Wel eens bang om dood te gaan ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Glover

Wel eens bang om dood te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 17:28

Ik vraag me dus wel eens af (afgezien van kinderen mensen die een levenbedreigende ziekte hebben)of er mensen bang zijn dat ze dood gaan. Soms als ik niet kan slapen ofzo lig ik er wel eens aan te denken ook omdat ik m'n familie er dan zo'n pijn mee doe enz.
Maar dan denk ik soms van stel er gebeurd een ongeluk in de auto of met me paard. Ik vind het ook doodeng om te vliegen Clown ben altijd bang dat ik neerstort (dat heb ik bij me paard en in de auto niet hoor Tong uitsteken)

loyce_

Re: Wel eens bang om dood te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:14

Misschien gaan wij ook een keer met het vliegtuig en dan ben ik ook altijd bang on neer te storten!! Tong uitsteken

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:20

ik heb het tijden lang gehad. Vooral toen mijn vader net overleden was. Ik heb zware hyperfentialtie en dacht telkens dat ik zou gaan stikken.. nu heb ik het niet meer zo, maar als je je de dood bij iemand hebt gezien, blijft het toch wel bij je..

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:23

Ja dat heb ik ook alleen dan bij mijn hond, je dankt misschien dat is niet echt heel super erg..
maar voor mij was hij een broer we zijn op de zelfde dag geboren duss...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:28

Ik ben wel eens bang om dood te gaan als ik iets leuks ga meemaken of heb beleeft og er gaat iets leuks gebeuren dan denk ik dadelijk ga ik dood en dan was het voor niks of ik maak het niet mee of ik kan er niet lang van genieten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:30

nope...totaal niet bang om dood te gaan Haha!
als het mijn tijd is....is het mijn tijd...en kan me er dus totaal niet druk om maken
heb dan ook geen angst met autorijden en dat soort derg. dingen ofzo

vind het wel best zo...maar als ik ga vind ik t ook best...ben er heilig van overtuigd me pa weer te zien Knipoog

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:49

Niet bang maar ik wil nog zoveel doen dat dat toch wel jammer zou zijn Clown

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:50

ben er niet bang voor hooguit alleen dat mn paarden alleen achter blijven

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:54

Ik ben er net een beetje van af.
Heb een heletijd gehad, dat ik snachts gewoon niet kon slapen door die gedachte in me hoofd, ik droomde er over enzo. Ben paarkeer huilend wakker geworden.. Nagelbijten / Gniffelen
Naja aan de ene kant zit het wel in me hoofd, hoe zou het gaan als ik er niet meer ben.
Maar ben niet echt bang voor neerstorten van een vliegtuig of wat dan ook..Nagelbijten / Gniffelen

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 19:55

Ja ik kijk zelf ook altijd van die programma's waar vliegtuigen in neerstorten Tong uitsteken dat werkt ook echt goed als je een tijdje later weer het vliegtuig in moet Tong uitsteken

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:55

Ik was altijd heeeeel bang.
Omdat ik gelovig ben, was ik altijd heel bang voor de dood.
Omdat als ik nou niet goed zou leven ik misschien wel bij de duivel moest wonen. Of als God nou niet zou bestaan???
Waar blijf ik dan? Wordt ik dan gewoon op gegeten door wormpjes Clown

Maar ja na jaren ben ik niet bang meer.
Heb genoeg mensen zien sterven. En die waren helemaal niet bang voor de dood. En dat heeft mij wel geholpen.
Lachen Blij dat ik geloof *klinkt ff egoisties* maar dat geeft mij wel een vertrouwd gevoel..

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 19:57

blokje schreef:
Ik was altijd heeeeel bang.
Omdat ik gelovig ben, was ik altijd heel bang voor de dood.
Omdat als ik nou niet goed zou leven ik misschien wel bij de duivel moest wonen. Of als God nou niet zou bestaan???
Waar blijf ik dan? Wordt ik dan gewoon op gegeten door wormpjes Clown

Maar ja na jaren ben ik niet bang meer.
Heb genoeg mensen zien sterven. En die waren helemaal niet bang voor de dood. En dat heeft mij wel geholpen.
Lachen Blij dat ik geloof *klinkt ff egoisties* maar dat geeft mij wel een vertrouwd gevoel..

Kan ik inderdaad wel begrijpen dat, dat een vertrouwd gevoel geeft.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:59

Bah, ik heb het ook wel eens gedacht hoor. Lijkt me vreselijk! Wil echt NIET dood! Dus hoop dat ik nog een heel lang leven te gaan heb. Had altijd wel 2 dingen die ik nog wou doen voordat ik dood zou gaan Knipoog Maar dat heb ik nu gedaan, maar wil toch niet dood haha Nagelbijten / Gniffelen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:59

Glover@ Lachen

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 20:00

Clown Ik wil nog een keer naar Australie voor ik doodga maarja dan moet ik 24 uur in het vliegtuig Clown whahaha zie het al helemaal voor me.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:04

Heb een keer opgesloten gezeten in de kofferbak van onze auto. We waren bij mijn oma. Mijn vader had de auto achter bij de wei staan. Gingen we verstoppertje doen en toen ging ik in de kofferbak maar vergat ik dat je er dan niet meer uitkan als je die dichttrekt. Ik zat toen in die kofferbak van onze toen vrij kleine auto. Ik kon er nergens uit en er kwam ook geen frisse lucht in. Mijn broertje die me moest zoeken kwam ook niet want die had besloten liever tv te kijken. Maar ik zat dus opgesloten helemaal afgelegen roepen had dus weinig zin. En we zouden daar de hele dag blijven dus ik zag het niet zo zitten. Gelukkig kwam mijn vader na 4,5 uur iets uit de auto halen en hoorde hij me krijsen.
Verder ben ik wel ooit bang; vooral als je dan weer van die hartverscheurende verhalen hoort

marle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:04

toen ik kleiner was, had ik dat ook vaak..
vooral 's avonds.. Tong uitsteken
dan lach ik ook vaak te denken wat er na de dood is enzo.. Knipoog
nu niet meer hoor.. Tong uitsteken

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:07

Ik heb er wel eens aan gedacht maar dat doe ik niet meer.Je wordt er toch alleen maar ongelukkig van en veel zin heeft het ook niet.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:07

Voor de dood zelf ben ik niet bang nee, ik heb er tijden lang wel over na zitten denken maar ben daar niks mee opgeschoten. Als het mijn tijd is, is het mijn tijd .. Het lijkt me dan wel weer veschrikkelijk iedereen hier achter te laten, nu ik van zo dichtbij heb meegemaakt wat het doet in je omgeving (vriend van me is gister overleden)

Daarnaast ben ik ook doodsbang (nog) meer dierbaren te verliezen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:09

Vroeger heb ik opgesloten gezeten in een wc, daardoor ben ik lange tijd bang geweest om ergens anders naar de wc te gaan. Clown
Overigens ben ik nooit bang geweest om dood te gaan, daar denk ik helemaal niet bij na. Lachen

Fennaa

Ja dat ken ik wel.. Vroeger durfde ik nooit te gaan slapen omdat ik bang was dat ik dood zou gaan..
Nu heb ik wel eens dat als ik ergens pijn heb dat is dan bang ben dat ik een of andere enge ziekte heb..

Snippergroen

Nee daar heb ik eigenlijk niet zo heel veel last van! Behalve in een vliegtuig, dan ben ik bang dat die neerstort Clown

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:10

ikke20 schreef:

Heb ik ook supererg! Wat moet er dan met Oak?
En langs een kant ook een beetje de ironie. We hadden het er laatst over, stel je bent afgestudeerd hebt je diploma bij op de laatste schooldag, en je wordt overhoop gereden door een auto. Dan heb je gans je leven op school gezeten, je best gedaan voor helemaal niks. Maar in principe denk ik net zoals mijn nichtje. Death is the best of all, that's why we save it to the last. Zolang ik maar gezond en wel oud wordt, en niet zienderogen aftakel en als een plantje moet leven.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:59

Oakland1990 schreef:
ikke20 schreef:

Heb ik ook supererg! Wat moet er dan met Oak?
En langs een kant ook een beetje de ironie. We hadden het er laatst over, stel je bent afgestudeerd hebt je diploma bij op de laatste schooldag, en je wordt overhoop gereden door een auto. Dan heb je gans je leven op school gezeten, je best gedaan voor helemaal niks. Maar in principe denk ik net zoals mijn nichtje. Death is the best of all, that's why we save it to the last. Zolang ik maar gezond en wel oud wordt, en niet zienderogen aftakel en als een plantje moet leven.

Dat is dus een beetje wat ik bedoel, je kunt er dan niet genoeg van profiteren/ genieten!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:02

Niet bang om zelf dood te gaan, wel bang dat mijn ouders doodgaan. Lig ik soms heel lang met een rotgevoel van wakker. Mijn ouders (en dan voornamelijk vader) zijn een stuk ouder dan de gemiddelde ouders voor een 14-jarige.