zwemmen/afvallen ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monky27

zwemmen/afvallen ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 14:52

hoi hoi,

wie zwemt er ook zo graag en wat doen jullie precies?
helpt het bij afvallen en conditie?
zwemmen jullie gewoon of ook op je rug en rugslag enzo? hoevaak/hoelang?
en aqauerobics of...
Laatst bijgewerkt door monky27 op 15-01-08 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

dingetje

Re: wie zwemt er nog meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:54

Hey wat leuk.
Ik zwem 1x in de week.
Meestal op dinsdag want dan is er aquajogging. Maar als we een keer niet kunnen op dinsdag, gaan we gewoon op een ander tijdstip en zwemmen we baantjes.
Aquajogging duurt 3 kwartier, ook als we op eigen initiatief gaan zwemmen we 3 kwartier. Dat zijn zo'n 60 tot 65 baantjes.... Haha!
Ik weet niet of het bij het afvallen helpt. Ik ben wel met afvallen bezig maar bij mij lukt het nog niet zo erg...

monky27

Re: wie zwemt er nog meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 15:01

Ik ben ook sins een paar weken begonnen en merk wel dat me buikspieren weer aangespannen zijn.Ik zwem nu ook bijna 4 dagen in de week een uurtje. Ik ben echt benieuwd na ervaringen.. Knipoog het is in iedergeval leuk.

Revanches

Re: zwemmen/afvallen ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:29

Zwemmen is niet zozeer een afvalsport als je het 1x in de week doet. Waar zwemmen wel heel nuttig voor is is als spieropbouw/spiertraining zijnde. Je traint je been,arm en buikspieren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:02

Ik sonjabakker in combinatie met elke week 40 beentjes zwemmen Lachen
Het helpt goed mee bij het afvallen en daarna voel je je moe maar erg voldaan vind ik Lachen
Om echt door puur zwemmen af te vallen zul je het vaker moetn doen natuurlijk,
maar icm SB gaat het als een trein!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:03

Van 1 x in de week zwemmen, sowieso 1 x in de week sporten, zal je niet veel afvallen. Maar het is beter dan niks doen natuurlijk.
Eigenlijk moet je wel een keer of 3 in de week sporten om er echt effect van te hebben.
Ik ben zelf enorm veel afgevallen door te zwemmen, maar ik zwom dan ook 6 x per week 's ochtends een kilometer ( op een flink tempo ) en dan 's avonds nog 2 keer per week waterpolotraining en 1 x per week wedstrijd. Ik ben toen bijna 12 kilo afgevallen ( in een half jaar ), zonder te diëten, maar ja, dan moet je er wel wat voor over hebben.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:34

Ik zwem 1 keer in de week, na het fitnessen. Dat is dan gewoon om wat baantjes (schoolslag) te doen. Even afkoelen, even relaxen. Dat is best fijn na intensief sporten.
Maar van die ene keer in de week zwemmen ga ik ook niet afvallen. Dat probeer ik verder op te lossen met gewoon fitnessen de rest van de week.

Zo als Erleyne al zegt; als je echt wilt afvallen zul je vaker per week moeten gaan. Maar ik denk dat het dan handiger is om diverse dingen te gaan doen. Zo dat je af kunt wisselen. Ik ben dan ook erg blij met een sportschool + zwembad bij mij in de buurt. Wellicht hebben jullie ook die combinatie? Lachen

Verder sowieso gewoon begeleiding zoeken als je het echt goed aan wilt pakken. Zo kun je gericht te werk gaan en weet je zelf waar je mee bezig bent. Succes!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:38

Ik zwem om bij te komen Vork
Elke week een uurtje, en dan een gróte vette zak friet erna *LOL*
Van zwemmen krijg je honger Vingers aflikken