Bultjes, wat zijn dit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Bultjes, wat zijn dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 20:07

Watvoor soort bult is dit?

Ik merkte 2 maanden terug dat ik een heel klein bobbeltje in mijn nek had (was een beetje gevoelig), niks meer over nagedacht tot ik van de week aan mijn nek zat te kriebelen en ik me de hopseflops schrok Vork .

Dat minibobbeltje was toch wel aanzienelijk gegroeit, het bobbeltje is heel goed zichtbaar (grootte is ongeveer tussen een knikker en een bonk in), en is een tikkeltje gevoelig.
Ik heb het idee dat het afentoe krimpt en weer groeit.

Als ik eraan zit lijkt het alsof er een klein hard balletje onder mijn huid zit (precies onder de laagste haargrens in mijn nek).
Als ik op dezelfde plek maar dan aan de andere kant van mijn nek voel, voel ik daar een minibobbeltje zitten.

Wat zal dit zijn? Koe
Laatst bijgewerkt door Equidea op 15-01-08 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Bultjes, wat zijn dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:08

Dat zijn gewoon klieren, die zwellen volgensmij op als je weerstand wat slechter is.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 20:09

aukje91 schreef:
Dat zijn gewoon klieren, die zwellen volgensmij op als je weerstand wat slechter is.

Die zitten toch aan de voorkant niet?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:10

Een ingegroeid haarzakje? Ontstoken talgklier, het kan van alles zijn.
Misschien voor de zekerheid maar even langs de HA?

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:13

misschien is het wel een steenpuist.
Of gewoon een onderhuidse pukkel

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:15

nou ik had een vriendin en die had dat ook in haar nek, ze omschreef het net zoals jij! week later lag ze op de operatietafel.. dus ik zou zeker even naar de HA gaan!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:17

Klieren zijn dat. Als je ermee naar de HA gaat zal hij zeer waarschijnlijk zeggen dat je het even moet aankijken.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:26

Klieren zitten aan de voorkant.
Ik zou toch even langs de HA gaan, het kan van alles zijn!

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:29

Ik heb een keer een onstoken talgklier op me voorhoofd gehad, was grote van een erwt denk ik, maar gelukkig zat mijn pony ervoor Tong uitsteken

Ben toen naar de HA geweest, maar omdat het een gevoelige plaats was hebben ze hem in het ziekenhuis eruit gesneden en gehecht Knipoog

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:30

nee klieren zitten ook achter je oren, die zitten zo'n beetje overal. Bij mij is die klier waar TS het overheeft chronisch wat dikker nadat ik pfeiffer gehad heb. Altijd als ik een nachtje weinig slaap heb gehad of een verminderde weerstand heb zet die op. Als ik ermee naar de HA ga zegt ie: oh dat is een kliertje, tja dat weet ik ook wel maar wat doe ik eraan. Niets zegt hij dan, je zult wel verkouden worden. Die klieren zetten trouwens ook vaak op na het schieten van gaatjes in je oren.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 21:41

Sizzle schreef:
nee klieren zitten ook achter je oren, die zitten zo'n beetje overal. Bij mij is die klier waar TS het overheeft chronisch wat dikker nadat ik pfeiffer gehad heb. Altijd als ik een nachtje weinig slaap heb gehad of een verminderde weerstand heb zet die op. Als ik ermee naar de HA ga zegt ie: oh dat is een kliertje, tja dat weet ik ook wel maar wat doe ik eraan. Niets zegt hij dan, je zult wel verkouden worden. Die klieren zetten trouwens ook vaak op na het schieten van gaatjes in je oren.

Wat ik me dan afvraag is dat ik deze al meer dan 2 maanden voel en er ook een aan de andere kant opkomt. Ik heb zelf idd ook het idee dat het kliertjes zijn (zelfde gevoel alsof je dikke lymfeklieren hebt maar dan aan de achterkant van je nek).

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:44

het kan van alles zijn, mijn vriendin haar zus moest bloedprikken ofzo of iig een onderzoek of het de klieren waren of dat het toch geen tumor was..

dus ik zou even naar de HA gaan

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 00:16

Als je je ongerust maakt zou ik idd maar even gaan. Ook al is het niets dan ben je in iedergeval weer gerustgesteld.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 23:02

Ik vraag me af of je het wel het wel bij het goede eind hebt Sizzle.
Klieren zitten aan de zijkanten van je nek. En niet aan de achterzijde,zoals de TS hier omschrijft.

En anders omschrijft de TS het verkeerd. (Dat is ook nog mogelijk.) Want laagste haargrens zit aan de achterzijde van je nek/rug. En niet aan de zijkanten.

Advies voor de TS; Ik zou even langs de HA gaan. Hij/zij kan wel uitleggen hoe of wat. Wie weet is dit meteen een geruststelling voor je aangezien je er al 2 maanden meeloopt.