2 weken 'overtijd' maar negatieve test.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maar10e

2 weken 'overtijd' maar negatieve test.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 23:06

Tja, de titel zegt het al.

Net gestopt met de pil (december), maar nog niet ongesteld geweest.
Wel vage pijntjes in mijn onderbuik. Weinig trek in eten en niet echt lekker, moe ga maar door.
Heb zondag en donderdag getest deze waren beide negatief.

Ik weet het niet meer.
Wie heeft er tips?
Laatst bijgewerkt door Maar10e op 11-01-08 23:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Suprice

Re: 2 weken 'overtijd' maar negatieve test.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:08

Misschien moet je lichaam nog wennen? Je krijgt nu immers geen hormonen meer binnen met de pil.. Ik weet het anders ook niet..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:32

Je zou verwachten dat je gewoon ongesteld zou worden omdat je net pas gestopt bent. Werd je eerder wel altijd gelijk ongesteld in je stopweek?
Het kan wel een half jaar duren voordat je cyclus weer normaal is als je met de pil stopt. Als je buikpijn houdt en toch niet ongesteld wordt, zou ik voor de zekerheid even langs de huisarts gaan.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:38

kan wel een paar maanden duren voordat je lichaam weer alles zelf regelt of misschien dat je lichaam nu moet wennen aan een nieuwe situatie ??
Met testen was ik ook wel eens te snel en ongeduldig en bleek een paar dagen later toch wel positief. Als je twijfelt naar de ha.

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 23:48

Misschien ben ik wel te ongeduldig, in mijn stopweek werdt ik altijd wel ongi. dinsdag maar even de HA bellen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:51

Geleerd van mijn HA: als je stopt met de pil duurt het even (soms zelfs langer dan een maand) voordat je lichaam weer een normale cyclus op start. Door het gebruik van de pil zijn je eierstokken als het ware in een soort winterslaap gegaan (je wordt namelijk niet echt ongesteld met de pil, maar je hebt een ontrekkingsbloeding om alles te reinigen). Het duurt dan vaak even voordat je zwanger wordt, hormonen moeten weer geregeld worden etc.

Ik zou nog even geduld hebben, je lichaam moet even opstarten Knipoog

Edit: nog wat toegevoegd.

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 01:32

Ik ben tijdje geleden ook gestopt met de pil, was even pilmoe zeg maar! En toen duurde het ongeveerd 5 maanden voor ik weer voor t eerst ongesteld werd!

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 02:00

bij mij duurde het dik 6 mnd voordat ik weer eens ongesteld was nadat ik gestopt was met de pil.
Gewoon even afwachten Maar10e

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 02:16

ik weet niet of je zwanger wilt worden of juist niet, weet wel dat het bij mij 3 weken duurde voordat de test aangaf dat ik idd zwanger was. er zijn heel wat testjes doorgegaan, het kan soms gewoon even duren voordat het zwangerschapshormoon duidelijk aanwezig is...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 08:33

Ik neem aan dat het altijd zo lang duurt ná de ongesteldheid in de normaal gesproken stopweek?
Als je stopt met de pil hoor je eerst toch echt ongesteld te worden, de 2e ongesteldheid kan lang wegblijven, maar de eerste niet toch?
En zoals ik het begrijp is de TS nog heelmaal niet ongesteld geworden?

Het kan idd even duren voordat een zwangerschapstest positief is. Ik ken gevallen waar het zelfs 2 a 3 maanden duurde.
Ik zou elke week rond dezelfde tijd testen en eventueel naar de huisarts.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 09:43

Dat wat Nathalie zegt, bedoelde ik ook. Haar lichaam wist toch niet dat ze na de stopweek niet meer met de pil ging beginnen? Dan verwacht je toch gewoon de ongesteldheid na de laatste pil? Vreemd dat die niet is gekomen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 10:37

Hebben ze bij de dokter geen betere test misschien daar eens naartoe voor een test.
Hoor je vaker dat die gewone testen negatief aangeven en bij de dokter dan wel positief.
Of een andere duurder merk test ofzo.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 10:41

Ik had ook in het begin een negatieve test, een week later toch echt positief!(en 8 maanden later een mooie dochter Knipoog ) Gewoon over een paar dagen nog eens testen en anders even langs de huisarts.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:44

Als je een betere test wil moet je gewoon kijken op hoeveel procent HCG de test reageert. Maar meestal verschilt dat niet veel per test.
De huisarts doet waarschijnlijk ook een urinetest waar dus hetzelfde uit zal komen. Wel kun je een bloedtest vragen aan je huisarts, ik geloof dat het bij een bloedtest eerder te zien is namelijk.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:48

Het kan idd zijn dat je te snel hebt getest en die daarom negatief is. Maar ook wat de rest zegt dat het even kan duren.
Ik ben zelf voor de 2e keer zwanger en ben dus ook voor de 2e keer gestopt na jaren lang pil gebruik. Ik zelf werd wel gelijk ongesteld en het is altijd heel regelmatig gebleven., de 2e keer dan. De 1e keer was ik na 1 maand al zwanger Knipoog

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:04

hallo
het kan soms een half jaar tot een jaar duren voordat je ontpilt bent.het hoeft dus niet zo lang te duren,maar het kan voorkomen.
gewoon even afwachten,als er na een paar maanden nog niets is dan even langs je ha.
succes

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:17

Marloes_R schreef:
Dat wat Nathalie zegt, bedoelde ik ook. Haar lichaam wist toch niet dat ze na de stopweek niet meer met de pil ging beginnen? Dan verwacht je toch gewoon de ongesteldheid na de laatste pil? Vreemd dat die niet is gekomen.

Maar dat ligt er aan op welke dag van de pilcyclus de TS is gestopt met de pil slikken. Ook daar kan je lichaam van in de war raken als je niet een cyclus van 21 dagen slikken af maakt.

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 00:26

ik ben in mijn stopweek gestopt, heeft dit ook rare gevolgen?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:00

Als je gewoon netjes je pilstrip afgemaakt hebt hoor je gewoon ongesteld te worden in de stopweek. Dat het daarna langer duurt is normaal, maar niet dat je stopweek niet komt.

Heb je nog een test gedaan of niet? Het kan eigenlijk per dag al verschillen, maar om elke dag een test te doen, dat wordt een beetje prijzig denk ik. Knipoog

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 12:27

ik ga dinsdag weer testen, mocht daar niets uitkomen ga ik toch even naar de HA.
een baby is wel welkom maar niet gepland Bloos