Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liesJ schreef:edit: ik las niet dat je schouder meer uitsteekt aan 1 kant, ik zou dan even langs huisarts gaan, beter een keer teveel dan te weinig.
Roverrr schreef:Ik heb de laaste tijd, ik kan álles 'kankken' dus als ik mijn vingers naar achter duw, hoor je knak, al ik mijn pols 'draai' hoor je knak, ga zo maar door. dat doet opzich geen pijn.
Zoals je al gelezen hebt kunnen veel mensen dit - wetenschappelijk is nog niet aangetoond waardoor dit precies komt. Ik denk dat je het niet moet overdrijven - het knakken
Maar nou heb ik het probleem, dat soms als ik mijn hoofd naar rechts draai, voelt in tussen mijun sleutelbeen en schouderblad, alsof het even naar beneden zakt. En dat doet best wel pijn.
Daar zit een spier en daaronder loopt een zenuw. Als je je hoofd draait kan de spier aanspannen waardoor hij de zenuw kan irriteren - dit is niet helemaal normaal, maar kotm best vaak voor bij het vaak aannnemen van een verkeerde houding van het hoofd bijvoorbeeld.
Nou heb ik ook het gevoel dat het sleutel been aan de rechterkant wat meer ''uitsteekt'' dan aan de linker kant. Iemand enig iedee of dat normaal is?Bij weinig mensen is links en rechts gelijk, bij rechtshandigen staat het sleutelbeen vaak meer naar voren en soms iets omlaag - evenals de hele schouder
oomens schreef:Bij mij knakt mijn rechter sleutelbeen altijd aan de kant van mijn borstbeen. Wanneer ik mijn boog uittrek, "klapt" het binnenste uiteinde van dat sleutelbeen halverwege altijd naar voren.