slapeloosheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

slapeloosheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 18:43

hey iedereen

ik vroeg me af of dr nog meer mensen zijn die aan slapeloosheid leiden.
waardoor komt het bij jullie??

Ik wordt dr morgen compleet voor onderzocht omdat ik altijd al slecht slaap en het nu zelfs zo erg is dat ik elke dag nog geen uur vast slaap. Als ik naar mn werk moet ben ik vaak erg moe s'middags gaat dit over maar s'avonds kan ik geen oog opoen houden maar als ik dan naar bed ga kan ik niet slapen. Ik kan mn hersenen maar niet laten rusten, ik blijf overal over nadenken. Nou ben ik vanmezelf al heel druk en bezig in mn hoofd maar ik kon meestal na een paar uur wakker liggen wel slapen. Maar nu dus niet meer hoop dat dr niet iets medisch is waardoor ik uit mn slaap blijf, dr zijn wel dingen voorgevallen in mn leven maar dat zijn niet de dingen die me bewust wakker lijken te houden.

ben benieuwd naar jullie ervaringen en evt oplossingen. Haha!

CM_

Re: slapeloosheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:46

heb je al eens laten checken of je op een waterader slaapt?

en google maar eens, er zijn onwijs veel sites met goede slaaptips Knipoog

in tijden van stress ben ik ook vaak wakker , dan drink ik savonds slaapthee, eet ik niks meer, neem een warme douche, kijk geen tv , geen bokt ! Haha! en lekker een boekje, en dan kom ik beter tot rust en slaap beter

niet slapen hoeft zeker niet altijd een medische oorzaak te hebben
vaker niet als wel.
psychisch kan uiteraard wel, dus wellicht ggz voor jou?

en ook wateraders zorgen bij veel mensen voor slapeloze nachten Knipoog

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 10:03

hey
ik ben een beetje getest vanmorgen heb erg actieve hersenen (jahoor heb ik weer hahaha)
ook wel hyperthensia binnen kort gaan ze t uitgebreid testen nou leuk!!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:07

Wat het ook kan zijn is dat je gewoon te moe bent om te kunnen gaan slapen. Dat heb ik zelf ook een periode gehad, waardoor het elke avond erg lang duurde voordat ik sliep en ik werd dan ook tig keer per nacht wakker.
Gelukkig zat ik al in behandeling bij de ggz en ben ik meteen doorverwezen naar een psychiater door mijn psycholoog. Hij heeft mij voor 2 weken Oxacepam (hoe je dat ook schrijft, slaappillen) gegeven, zodat mijn lichaam weer bij kon tanken.
Mij heeft het erg geholpen.

Er is ook een topic over bokt geweest een klein tijdje terug over moe zijn, daar stonden ook veel oorzaken in van vermoeidheid: [MW] Altijd moe

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:47

ik denk gwn 's avonds teveel na volgens de dokter.
Ik heb 'zenuwen' dus Lachen
hij zei geen tv en pc meer savonds en niet eten savonds.

maar nu is alles grotendeels terug op ritme Knipoog

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 22:54

Het is nu bijna 2 weken uit met zijn vriend (ook een goede reden toch?! Tong uitsteken). Ik sliep sowieso al niet best, regelmatig elk uur wakker snachts, maar nu is het wel heel erg. Ik snap niet dat ik gewoon door kan gaan met werken en school en alles, ik moet toch een keer instorten zou je denken. Maarja, dat zien we dan wel weer.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:09

ik snap het ook soms niet dat je moet doorgaan.
drm zei de dokter da ik minder moet gaan nadenken Tong uitsteken

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:21

Ik heb lange tijd, eigelijk me hele leven tot 2 jaar terug altijd al problemen met inslapen gehad. Als ik echter eenmaal slaap, slaap ik als een blok.
Ik slikte toen wel melatonine (3mg ongeveer) om in slaap te komen. Dat werkte wel, maar gaf geen blijvende oplossing ofzo.
De problemen zijn een tijdje weg geweest, maar lijken nu weer een beetje terug te komen. Maar dat komt omdat ik nu gewoon een slecht ritme heb en veel stress.

Alle slaaptips die ken ik wel, geen die er echt uitspringt en een wereld van verschil maakt.
Nouja, toch wel, je pc en tv tijdig uitzetten is de nuttigste tip denk ik. (Ja ik weet het, ik zou nu niet moeten zitten bokken Tong uitsteken)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:24

NessaX schreef:
ik snap het ook soms niet dat je moet doorgaan.
drm zei de dokter da ik minder moet gaan nadenken Tong uitsteken

Ik heb gelukkig niet echt last van slapeloosheid. Maar ik kan mezelf bij vlagen enorm wakker houden omdat ik dan ontzettend lig na te denken over van alles.

Wat mij dan helpt is of pen en papier pakken en alles op schrijven. Of ik doe een ontspanningsoefening waarbij ik mijn hoofd ook helelmaal leeg maak. Moeilijk maar werkt voor mij wel.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:44

welke oefening is dat dan?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 22:02

ik heb al zo'n 20 jaar last van slapeloosheid, heb een aantal jaren slaappillen gehad van de HA tot hij het niet meer deed en nu slaap ik een uurtje, dan weer meerdere uren wakker, weer een uurtje slapen enz.
Ik ben altijd moe, maar er is niets aan te doen en volgens mij ook erfelijk, want mijn moeder heeft het ook haar hele leven al

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:18

Ik kan ook al tijden moeilijk slapen. Ik heb reuma en al ruim een jaar lang ondragelijk veel pijn. Ik ben onlangs geopereerd. Maar sinds de zomer omdat ik zo veel pijn had vooral snachts aan mn knieen heb ik temazepam gekregen. Dit zijn slaappillen, ze werken prima! Ik neem er soms eentje in om lekker in te kunnen slapen.
Sinds mn operatie ben ik iedere keer om de zoveel uur wakker. Om de zoveel dagen nam ik dan ook een pil omdat ik zo moe was dat ik gewoon kapot was als ik wakker werd smorgens. Nu ik minder pijn heb gaat het ook beter met slapen.
Neem soms nog een pil om te gaan slapen maar vaak al niet eens meer...

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 14:33

Heb er ook last van chronisch zeg maar.
Huisarts toendertijd geconcludeerd secundaire insomnia (primair bestaat niet)
Als het er op neer komt dan kun je er geen permanente oplossing voor vinden.
Oxacepam, diazapam slaapmiddelen etc. zijn tijdelijke lapmiddelen.
Als het gewoon door een stressvolle periode komt is er vast iets aan te doen.

Ik ben dus ook om deze reden verder niet onderzocht.
Maar het is slopend, veel in bed weinig in bed maar altijd moe.
Er zijn therapieen e.d. trucs noem het maar op maar het heeft bij mij niks uitgehaald. Als ik echt zo moe ben en daar barstende koppijn van krijg omdat ik niet kan slapen grijp ik nog weleens naar een korte termijn middel

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:01

Ik mag om 2 uur niet wakker zijn moch ik volgende dag puur uitgerust wakker worden

Ik ben een dag persoon ga rond 12 uur altijd naar bed als ik later gaat dan heb ik moeite met in slaap komen en uit me nest te komen

Ik heb avond/nacht dienst geprobeert te draaien maar in de avond wordt ik al deels sloom en dan heb ik het nog niet over de nacht.

Na de nacht dienst sliep ik van 8 tot 13.00 dat was dus veels te kort voor me

van 7 tot 16.00 ben ik het actiefst dat hebben ze ook op me werk gemerkt waardoor ik alleen dagdienst draait

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:02

Ik heb al jaren slaap problemen.
Ik kan nachten wakker liggen. Meestal kan ik ook smiddags op gewoon als het licht is geworden niet meer in slaap vallen, dus kan het ook niet inhalen.
Ik ga al elke dag standaart om 9 uur naar bed en half 8 eruit.
Hopen op een beetje slaap.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:17

Heb ook vanaf dat ik baby was slapeloosheid, heel irritant want ik heb mijn slaap wel nodig, dat merk ik omdat ik de volgende dag dan doodmoe ben. Elke dag dus.