijd tegen mijn vriendje aan. We hebben sinds drie weken een tweepersoonsbed, maar hiervoor hebben we 4 jaar lang samen in een eenpersoonsbed geslapen, dus we liggen nog steeds als twee sardientjes tegen elkaar aan.. macht der gewoonte Knipoog
We liggen dan lepeltje-lepeltje, met mij als het buitenste lepeltje. Mijn 'onderste' arm ligt dan wel een beetje vreemd maar mijn 'bovenste' arm ligt gewoon over hem heen.

Als ik zonder vriendje slaap vind ik het inderdaad ook fijn om (als ik op mijn zij lig) een knuffelbeest, een kussen of mijn dekentje ( Clown ) vast te klemmen. Anders valt je 'bovenste' arm zo naar beneden, en dat ligt inderdaad een beetje vervelend. Of ik leg mijn bovenste arm op mijn lichaam, gewoon langs mijn zij zeg maar. Je moet dan wel een beetje goed kunnen balanceren.

Slaap lekker straks Ja

mijn hemel. 4 jaar op een 1 persoonsbed?? ik heb het nog geen nacht vol gehouden, met resultaat dat vriendlief midden in de nacht op de grond plofte(oeps).

ik slaap nu alleen(vriendloos) en heb een 140x200 bed en die is eigenlijk al te klein....

ik draai minstens 100 keer per nacht en begin en eindig meestal op mijn buik..
en nu ik er bij nadenk heb ik geen idee wat ik met mijn armen doe eigenlijk, in ieder geval niet onder mijn kussen. want die is meestal verdwenen als ik wakker word.

ik ga nu slapen en zal er op letten. dan vertel ik het morgen(straks)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 01:22

Ik sliep altijd in alle mogelijke standen die je maar kon bedenken Nagelbijten / Gniffelen deken regematig kwijt etc..
Maar pas geleden heb ik een ongeluk gehad, waardoor ik alleen op mijn rug kon liggen, en vooral héél stil Nagelbijten / Gniffelen
Nu nog kan ik niet op mijn beide zijdes liggen, en moet ik dus op mijn buik liggen of op mijn rug. Als ik op mijn buik slaan dan schiet mijn foute schouder in de kramp (door dat ongeluk, mijn sleutelbeen is los, banden en pezen zijn gescheurd en ik had mijn ribben achter op mijn rug bij mijn schouder gebroken) dus alleen op mijn rug liggen blijft over...
En altijd op je rug slapen, is niet fijn

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 01:37

Als ik op bijv mn rechter zij lig, dan met mn linker arm/hand heb ik onder de dekens, mn dekens vast, en dan naar binnen gedraaid en mn rechter arm onder mn hoofd.. Linker zij hetzelfde, maar dan andersom Tong uitsteken ..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-08 08:18

Dank jullie wel, ik had niet verwacht dat ik zoveel normale antwoorden zou krijgen op mijn toch wat typische vraag! Het is zo'n gewoonte om gewoon te gaan liggen en slapen......meestal sta je er niet eens bij stil!

Op de paar die eerlijk toegeven dat ze met een knuffel slapen, super! Ik heb Frits in de boekenkast staan maar sinds ik getrouwd ben blijft ie daar meestal staan. Mijn man zou daar geen bezwaar tegen hebben hoor, Frits gaat ook altijd mee op vakantie!

Maar een kussen (of Frits) vastpakken zodat je bovenste arm niet zo raar hangt (als ik te lang lig te woelen gaat alles irriteren en dan slaap ik nooit meer) is wel een tip, ga vanmiddag meteen een wat kleiner kussen scoren en kijken hoe dat gaat!

Op mijn rug liggen mag wel maar dan alleen met een kussen onder mijn knieholtes, nou ja dat blijft natuurlijk nooit liggen dus daar begin ik maar niet aan.

Het verbaasde me trouwens hoe snel je jezelf aan kunt leren op een andere manier te slapen, ik dacht dat dat nooit ging lukken, lag altijd heerlijk op mijn buik, hoofd naar één kant en inderdaad, armen onder of op mijn kussen of plat langs mijn lichaam. Maar op je buik slapen schijnt dus echt superslecht voor je rug te zijn en ik wil heel graag van mijn klachten af dus blijf gewoon op mijn zij slapen!

Overigens heb ik zaaaaaaaalig geslapen vannacht Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 08:25

mijn handen onder mijn kussen en mijn benen op elkaar

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 08:37

Vaak heb ik met mn rechterhand de dekens vast die ik dan om me heen sla zeg maar (heerlijk warm Haha!) en mn linkerarm onder mn kussen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:46

Phoe Daf, slapen op je buik, ik mag er niet aan denken, dan breekt mijn rug in stukjes denk ik. Nagelbijten / Gniffelen
Ik slaap ook altijd op mijn zij, 1 arm onder mij een geplooid, hand ligt dan zo ongeveer voor mijn gezicht. Bovenste arm leg ik meestal gewoon langs mijn lichaam, er boven op dus. Benen liggen wel altijd redelijk opgetrokken. Foetushouding zeg maar.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 09:50

weet ik niet dan slaap ik Haha!

onder mijn kussen
Dromen

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:22

Ik slaap het liefst op mijn buik met mijn handen onder mijn kussen, maar als ik op mijn zij lig, lig ik meestal met mijn ene arm onder mijn kussen en die andere gewoon langs mijn lichaam tegen mijn buik aan zeg maar.

Nooit zo over nagedacht eerlijk gezegd, is iets wat vanzelf gaat..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:06

Als ik op mijn zij slaap heb ik altijd mijn handen op elkaar en dan lig ik met mijn hoofd op mijn handen. Clown Heb er verschillende reacties over gehad toen ik tijdelijk bij mijn schoonfamilie inwoonde.... Vonden dat ik als een prinses sliep haha. Clown
Ik doe het eigenlijk vooral omdat ik altijd koude handen heb en ze zo een beetje warm blijven. Het liefst lig ik op mijn buik en dan 1 arm onder het kussen en 1 erop. Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 11:10

Tja ik slaap eigenlijk altijd op mn buik, slaap ik wel op mn zij laat ik mn arm meestal áchter me, of onder mn kussen (met de elleboog naar voren)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:49

Ik slaap het liefste op mijn linkerzij.

Mij handen het ik meestal vlak voor mijn gezicht.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 14:11

handen gekruisd voor mn borst, en lig dan op mn buik Tong uitsteken Meestal heb ik met één hand mn deken nog vast.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:28

Hihi grappige vraag, het gekke is dat ik me niet eens kon bedenken waar ik mijn armen laat Clown
Ik ben dus even op mijn bed gaan liggen in de houding die ik aanneem als ik ga slapen.
Ik slaap áltijd op mijn rechterkant, rechterarm onder mijn hoofd of kussen.
Mijn linkerarm trek ik op, totdat mijn linkerhand bijna mijn kin raakt.
Hihi weer iets over mezelf geleerd Haha!

Op mijn buik/rug slapen kan ik trouwens écht niet

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 15:45

Haha Haha!

Ik slaap altijd op mijn buik, met beide armen onder mijn kussen en mijn hoofd naar links.

Op mijn zij slapen kan ik eigenlijk ook niet echt...
Heb dus geen tips voor je want ik heb dan ook altijd ruzie met mijn armen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 16:24

Ik slaap altijd op mijn rechterzij en dan heb ik mijn handen onder het kussen Dromen