Verstandskies eruit, wanneer weer aan het werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Verstandskies eruit, wanneer weer aan het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 20:12

Gisteren is mijn verstandskies onder eruit gesneden.
Details zal ik jullie besparen, maar het was best heftig. In 4 stukken geboord en een hoop getrek aan mijn kaak.
Gisteravond viel het nog wel mee. Tot de verdoving uit ging werken.
Vannacht redelijk geslapen dankzij de pijnstillers. Nadeel is dat ik ze maar 3x per dag mag en ze na 3 uur alweer uitgewerkt zijn.
Vandaag ben ik dan ook thuisgebleven, want het deed vanochtend erg zeer. Maar morgen wilde ik wel weer gaan werken.
Nu zeurt het echter nog steeds. Nou ben ik geen watje en ga gerust ziek op mijn werk zitten.
Maar ik weet hier thuis al niet hoe ik het moet zoeken.

Wie heeft er ervaring mee? En wanneer ging je weer werken? En waarom snel of juist pas na een paar dagen?

Nikka

Re: Verstandskies eruit, wanneer weer aan het werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:14

Dag erop behalve de keer dat ik het op een vrijdag had gepland. Overigens vind ik de laatste optie altijd het makkelijkst. Ik vind persoonlijk een zeurende pijn geen reden om thuis te blijven. Mijn mening was altijd: als ik zus en zo kan doen, kan ik ook werken.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:17

Jemig, ze zijn dan wel hard aan het boren geweest.
Als je het niet vertrouwd gewoon het ziekenhuis weer opbellen.
Die pijnstillers moeten werken.
Ik ben vorige week ook geopereerd aan de wortelpunten.
Dag erna zag ik er niety uit, maar wel weer aan het werk, paarden rijden.
Ik heb de hele week met een dikke bek gelopen en alle kleuren van de regenboog gehad.
Maar kijk wel uit met tocht.
Dus de eerste week een sjaal om. Haha!

Ik slikte er 6 tabletten paracetamol 500mg bij.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:21

meteen de volgende dag was ik aan het werk. Met een dik gezicht dat niet wegtrok. Heb dus 2 weken rondgelopen met een dubbele ontsteking.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:22

Ik ben wel een aantal dagen thuis gebleven omdat ik op mijn werk veel moet bukken en dat deed aardig pijn. Ik zou het gewoon rustig aan doen en na het weekend weer gaan werken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 20:22

Nikka: zo ben ik dus ook.
Maar simpelweg de kattenbak verschonen is al een drama. Ik heb 2 jaar geleden een trap van een paard tegen mijn kaak gehad. Heb toen een week thuis gezeten vanwege de hersenschudding, maar de pijn in mijn kaak was toch minder dan nu.
De zeurende pijn heb ik constant. Maar heb vandaag niks anders gedaan dan stilzitten, want als ik maar iets deed (kattenbak verschonen, vuilnis buiten zetten, enz.) dan deed het mega zeer. Niet het gat zelf, dat voel ik niet eens. Maar echt mijn kaakgewricht. Kan ook mijn mond bijna niet open doen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:24

Mijn verstandskiezen zijn ongeveer op de zelfde manier verwijdert. Ze zaten te ver in mijn kaak waardoor ze mijn kaak uitelkaar moesten wrikken. Klonk allemaal onwijs heftig. Gekraak etc. Mijn linkerkant deed wel pijn de dagen er na maar niet heel erg. Mijn rechterkant deed helemaal geen zeer. De docter zei dat ik mzzl had. Ik zat de volgende dag weer netjes op school.
Geen één dag thuis gebleven. En heb ze alle vier er uit laten halen.
Eerst 2 links toen 2 rechts

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:25

Welke pijnstillers heb je?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:26

Zou dan eens teruggaan. Kreeg mijn mond na een week nog altijd amper open en had pijn, de draadjes bleken mij tegen te steken én later heeft mijn kaak eens geknakt en zat alles weer op z'n plaats.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 20:31

Ik heb Brufen 600 bruispoeders.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:33

Die moeten sterkt genoeg zijn.
Ik zou toch maar even bellen voor de zekerheid.
Misschien kun je andere tabletten ophalen bij de apotheek, dan kun je vannacht pijnvrij slapen. Knipoog
Sterkte ermee.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:35

Ik heb zelf vorig jaar vier verstandskiezen laten trekken (2x2), maar daar heb ik toen weinig last van gehad.
De eerste keer viel buiten een vakantie, dus ben ik op de dag zelf niet naar college gegaan (tandarts is 1 uur rijden en het was midden op de dag).

Bij beide keren kon de tandarts ze er zelf uithalen, en hoefde er niet gesneden/geboord te worden. De eerste dagen had ik wel een stijf kaakgewricht en daardoor wat moeite om mijn mond open te doen. De spaghetti op de eerste avond ging niet daarom niet zo heel snel.

Het is trouwens ook geen goed idee om gelijk de volgende dag een reepje komkommer uit een broodje döner (met knoflooksaus) in het gat te steken.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:37

Amanda schreef:

In zo'n zakje?
Die had ik ook.
Hielpen perfect drink het nu nog wel eens als ik mijn maandelijkse brobleem heb

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:37

Ze zijn er pas gister uitgehaald dan is het heus niet nodig om nu al te bellen hoor.
In de folder staat toch ook dat na 48 uur de zwelling pas afneemt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 20:40

blokje schreef:
Amanda schreef:

In zo'n zakje?
Die had ik ook.
Hielpen perfect drink het nu nog wel eens als ik mijn maandelijkse brobleem heb

Ja die. Smaken naar sinas.
Smerig, maar het werkt. Voor een paar uurtjes dan.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:08

Oeii, klinkt behoorlijk heftig bij jou!
Ik heb ze 'gewoon' laten trekken en was de volgende dag gewoon weer aan het werk. Lachen (heb dan niet zulk heel boeiend werk.. Clown )
Als ik jou was zou ik toch even twee daagjes vrij nemen, daarna moet het vast wel weer gaan. Lachen

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:14

Afgelopen jaar is er bij mij ook een verstandskies getrokken en wat je verteld klinkt me bekend in de oren, alleen kwam ik er na een paar dagen achter dat mijn kaak was verkrampt waardoor ik er heel erg last van had. Even een paar keer goed open en dicht doen hielp bij mij voelde daarna veel minder pijn. Door die kramp heen was niet zo heel fijn maar luchte wel op. Ga alleen de volgende keer niet na 1,5 dag weer werken, werk hellaas in een winkel en klanten kijken je dan zo vreemd aan.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:34

vorig jaar augustus hebben ze bij mij ook 2 verstandkiezen getrokken, 1 was al door,de ander zat nog in mijn kaak.. Toen ging ik de dag erop gewoon werken,moest nog wel terug ivm etensresten die in de wond gingen ontsteken.
afgelopen Oktober moesten de andere 2 eruit, die moesten alletwee uit de kaak gehaald worden,
Toen ben ik 1 dag echt ziek geweest,de volgende dag weer gaan werken en met spoed naar het ziekenhuis gegaan,
Kreeg koorst en de pijn steeg naar mijn oren,
Bleek dat ik een infectie in het bot had zitten.. erg gevaarlijk en zeer pijnlijk!!

Iedereen heeft zijn eigen pijngrens,je moet dus zelf bekijken hoe je je voelt en of het om uit te houden is!
Sterkte ermee!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:38

Dames!!!
Mijn verstandskiezen moeten er ook uit... 2 onderste.....
Jullie maken mij helemaal bang, en ik stond al te trillen op mijn benen...

*Zoekt het nr van de tandarts op om morgen stipt om half 9 de afspraak AF te bellen.....*

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:41

Het ligt ook een beetje aan wat voor werk je doet. Mijn verstandskies is er ook uitgesneden. Ben die dag thuis gebleven, flink geslapen met pijnstilling en de volgende dag weer gaan werken. Deed wel zeer maar of het thuis zeer doet of op het werk dat maakt ook niet uit.

Je moet wel uitkijken met ontstekingen maar met een kantoorbaan kan je prima aan het werk. Misschien moet je het een beetje aanpassen zodat je je lichamelijk niet hoeft in te spannen (minder praten, geen telefoon, geen bukwerk of iets dergelijks).

Sterkte verder!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 03:53

Bij mij zijn 4 jan 2 verstandskiezen eruit gehaald... Met veel pijn en moeite, in stukken en behoorlijk geboord.
Maandags ben ik weer aan het werk gegaan, maar vanwege de pijn halverwege de dag naar huis gestuurd...
Helaas zijn de gaten nu waarschijnlijk ontstoken en heb ik dus nog steeds VEEL pijn!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 06:04

Als het ZO erg zeer doet, lijkt het mij dat er misschien meer aan de hand is. Vooral als het niet het gat zelf is dat je voelt. Hebben ze niet per ongeluk je hele kaakgewricht ontwricht???

Ik zou het toch even gaan vragen. Want van "alleen" een flnke kaakoperatie zou je eigenlijk nauweljks pijn moeten hebben met een knoerd van een pijnstiller. En die heb je!

Effe naar de huisarts misschien?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 08:39

Even een update.
Vorige week bleek dat het ontstoken was. Naar de tandarts geweest en die heeft alles doorgespoeld.
Daarnaast heeft hij gekeken naar het kaakgewricht en dat is inderdaad aardig ontzet geweest. Het moet met rust genezen en kan wel een week of 4 duren.
De pijn is wel uit te houden nu, de ene dag gaat beter dan de andere.
Met mijn baas heb ik afegsproken dat ik naar huis ga zodra het niet meer gaat. De ene dag is dat om 12 uur, de andere gewoon om 4 uur. En verder moet ik gewoon geduld hebben Haha!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:23

Dus toch ontwricht. Oef, dat zit je niet mee.
Wens je er sterkte mee hoor! Voorzichtig aan

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:27

Och ik ben ook gewoon gaan werken de dag erna. Moet wel zeggen dat ik zittend werk deed en niet hoefde te praten.
Mijn moeder heefd gisteren alles eruit laten trekken en meteen het gebit er in. onder narcose bij de kaakchirurg.