wassen van de rug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wat doe jij?

ik was mijn rug en droog mijn rug
33 (63%)
ik was mijn rug wel, maar droog niet af
Geen stemmen
ik was mijn rug niet, maar droog wel af
18 (34%)
ik was mijn rug niet en droog hem ook niet af
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 52

ikenindi

wassen van de rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 21:21

hele domme vraag, ik zal zo de uitleg geven waarom ik hem stel, maar mijn vraag is:

wassen jullie je rug? onder het douchen bedoel ik dan...

en drogen jullie hem af?

en nu waar de vraag vandaan komt: de verpleging van waar ik hiervoor lag kwam er ineens mee dat ze het wel heel raar vonden als ze bij mensend e rug moesten wassen. dat deden ze bij zichzelf nooit... dus daar hadden ze het een keer over (met 3 verpleegkundige tegelijk) en die wasten alle3 hun rug nooit! stom toeval? of ben ik de enige die zijn rug wast en droogt? 1 zei zelfs dat ze ook nooit haar rug afdroogde... nou als ik dat niet doe krijg ik overal bultjes...

LisaD

Re: wassen van de rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:24

jaa ik probeer zow goed mogelijk die douchegel erop te krijgen en dan afspoelen en afdrogen maar xD

Gewoon me handdoek op me rug laten hangen xD

xx

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:25

Ik was hem zelf niet, omdat ik er niet bij kan! Maar ik sta regelmatig met mijn vriend onder de douche en die sopt me dan helemaal in.. Afdrogen doe ik wel altijd!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:49

Ik was en droog mijn rug.
Heb ook geen moeite om er bij te komen?
Afdrogen doe ik vanaf mijn schouders en dan naar beneden laten zakken? Als je hebt gezweet is je rug vaak ook nat, dus lijkt me wel zo fris Ja

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:51

Ik gebruik vaak zo een badborstel. Beetje douchespul erop en lekker over je rug. En afdrogen gewoon met de handdoek erover.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:54

ikenindi schreef:
en nu waar de vraag vandaan komt: de verpleging van waar ik hiervoor lag kwam er ineens mee dat ze het wel heel raar vonden als ze bij mensend e rug moesten wassen. dat deden ze bij zichzelf nooit... dus daar hadden ze het een keer over (met 3 verpleegkundige tegelijk) en die wasten alle3 hun rug nooit! stom toeval? of ben ik de enige die zijn rug wast en droogt? 1 zei zelfs dat ze ook nooit haar rug afdroogde... nou als ik dat niet doe krijg ik overal bultjes...

Slechte verpleging dan. Clown
Slaat toch nergens op om een stuk over te slaan? Nagelbijten / Gniffelen
Ik studeer verpleegkunde en mensen vinden het meestal juist fijn als je dat doet, omdat ze er zelf moeilijk aangeraken door bv. ziekte, letsel...

Ik moet er niet aan denken dat ik mijn rug nooit was. Clown Beetje water erover noem ik maar een kattenwasje hoor. Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:56

ik was mn schouder en onderrug wel maar kom niet overal bij
vooral mn rechterarm niet, die ik verbrijzeld heb gehad waardoor ik die niet kan buigen zoals het hoort
crogen doe ik wel, en als ik samen in de douche sta word die ook helemaal gewassen
heb zo`n borstel gehad maar is kapot gegaan en nog geen vervanging

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:58

Ik was mn rug echt nooit. Afdrogen altijd wel. Ik geloof echt niet dat ik een vieze rug heb haha

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:59

Ik probeer te raken wat ik raken kan. Clown

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:13

hihi hoort zichzelf constant tegen vriendje zeggen:

Droog je rug nou eens af!!! Boos!
Hij loopt altijd overal heen met nog druppels op z'n rug.. Tong uitsteken
Lijkt me zelf hardstikke snel koud worden en als je een blouse/overhemd aan trekt heb je die ook zo weer nat Clown
Dus ja ik was en droog m'n rug altijd af Tong uitsteken

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:57

Veirl schreef:

Haha, maar je kunt wel goed mikken dan? Haha!

Reactie op je vraag: Ja, ook ik was mijn rug, en droog mijn rug. de verzorging in het verzorgingshuis waar ik stage loop wast ook gewoon de rug van een bewoner overigens.

Misschien dat die verpleegsters blij waren met zo'n jonge bewoner en dat ze dachten dat jij wel tegen een dolletje kan ofzo Clown

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 00:12

Ja ik was mijn rug en droog deze ook... kan er ook gewoon bij... je staat wel een beetje te hannesen.
Vanaf boven de schouder, vanaf onder de schouder Tong uitsteken Maar we komen overal bij Slim

Afdrogen doe ik de handoek achter mijn rug hou hem met beide handen vast en raggen maar Clown

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 02:11

Ik was me nooit helemaal met zeep, alleen water en onder de oksels olijfzeep ofzo, en eens in de week ongeveer doe ik me helemaal incl. rug met zo'n sisal-ding aan een stok...
Drogen doe ik zoals hierboven.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 06:14

Wat raar! Dat mensen dat thuis niet doen is hun goed recht, maar in het ziekenhuis vind ik dat toch echt een must ... sowieso een goed moment om te kijken of de patient geen doorligplekken ontwikkelt.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:27

Das nou t grote voordeel van samen douchen, haha. Maar als ik alleen douche doe ik het ook overigens hoor. Zo goed mogelijk

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 08:30

Ik probeer mijn rug altijd zo goed mogelijk te wassen, voorzover ik erbij kan (ben niet zo lenig Tong uitsteken ). Afdrogen zeker! Snap ook niet goed dat mensen hun rug niet afdrogen, da's toch hardstikke vies klam als je dan kleren aantrekt?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 10:10

Sylleke schreef:
Slechte verpleging dan. Clown
Slaat toch nergens op om een stuk over te slaan? Nagelbijten / Gniffelen
Ik studeer verpleegkunde en mensen vinden het meestal juist fijn als je dat doet, omdat ze er zelf moeilijk aangeraken door bv. ziekte, letsel...

Ik moet er niet aan denken dat ik mijn rug nooit was. Clown Beetje water erover noem ik maar een kattenwasje hoor. Haha!

o, ze deden het wel altijd hoor, maar 1 vertelde mij dat zo. dat ze t daar over gehad hadden omdat ze t eigenlijk raar vonden...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 10:12

Laar schreef:
Veirl schreef:

Haha, maar je kunt wel goed mikken dan? Haha!

Reactie op je vraag: Ja, ook ik was mijn rug, en droog mijn rug. de verzorging in het verzorgingshuis waar ik stage loop wast ook gewoon de rug van een bewoner overigens.

Misschien dat die verpleegsters blij waren met zo'n jonge bewoner en dat ze dachten dat jij wel tegen een dolletje kan ofzo Clown

haha nee dit gaat nog over t revalidatiecentrum. ik heb ze er hier nog niet over gehoord;)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 10:13

Pasha schreef:
hihi hoort zichzelf constant tegen vriendje zeggen:

Droog je rug nou eens af!!! Boos!
Hij loopt altijd overal heen met nog druppels op z'n rug.. Tong uitsteken
Lijkt me zelf hardstikke snel koud worden en als je een blouse/overhemd aan trekt heb je die ook zo weer nat Clown
Dus ja ik was en droog m'n rug altijd af Tong uitsteken

hier nog 1 tegen mijn ex-huisgenoot;)
ik krijg ook echt bultjes als ik niet goed afdroog hoor. allemaal irritatieplekken. en ook mijn kleding zit dan niet lekker...

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:14

Ja, ik was m'n rug en droog em af.
Nooit over nagedacht dat er mensen zijn die dat niet doen, waarom zou je een stuk overslaan?!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 10:15

dat vroeg ik me dus ook af. als ik zweet is dat toch voornamelijk mijn rug...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:17

Ik werk zelf in de thuiszorg en ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel eens vreemd vind dat wij naar clienten gaan alleen om hun rug te wassen...Dan ben je een half uur onder de pannen om 2 minuten hun rug te wassen, dure bezigheid. Ik denk dat heel veel mensen die géén zorg krijgen hun rug overslaan (tijdens een wasbeurt niet tijdens het douchen) Ik krijg er wel eens een raar gevoel bij iig..
Vooral als we erg druk zijn Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 13:53

Ik was mijn rug af en toe. Soms doet mijn vriend het en soms doe ik het zelf met zo'n rugborstel.
Ik droog me rug wel altijd af.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 18:29

Miryamk schreef:
Ik werk zelf in de thuiszorg en ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel eens vreemd vind dat wij naar clienten gaan alleen om hun rug te wassen...Dan ben je een half uur onder de pannen om 2 minuten hun rug te wassen, dure bezigheid. Ik denk dat heel veel mensen die géén zorg krijgen hun rug overslaan (tijdens een wasbeurt niet tijdens het douchen) Ik krijg er wel eens een raar gevoel bij iig..
Vooral als we erg druk zijn Bloos

ja, maar t gaat hier om bij jezelf... doe jij t bij jezelf? en bij mij komen ze toch wel, kunnen ze net zo goed mijn rug doen;)