Wie nog meer buikpijn/buikkramp in onderbuik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

Wie nog meer buikpijn/buikkramp in onderbuik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 16:46

Het is een beetje lang verhaal, ik zal het zo goed mogelijk op schrijven.
Een maand of 4 geleden heb ik een uitstrijkje laten maken omdat ik steeds wat bloedverlies had na het vrijen. De uitslag hiervan was niet goed, ik had Pap 4. Dit is een voorstadium van baarmoederhalskanker.
De schok was groot natuurlijk, ik ben pas 27 jaar en heb een zoontje van net een jaar! En dan dit.. Scheve mond

De gynaecoloog heeft door middel van een kolposcopie de "slechte" cellen weggehaald. Nu heeft ze afgelopen donderdag weer een uitstrijkje gemaakt om te kijken of nu alles goed is. De uitslag daarvan moet ik nog krijgen.

Sinds ik deze ingreep gehad heb, heb ik dagelijks buikpijn. Echt laag in mijn onderbuik, een soort menstruatiekramp. De ene dag is het een kwartiertje, de andere dag de hele dag. Het begint op de raarste momenten, en heel willekeurig. Het is niet dat ik echt helse pijnen lijd, maar het is zo'n zeurgevoel. En ik vind het zo raar dat het pas na mijn behandeling begonnen is.

Ik heb het de gyn gemeld en zij heeft een kweek afgenomen om te kijken of daar iets uitkomt. Anders gaat ze verder kijken. Ik wacht maar eens af wat er uit het uistrijkje en kweek komt, meer kan ik nu toch niet doen. Maar vervelend is het wel... Scheve mond

Zijn er hier nog meer meiden met zo veel buikpijn? Hebben jullie het laten onderzoeken?
Ik ben heel benieuwd naar andere ervaringen!

EL4a1990

Re: Wie nog meer buikpijn/buikkramp in onderbuik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:44

hey,.... (2e poging net kapte mijn internet ermee) ik heb ook al een tijdje last van buikkrampen (vooral na het avond eten) maar ook wel eens gewoon midden op de dag... ik ben er niet mee naar een arts geweest omdat ik het niet zo heb op dokters en er eigelijk niet aan gedacht heb... (ik dacht het zal wel normaal zijn)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 22:30

Bij jou klinkt het meer als je darmen...
Ik heb het echt onderin mijn buik, bij mijn baarmoeder. Jammer dat er niet meer reacties zijn, maar blijkbaar hebben niet veel meiden hier last van. En dat is dan wel weer fijn natuurlijk Lachen

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:56

ja ik had toevallig gisteren avond in bed nog heel erg last van krampen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:27

Hey Marloes!

Voelt het een beetje als weeën? Ik kan me voorstellen dat je baarmoedermond geprikkeld is door die kolposcopie, en dat je lichaam daar nog steeds op reageert?

Duurt misschien wel iets te lang. Is een tijdje aan de nifedipine (weeënremmer) niet een idee om je baarmoeder te kalmeren? Nou ja goed, da's iets dat je gyn moet bedenken dan natuurlijk, niet een leek als ik Knipoog

Hoop dat het snel overgaat Ach gut

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 10:56

Rock, ik heb echt geen idee Bloos
De gyn zei wel vorige maand al dat buikkramp niet een normaal verschijnsel was na een kolposcopie, dat het niet hoort zeg maar.
Met een beetje mazzel heb ik volgende week de uitslag en weet ik meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:58

Marloes_R schreef:
Rock, ik heb echt geen idee Bloos
De gyn zei wel vorige maand al dat buikkramp niet een normaal verschijnsel was na een kolposcopie, dat het niet hoort zeg maar.
Met een beetje mazzel heb ik volgende week de uitslag en weet ik meer.

Ik duim weer voor je hoor! Ach gut

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:50

Ik heb vanaf woensdag de heledag in m'n bed gelegen met buik/maagkrampen en nu blijkt dat ik een maagontsteking heb. Tabletten voor gekregen en toch maar naar school gaan .. (de laatste week voor de proefwerkweek!)

Beterschap voor alle zieken!!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:45

Ik heb dus ook de laatste weken last van mijn baarmoeder. Het is idd geen helse pijn maar van die krampen die je ook krijgt als je mesntrueert (soort weeen).

Nu heb ik een spiraaltje (sinds augustis) en dacht dat het hier aan zou liggen al krijg ik wel steeds meer een onbestemd gevoel.

Dus ik kan het beste naar de gynaecoloog gaan? Hoe gaat zoiets, gewoon afspraak maken?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 12:13

Of eerst even je huisarts bellen, dan kan die je alsnog doorsturen als hij dat nodig vindt.
Het is inderdaad een rotgevoel...

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:20

Ik heb het ook regelmatig zonder echte oorzaak. Het komt gewoon, meestal savonds. Het is echt zo'n zeurderig gevoel en soms worden het echt heel hevige krampen. Ben er nooit mee naar de huisarts geweest..