KNAK ''oh, dat was m'n schouder weer''

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roverrr

KNAK ''oh, dat was m'n schouder weer''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 23:36

Ik heb de laaste tijd, ik kan álles 'kankken' dus als ik mijn vingers naar achter duw, hoor je knak, al ik mijn pols 'draai' hoor je knak, ga zo maar door. dat doet opzich geen pijn. Maar nou heb ik het probleem, dat soms als ik mijn hoofd naar rechts draai, voelt in tussen mijun sleutelbeen en schouderblad, alsof het even naar beneden zakt. En dat doet best wel pijn. Nou heb ik ook het gevoel dat het sleutel been aan de rechterkant wat meer ''uitsteekt'' dan aan de linker kant. Iemand enig iedee of dat normaal is? Tong uitsteken

Mi_Amore

Re: KNAK ''oh, dat was m'n schouder weer''

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:32

euhm nee Clown

alhoewel, mijn schoonbroer kan ook best veel laten krakken. Denk dat het afhangt van persoon tot persoon Haha!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:35

ik heb dit ook de de dokter zegt dat er dan te veel lucht zit tussen kraakbeen. probeer het niet express te doen want dan wordt de ruimte ertussen steeds groter.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:35

Volgens mij is dat niet normaal.. Ik knak zelf ook best veel (en dan niet expres). Vooral mijn knieen, tenen, vingers, rug en schouders knakken veel.. Ik denk dat het verschilt per persoon, maar als het pijn doet zou ik toch even naar de huisarts gaan!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:36

bij mij knakt mn heup altijd (als ik ga lopen eerste 10 stappen ofzo, of langer), en volgens mn vriend is dat niet echt oke, maar ikzelf lach erom Tong uitsteken
mij zegt dat het slijtage geeft.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:37

edit: ik las niet dat je schouder meer uitsteekt aan 1 kant, ik zou dan even langs huisarts gaan, beter een keer teveel dan te weinig.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:40

Dat heb ik ook, dat knakken. Als ik een vuist maak, of mijn pols draai, of mijn rug beweeg of mijn nek. Mensen worden er altijd helemaal gek van als ik dat doet, maar anders voelt het zo 'strak'. Maar dat van je schouder heeft mijn vriend ook, je voelt het ook heel erg als je je hand erop legt. Mij lijkt dat niet echt gezond...

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 23:41

liesJ schreef:
edit: ik las niet dat je schouder meer uitsteekt aan 1 kant, ik zou dan even langs huisarts gaan, beter een keer teveel dan te weinig.

Nou het is niet mijn schouder, maar mijn sleutelbotje Tong uitsteken
en die ''knakt'' dan dus ook naar beneneden eventjes, waardoor ik het nu ook in min rug & nek ga voelen. Een beetje apart.. Nagelbijten / Gniffelen

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:43

Bij mij knakt mijn rechter sleutelbeen altijd aan de kant van mijn borstbeen. Wanneer ik mijn boog uittrek, "klapt" het binnenste uiteinde van dat sleutelbeen halverwege altijd naar voren.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:48

Ik heb dat ook en daarbij knakt het schouderblad ook naast het sleutelbeen. Ik ben doorverwezen naar de fysio en manueel therapeut. Bij mij blijken alle ruggenwervels en een aantal ribben vast te zitten en daardoor knopen in de spieren eromheen. Mijn rechterschouderblad steekt ook meer uit dan de linker. Als het goed is kan de fysio en manueel therapeut het oplossen.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 23:50

Dat is echt slecht als je het te vaak doet. Een enkele keer is goed, of een klein aantal keer per dag...

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 00:41

Roverrr schreef:
Ik heb de laaste tijd, ik kan álles 'kankken' dus als ik mijn vingers naar achter duw, hoor je knak, al ik mijn pols 'draai' hoor je knak, ga zo maar door. dat doet opzich geen pijn.
Zoals je al gelezen hebt kunnen veel mensen dit - wetenschappelijk is nog niet aangetoond waardoor dit precies komt. Ik denk dat je het niet moet overdrijven - het knakken
Maar nou heb ik het probleem, dat soms als ik mijn hoofd naar rechts draai, voelt in tussen mijun sleutelbeen en schouderblad, alsof het even naar beneden zakt. En dat doet best wel pijn.
Daar zit een spier en daaronder loopt een zenuw. Als je je hoofd draait kan de spier aanspannen waardoor hij de zenuw kan irriteren - dit is niet helemaal normaal, maar kotm best vaak voor bij het vaak aannnemen van een verkeerde houding van het hoofd bijvoorbeeld.
Nou heb ik ook het gevoel dat het sleutel been aan de rechterkant wat meer ''uitsteekt'' dan aan de linker kant. Iemand enig iedee of dat normaal is? Tong uitsteken Bij weinig mensen is links en rechts gelijk, bij rechtshandigen staat het sleutelbeen vaak meer naar voren en soms iets omlaag - evenals de hele schouder

Als je echt klachten hebt zoals bijvoorbeeld pijn of een beperking in de beweging van bijv. je hoofd of schouders en armen zou ik een keer naar huisarts/fysiotherapeut/manueeltherapeut gaan.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 09:01

oomens schreef:
Bij mij knakt mijn rechter sleutelbeen altijd aan de kant van mijn borstbeen. Wanneer ik mijn boog uittrek, "klapt" het binnenste uiteinde van dat sleutelbeen halverwege altijd naar voren.

Ja dat heeft mijn zus precies zo (maar ze is zo goed als gestopt met boogschieten) Ik had laast ook dat ik even op de vereneging haar boog uittrok, en toen knakt het weer rond mijn sleutel been.. Tong uitsteken

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 09:06

Ik kan ook alles knakken, en de dokter zei dat zolang het geen zeer doet, het niet zoveel uitmaakt. In jouw geval zou ik dus naar de huisarts gaan Knipoog

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:31

ik zelf heb het hypermobilliteitssyndroom.
je kunt ook hypermobiel zijn(dus extra lenig) zonder er pijnklachten van hebben,dan is het leuk,extra handig,of grappig.
maar als je dit bovenstaande syndroom hebt,(lees eens op http://hmsplatform.nl/hms/modules/newbb/ )
dan is het minder grappig,zijn mensne die erdoor in een rolstoel zitten.