Na haarverven veel jeuk en schilfers, wat te doen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Na haarverven veel jeuk en schilfers, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 13:58

Mijn moeder zit niet op bokt dus vraag ik het even voor haar. Knipoog

Mijn moeder heeft nu ongeveer vier weken geleden haar haar geverfd maar blijkt dus allergische er voor te zijn (eerst nooit last van gehad)
Na een paar dagen kreeg is hele erge jeuk en schilfers ze heeft al allerlei shampoo 's geprobeerd maar niks helpt!!
Maar het is echt verschrikkelijk want door de jeuk komen de schilfers los en zie je dat in haar haar zitten.
Ik vroeg me af of jullie het ook hebben gehad en wat er aan te doen is?

MISTRAL94

Re: Na haarverven veel jeuk en schilfers, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:06

Ik heb het laatst met een kleurspoeling gehad, ik kreeg daar ook ontzettende jeuk van. Ik heb het gewoon vaak gewassen zodat het meeste er al uit was, alleen is dat voor verf geen optie natuurlijk!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 17:08

MISTRAL94 schreef:
Ik heb het laatst met een kleurspoeling gehad, ik kreeg daar ook ontzettende jeuk van. Ik heb het gewoon vaak gewassen zodat het meeste er al uit was, alleen is dat voor verf geen optie natuurlijk!

Mijn moeder wast het nu ook heel vaak en dan heeft ze er één dag geen last van maar de volgende sneeuwt het weer en jeukt het ook weer.
Maar ik heb via google gekeken maar haar haar verven dat zou wel niet meer kunnen.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:10

was het een donkere of lichte kleur(denk donker)?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 17:11

pascale schreef:
was het een donkere of lichte kleur(denk donker)?

Klopt een donkere kleur.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:14

Ik heb dit ook een paar keer gehad. Verf m'n haar nu nooit meer.

Ik heb er eigelijk niet zo veel aan gedaan. Gewoon niet te veel aanzitten, hoe moeilijk het ook is.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 17:16

Lenneke_ schreef:
Ik heb dit ook een paar keer gehad. Verf m'n haar nu nooit meer.

Ik heb er eigelijk niet zo veel aan gedaan. Gewoon niet te veel aanzitten, hoe moeilijk het ook is.

Ja dat heb ik ook al 100 keer tegen haar gezegd maar ze luistert niet Bloos
Zi is opzoek naar een goede shampoo maar die ze tot nu toe heeft gehad hielp niet echt.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:20

in een donkere kleur zitten enorm veel kleurdeeltjes(pigmenten)
die kunnen een idd een allergische reactie veroorzaken.
is het bij een kapper gebeurd of thuis(sorry als ik erover heen gelezen heb)
het is ook altijd verstandig om een overgevoeligheids test te doen.
misschien is de verf kwa samenstelling veranderd of hebben ze een een hoger percentage waterstofperoxide(loopt op van 3%,6%,9%,12 % en je had 18%maar die is uit de handel genomen)
alleen dat soort veranderingen kunnen al een reactie veroorzaken!
heeft ze trouwens ook echt kostjes op de hoofdhuid?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 17:24

Ze heeft korstjes op haar hoofdhuid gehad maar die zijn nu weg en ze had de eerste week ook opgezette klieren, het is thuis gebeurd door een vriendin van mij maar de vorige keer had ze het bij de kapper laten doen (blonderen) en toen was haar hele voorhoofd ontstoken (soort puistjes)
en van wenkbrauwverf (donker) had ze de laatste keer helemaal verbrand en dat mocht ze nooit meer doen!

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:43

hmm ja is erg moeilijk te achterhalen,blondering op de hoofdhuis is ook heel slecht in principe is het alleen voor gebruik van folies(high-lights) of een blondeerwassing maar absoluut niet puur op de hoofdhuid want idd als je een gevoelige hoofdhuid hebt krijg je daar blaren,korsten en idd jeuk van als het enigzins gaat genezen.
het verbrand als het ware gewoon!
die puistjes die jij dus noemt zijn gewoon een soort van blaren.(verbranding)
ja mijn moeder is er ook erg gevoelig voor als ik haar kleur doen we eerst het haar al 3 dagen niet wassen(hoofdhuid is wat vetter) dan komt de verf niet direct op de hoofdhuid.
daarnaast een zo laag mogelijk waterstofperoxide(ligt per geval er gewoon aan met verven word 3 % weinig gebruikt meestal 6%,6% is dan ook grijsdekkend,ieder percentage heeft een voordeel wat ze kunnen etc)
dus dat moet de kapper dan helemaal bepalen,vaak word er ook niet goed afgemeten bv 1 op 1 ,1 op anderhalf etc etc
hoe lichter de kleur(kwa verf niet blondering is geen verf namelijk)hoe minder kleurdeeltjes en hoe minder gevoelig etc
dat zou ze dus eens kunnen proberen gewoon een paar dagen van te voren niet wassen etc.
en gewoon naar een goeie kapper gaan die er verstand van heeft!daarbij is een proffesionele shampoo(kerastase,loreal proffesionel,keune,calmare,goldwel etc etc)gewoon van belang voor goede verzoring denk daarbij ook aan eens per week een masker.
en elke keer na het wassen een conditioner.
succes ermee en als je nog meer vragen hebt kun je altijd vragen!!(ben kapster dus haha)

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:14

Voortaan even bij de kapper een gevoeligheids test laten doen pure verf achter het oor doen 24 uur laten zitten en dan kijken of je een allergische reactie hebt gehad (rode bultjes ed) anders even langs de kapper druppels halen voor een gevoelige hoofdhuid Knipoog wij hebben daar wel spul voor van Kerastase dat heet Dermo-Calm