Equitherapie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milka

Equitherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 22:05

(ik hoop dat het hier goed staat)

Sinds een paar weken weet ik dat het bestaat Haha! en heb ook al google omgespit naar meer informatie hierover.
Wat ik lees, bevalt me erg goed, maar ben benieuwd of er hier mensen zijn die equitherapie hebben (gehad) en wat de meningen en ervaringen daarover zijn?

Ik zal het even kort toelichten:
Sinds ik een paar keer (medio augustus '07) van mijn paard ben gevallen, heb ik veel angst gekregen. Niet zozeer voor mijn paard, maar voor het rijden in het algemeen.
Hier ben ik nou mee aan het werk gegaan door weer helemaal onderaan te beginnen. Dus op een bomproof paard. Ik rijd nu 2 a 3 keer in de week en iedere keer krijg ik weer een stukje vertrouwen terug. Nou ben ik er nog lang niet, want zie mezelf nog bij langer na niet op mijn eigen paard klimmen.

Nou blijkt dat mijn angst niet alleen paardgericht is, maar gewoon een soort van algemene 'angst' is. Een raar voorbeeld misschien:
een maand geleden ben ik op kantoor op de onderste trede van de trap met een vol dienblad in mijn handen uitgegleden. Alles ging goed. Ben niet gevallen en geen kopjes stuk wonder boven wonder. Sindsdien heb ik echter ook een grote angst voor die trap ontwikkeld als ik met een dienblad in mijn handen loop.

Zo zijn er wel meer algemene dingen waar ik opeens 'angstig' voor ben na een minder prettige ervaring ermee.

Hier wil ik graag aan werken, wellicht heeft het te maken met de gebeurtenissen in mijn verleden. En zo bracht iemand mij op het idee van equitherapie.

In mijn geval zal het zeker een combinatie van verschillende dingen zijn. Ik heb veel last van een depressief gevoel, moe, duizelig (het gevoel dat je flauw gaat vallen) en het gebrek aan zelfvertrouwen. Er hoeft maar iemand mij zachtjes een por te geven en ik kan al in tranen uitbarsten.

Ik heb een verwijsbrief liggen voor een psycholoog, maar wellicht zal equitherapie effectiever zijn voor mij of een combinatie van die twee.

NadjaHu

Re: Equitherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:22

Jemig, klinkt wel heftig.

Zelf heb ik geen ervaringen met equitherapie maar vindt het wel een erg interessant 'iets'. Het schijnt erg goed te helpen bij oa kinderen met problemen.
Heb je al op deze site gekeken: www.equitherapie.org ? Staat veel informatie over. Heel veel succes ermee!

marimba

Re: Equitherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:26

het lijkt mij het verstandigdst om en equitherapie te doen en de psygoloog.