Hoe vaak kan je, je haar krullen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Glover

Hoe vaak kan je, je haar krullen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 12:00

Ik krul best vaak m'n haar maar is dat nou heel slecht voor je haar als je dat bijna iedere dag doet ??

Djulitaa

Re: Hoe vaak kan je, je haar krullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:02

het is niet goed voor je haar, maar stylen ook niet en kijk maar eens hoeveel mensen het elke dag doen!
zoiets is gewoon slecht voor je haar, hoevaak je het kan doen weet ik niet precies maar iig niet elke dag

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 12:03

Djulitaa schreef:
het is niet goed voor je haar, maar stylen ook niet en kijk maar eens hoeveel mensen het elke dag doen!
zoiets is gewoon slecht voor je haar, hoevaak je het kan doen weet ik niet precies maar iig niet elke dag

Ok thanx Lachen

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:06

Het is niet goed voor je haar, probeer in ieder geval elke keer voordat je het doet een verzorgende lotiion of zo iets dergelijks in je haar te doen, ik stijl mijn haar soms en dan heb spul voor in mijn haar.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 12:09

Nadine___ schreef:
Het is niet goed voor je haar, probeer in ieder geval elke keer voordat je het doet een verzorgende lotiion of zo iets dergelijks in je haar te doen, ik stijl mijn haar soms en dan heb spul voor in mijn haar.

Kan je het voor het krullen ook wassen met gewoon shampoo en cremespoeling ?? Heeft dat een beetje hetzelfde effect als een verzorgende lotion ??

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 21:14

Verder mensen nog tips of meningen Haha!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:16

Nee shampoo en cremespoeling hebben niet dezelfde werking als een verzorgende creme of lotion. Je moet echt wat in je haar smeren anders heb je straks geen haar meer over als je het elke dag krult! Er is genoeg (niet al te duur) verkrijgbaar Lachen.

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 01:11

Ezumii schreef:
Nee shampoo en cremespoeling hebben niet dezelfde werking als een verzorgende creme of lotion. Je moet echt wat in je haar smeren anders heb je straks geen haar meer over als je het elke dag krult! Er is genoeg (niet al te duur) verkrijgbaar Lachen.

Kan je misschien een voorbeeld noemen en namelijk helemaal bekend met dat haarspul enz Tong uitsteken Tong uitsteken

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:00

L'Oreal Studioline Hot Curl bijvoorbeeld Lachen
En altijd even een mousse in je haar, bijvoorbeeld Andrélon krullenmousse. Dan blijft het én beter zitten en je haar wordt verzorgd.
Iedere dag is inderdaad nogal slecht voor je haar, maar voor bijvoorbeeld eens in de week kan het niet veel kwaad hoor. Het is niet goed in ieder geval, je 'brandt' je haar in een bepaalde vorm..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:00

Iedere dag je haar krullen of stylen is erg slecht voor je haar.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:16

Ik waste en stijlde mijn haar elke dag, het was stug, zat niet in model, was futloos. Op een gegeven moment naar de kapper geweest, die heeft een heel stuk eraf gehaald, raadde aan af en toe mijn haar met een masker te behandelen en een serum te gebruiken. Ik was mijn haar nog 2x per week, ongeveer 1x per week masker, na het wassen serum en dan fohn ik het met zijn fohn met ronde borstel. Het zit goed, niet meer futloos, geen gespleten haarpunten meer. Echt super!!!!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:16

Verzorg je haar inderdaad goed. Bij etos/kruidvat e.d. hebben ze voor niet erg veel geld beschermende producten die je vóór het krullen(of steilen) aan moet brengen.
Scheelt echt, zeker op lange termijn. En doe het, anders gaat je haar afbreken, dunner worden en at the end heb je alleen nog een strohoofd over...

En haar is opzich niet sterker dan huid, alles wat op je huid pijn doet, heeft datzelfde effect voor je haar. Denk daar aan, ook bij föhnen. Krul/steil je haar noooit als het nog nat is! Tenzij je tang daar voor gemaakt is, maar dat komt weinig voor.

Zsm naar de winkel dus Knipoog

Glover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 20:43

Nikkii_Lisa schreef:
L'Oreal Studioline Hot Curl bijvoorbeeld Lachen
En altijd even een mousse in je haar, bijvoorbeeld Andrélon krullenmousse. Dan blijft het én beter zitten en je haar wordt verzorgd.
Iedere dag is inderdaad nogal slecht voor je haar, maar voor bijvoorbeeld eens in de week kan het niet veel kwaad hoor. Het is niet goed in ieder geval, je 'brandt' je haar in een bepaalde vorm..

Krullenmouse heb ik wel niet van Andrelon.
Ik doe het tegenwoordig ook nog maar 3 keer per week.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:53

Ik stijl m'n haar zo'n twee keer in de week. Was het met Andrelon cair en repair shampoo en m'n haar is echt niet dood ofzo.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:55

Lenneke_ schreef:
Ik stijl m'n haar zo'n twee keer in de week. Was het met Andrelon cair en repair shampoo en m'n haar is echt niet dood ofzo.

En je hebt geen gespleten haarpunten of afbrekend haar? Als ik zoveel zou stijlen zou mijn haar eruit vallen Bloos

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:55

gewoon een keertje permanentje Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:58

Ezumii schreef:
Lenneke_ schreef:

En je hebt geen gespleten haarpunten of afbrekend haar? Als ik zoveel zou stijlen zou mijn haar eruit vallen Bloos

Nee. Ik knip het wel regelmatig (eens in de 4 weken) een beetje bij, de puntjes eraf.

M'n haar wordt juist heerlijk glad als ik het stijl. Normaal is het heel pluizig

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:14

Het is echt de grootste onzin dat stijlen erg slecht is. Stijlen is namelijk net zo erg als je haar krullen of zelfs als je haar fohnen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 12:17

Sjel schreef:
Het is echt de grootste onzin dat stijlen erg slecht is. Stijlen is namelijk net zo erg als je haar krullen of zelfs als je haar fohnen.

Dan kan het nog wel slecht zijn Tong uitsteken .

Ik heb zelf krullend/pluizend haar. Echt hopeloos. Met een stijltang zit het super, maar hoe vaker ik die gebruik, hoe erger de pluis als ik een keertje niet stijl, en hoe sneller je het ook ziet als ik wel stijl. Dus ik doe dat eigenlijk niet zo vaak meer. Ben nu bezig een manier te vinden om mijn pluizige krullen te transformeren in mooie krullen... Maar dat lukt nog niet zo Tong uitsteken .

Hoe vaker je je haar stijlt/krult/föhnt, hoe meer het beschadigd raakt.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:12

Stijlen is wel slechter dan krullen en föhnen hoor, stijltang wordt veel heter.
En je moet het vaker herhalen voordat het stijl wordt.

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:56

Met verzorgende producten voor t stylen/krullen kan het niet zoveel kwaad hoor zolang je er maar een beschermer in doet tegen de hitte van de tang of rollers Knipoog

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:43

Gearl schreef:
Verzorg je haar inderdaad goed. Bij etos/kruidvat e.d. hebben ze voor niet erg veel geld beschermende producten die je vóór het krullen(of steilen) aan moet brengen.
Scheelt echt, zeker op lange termijn. En doe het, anders gaat je haar afbreken, dunner worden en at the end heb je alleen nog een strohoofd over...

En haar is opzich niet sterker dan huid, alles wat op je huid pijn doet, heeft datzelfde effect voor je haar. Denk daar aan, ook bij föhnen. Krul/steil je haar noooit als het nog nat is! Tenzij je tang daar voor gemaakt is, maar dat komt weinig voor.

Zsm naar de winkel dus Knipoog

Als ik mijn haar ga krullen doe ik juist mijn haar altijd ff natmaken (als ik 'savond uit ga ofzo). Of smorgens als ik onder de douche vandaan kom is mijn haar handdoekdroog en als ik zin heb om mijn haar is te krullen doe ik dat als t nog nat is. Maar mijn kruller is een soort föhn waar je je haar omheen draait (heb geen verstand van die merken en soort dus weet niet of elke kruller hetzelfde is? ROFL).
Maar mijn haar leeft nog. Stylen doe ik wel absoluut als het droog is. @TS, ik weet niet of je speciaal spul hebt dat je, voordat je je haar gaat krullen, in je haar spuit of smeert? Ik heb zelf 'High hair; flat Iron Spray (strong control)'. Tegen hitte beschermende spray en ruikt nog lekker ook, van het merk Wella
15,00 voor 200 ML. Hitte is nl niet goed voor je haar. Het neemt zegmaar 1 stap vooruit en dan 2 achteruit....