het heersende virus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

het heersende virus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:28

Heb het idee dat er echt wel erg veel mensen ziek zijn op het moment, of dit net zijn geweest.
Mijn bazin en ik hadden het er van de week nog trots over dat we kennelijk wel sterk waren, want we waren vrijwel de enigen die nog niet ziek geweest zijn.
Vandaag hadden we de les samen, en jawel, allebei bleek, misselijk, akelig en slap.

Wat is het verloop zo'n beetje? Meestal is het wel voorspelbaar... zit nu nog erg aan het begin en wil eigenlijk wel weten hoe ik e.e.a. moet aanpakken om er zo ongehinderd mogelijk doorheen te rollen.

Dus door welke fases ga/moest jij heen?

Kana

Re: het heersende virus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:37

Ik merk niks gelukkig. Clown
Maar in mijn klas zijn wel veel zieken de laatste tijd. Buikgriep.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:41

Ik heb momenteel erg last van keelpijn, iedere keer hoestbuien en mijn holtes. Ik ben al een aantal dagen verkouden en slapjes, maar ben gewoon aan het werk gegaan, maar vandaag voelde ik me dus echt belabberd. Dus nu ben ik maar even rust gaan nemen en zorg ik dat ik voldoende vitaminen binnenkrijg.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:42

jaaa !
hier het hele huis, eerst schoonzus , toen broer , toen paps , nu mams en ik.

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:49

Ha daar kan ik je alles van vertellen.

Eerst mijn ouders ziek en ik maar denken dat ik door mijn werk in de zorg dit keer de dans zou ontspringen (meer weerstand?)

Toen ik. 29 december 's ochtends nog oké en 's middags opeens wat rillerig, beetje keelpijn, beetje algehele malaise. Volgende dag flink verkouden wakker geworden. Snot, kriebelhoest, keelpijn en koorts.

Tijdens de nachtdienst van 31 december heb ik me letterlijk door de nacht gesleept, zo ziek was ik. Trillen, koorts, migraine, hoesten, kortademig, moe, lamlendig etc.

Na de nachtdienst soort van ingestort en een aantal dagen behoorlijk ziek geweest. Maandag kon ik wel naar school, maar nog niet werken. Nu sinds woensdag koortsvrij en begin ik me wat beter te voelen. Wel nog steeds volle sinussen, hoesten, kortademig (vervelend met rijden) en hoofdpijn, maar over het algemeen gaat het stukken beter.

Mijn ouders zijn 14 dagen ziek geweest en ik denk dat ik ook die 14 dagen wel nodig zal hebben om weer opgeknapt te zijn. Anderen om mij heen zijn ook ongeveer twee weken ziek geweest en op de afdeling heb ik blijkbaar een aantal mensen aangestoken want die gaan nu ook bij bosjes neer. (incubatietijd 10 dagen?)

Sterkte iig.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:54

* Even afkloppen.

Ik heb het nog niet, maar mijn zusje is flink ziek. Die ziet eruit alsof ze al twee weken dood is zonder dat ze het zelf weet, arm kind. Begon met gewoon niet helemaal lekker, snotterig en last van dr keel. Ook kortademig en benauwd, maar ze heeft sowieso al astma en daar snel last van.
Niet veel later kreeg ze hele hevige hoofdpijn. Daarop volgde buikpijn en misselijk zijn. De hoofdpijn houdt ook nog steeds aan. Nu is ze ook koortsig. Inmiddels zo'n 5 dagen goed ziek.

Ik ben wel eerder niet lekker geweest. Nog meer last van mijn buik dan normaal. Een week later was het nog niet over. Dacht dat het iets beter ging, maar niet dus. Niet veel later flink over mijn nek gegaan en daarna voelde ik me een stuk beter.

Beterschap voor alle zieken! Ach gut

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:55

K ben nu vreselijk verkouden, echt niet leuk meer Verdrietig
Verder is er hier niemand ziek voor zover k weet..

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:56

Ja elessar, hoorde deze week op school van de collega's uit overijssel dat daar een virus heerst met ook buikgriep erbij. Ben je al beroerd, komt dat er ook nog eens bij.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:15

Ik ben ook verkouden, kortademig, gevoel alsof mijn keel schuurpapier is, koorts, oorontsteking, en ga zo nog maar even door Scheve mond..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:17

Sinds gisterenavond misselijk, buikkrampen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:25

Er heerst zeker wat ja! Eerst mijn schoonzus, toen mijn broer, toen mijn mams.. toch heeft het bij hen niet lang geduurd, 3 dagen op zijn hoogst.

Had gister presentatie ( met z'n 3en) en meisje van mijn groep was ook ziek; moesten dus ook haar deel overnemen... dat was wel een beetje oliebol.. maar de andere 2 groepjes die moesten presenteren hadden ook allebei! een zieke.. we waren dus niet als enige benadeeld...

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:28

er heersen wel meerdere dingen. Ik ben voor de vakantie een week lang flink ziek geweest, mijn moeder is deze week ongeveer 5 dagen best ziek geweest, mijn zus is 3 dagen een beetje snotterig geweest en ook niet lekker, maar neit vreselijk ziek. Tsja, het is de tijd van het jaar.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 08:44

Ben gisteren, na 7 weken doorlopen met hoesten en snotteren toch maar even naar de huisarts gegaan.....
ontsteking aan de bovenste luchtwegen....
heb nu antibiotica, een puf en codeine.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 09:08

HIer nog een...verkoudheid is net weg...en nu dus ook buikgriep... zit hier om wat afleiding te zoeken voor mijn buik. In een half uur tijd 4 keer naar de wc :s, kan er net zo goed blijven wonen

Ik heb het van mijn werk, niet echt feest

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 09:22

Ook ik kan de zieken een hand geven.. Samen met mijn 3 jarige dochter zijn wij de enigen hier die ziek zijn. Helemaal vastzitten tot in de holtes daar dus onwijze hoofdpijn van en snotteren. Zo slap als een vaatdoekje en nergens zin in hebben! Mijn dochter heeft ook een dag en nacht flinke koorts gehad en gespuugd maar dat kan ik nog afkloppen.. Paardrijden lukt momenteel niet want ben zo slap en heb zo'n hoofdpijn zelfs mijn ogen doen zeer!! Tja wat is bokt dan toch verslavend he!!

Beterschap aan alle zieken

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 09:30

Ja, hier ook geveld door een virusje. Het is nu gelukkig al stúkken beter, maar de tweede week van de kerstvakantie was echt héél erg vervelend Huilen Mijn broertje en ik kregen de buikgriep tegelijkertijd (gezellig Clown) en met oud en nieuw lag ik al vroeg op bed en vanwege de hoofdpijn gigantisch te balen van al die carbidknallen. Ik kan met recht zeggen dat ik me echt heel erg ziek voelde (hoofdpijn waar geen mogelijkheid vanaf leek te komen zoals migraine ook wel heeft, overgeven <iets wat ik echt verschrikkelijk vind>, koorts, niets kunnen eten en drinken --> rillerig en slap) gedurende 2 weken.

Hopelijk komt het bij jou niet zo ver TS, bovendien zijn de beginsymptomen al anders; dus er is hoop Haha!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:15

Ja, het schijnt echt heel vervelend te zijn dit virus...
Begint idd met keelpijn, verkouden etc, en dan koorts en (spier)pijn, rillen, alls schijnt voorbij te komen.

In mijn vriendengroep heerste het ook, mn vriend heeft het vanaf zondag en begint nu op te knappen, ik was zondag lekker eigenwijs en trok mer er niks van aan Vork . Voelde me namelijk op&top fit en had het idee dat het mij niet kon deren (had nl deze winter al 2x buikgriep gehad dus vond het wel genoeg).

Nou, je raadt het al...
Gisteren begon de keelpijn bij me, verkouden niet normaal! 's avonds had ik het ook telkens warm/koud, maar vanochtend (was op tijd naar bed gegaan) voelde ik me wel weer fit. Dus ging gewoon naar werk, in de trein ff een ibuprofen genomen omdat mijn hoofd wel bijna uit elkaar barste (kan door mn neus nu niet meer ademhalen). Maar ik word er niet beter op...
Nies elke 10 minuten (is nieeet leuk), heb overal pijn en mn hoofd ploft zowat uit elkaar..
Wil vet graag sporten vandaag maar denk dat dat niet gaat lukken... Ben al blij als ik het tot 5 uur redt Cool

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:16

Ik ben nu ook ziek.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:18

Was al vanaf kerst aan het sukkelen, stem kwijt, hoesten, hoofdpijn. Hoesten ging maar door en door, en kreeg steeds meer pijn. Gister naar HA geweest en lig nu in bed met een longontsteking.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:19

Splash_ schreef:
Was al vanaf kerst aan het sukkelen, stem kwijt, hoesten, hoofdpijn. Hoesten ging maar door en door, en kreeg steeds meer pijn. Gister naar HA geweest en lig nu in bed met een longontsteking.

Oei das helemaal vervelend!!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:21

Dat er wat heerst is wel duidelijk. Mijn schoonmoeder kon van de week amper nog tissues en zakdoekjes bemachtigen. Ze waren allemaal uitverkocht of bijna uitverkocht!

Mijn schoonmams is niet lekker, mijn vriend gaat weer de betere kant op, maar hij is echt goed ziek geweest.

Mijn mams loopt ook al ff te kwakkelen en mijn paps heeft alleen wat last van zijn keel gehad.

Ik had tot gister nog nergens last van, behalve een loopneus bij het binnenkomen, maar sinds gisteravond wat last van mijn keel, gisteravond ook hoofdpijn en ik heb echt slecht geslapen.

Ik was eigenlijk heel blij dat ik (voor de 1e keer) eens iets zou overslaan, maarja, als je al maanden thuis bent, weinig doet en nog steeds moe blijft, tja, dan kan je vast wel voorstellen dat je weerstand niet alles is.
Nou jah, ik zie het wel weer hoe het gaat. Anders meteen aan de Strepsils, neusspray wanneer het vast gaat zitten en dan zien we wel!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:24

bij ons in t revalidatiecentrum heerst iig buikgriep, maar ook hier zijn ook een hoop beroerd buiten die buikgriep om..

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:25

meld me...

ik lig al een paar dagen knock out, buikgriep, hoofdpijn, last van mn keel, hoofd.. alles.
Zo langzaam aan begin ik weer wat trek in eten te krijgen, maar veel is het niet en dan zit ik net in mijn laatste 2 weken stage, opdrachten afronden enzo omdat ik mijn diploma krijg Nagelbijten / Gniffelen niet handig getimed dus Nagelbijten / Gniffelen

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:37

Ik loop nu bijna 5 weken met een verwaarloosde keelontsteking...
Verschrikkelijk veel pijn gehad, maar dacht dat het wel mee viel. Na 3 weken naar de dokter, moest ik eerst aan homeopatisch spul. Dat hielp natuurlijk niet. Met oud&nieuw zoveel gehoest dat ik nu meer dan een week met een gekneusde rib loop Rolleyes Dus nu zit ik aan de antibiotica om van het gekwakkel af te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:33

Kana schreef:
Ik merk niks gelukkig. Clown
Maar in mijn klas zijn wel veel zieken de laatste tijd. Buikgriep.

Heb ik met nieuwjaar gehad, vreselijk Scheve mond

Tip: Genoeg slapen, regelmatig warme douche/bad, veel fruit eten & goed naar je lijf luisteren!