zou het kunnen zijn dat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibelieve

zou het kunnen zijn dat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 19:47

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.Ik ben al een paar jaar ziek maar het gaat mij om de laatste maanden.
Ik kan pas over twee weken in het UMC utrecht terecht.Ik heb de laatste maanden een angstig gevoel en ik wist gewoon dat er iets niet goed zat.Ik heb sinds een paar maanden veel bloedpuntjes op mijn benen en ook onverklaarbare blauwe plekken.Alle wondjes die ik krijg bloeden langer en meer als normaal.ik ben al maanden lijkbleek en heb spier wit tandvlees.ik heb regelmatig botpijn vooral in mijn armen en krijg steeds vaker steken in mijn hart.ook heb ik veel hoofpijn en ben misselijk.Ik ben zonder reden heel snel en heel veel afgevallen.en ik kan eten wat ik wil maar ik wordt niet dikker en val alleen maar af.ik weeg nu nog maar 35 kilo.omdat ik zo een angstgevoel had ben ik na gaan denken.Kanker komt regelmatig in onze familie voor van beide kanten.Nou ben ik bang dat het leukemie zou kunnen zijn.natuurlijk ben ik al naar de dokter geweest maar hij zou niet weten wat het zou kunnen zijn vandaar dat ik naar het UMC ga.Ik kan er thuis niet zo goed over praten want als ik erover begin klapt mijn moeder dicht.Ik denk omdat haar moeder ook aan kanker is overleden.Ik weet dat mijn moeder ook denkt dat het kanker zou kunnen zijn want de spannig is hier om te snijden.Nou was mijn vraag of hier mensen zijn die ervaring hebben met leukemie en hoe die erachter zijn gekomen en hoe het toen verder is gegaan.

Lise81

Re: zou het kunnen zijn dat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:09

Ik ben niet iemand die je vraag zou kunnen beantwoorden, maar ik wil je alvast heel veel sterkte wensen! Het klinkt idd allemaal echt niet goed!
Yellowfish@ bokt had leukemie, misschien kan je haar een pb sturen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:10

idd, contacteer yellowfish eens
en verder, wacht gewoon onderzoek af, mss is het niks ernstigs en ben je je wel weer erg lang druk aan maken
stress is ook ongezond

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:12

Alleen Yellowfish had absoluut niet de symptomen die jij had, maar je kunt haar altijd pben. Sterkte ermee.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:13

Heeft je huisarts geen bloedbeeld laten onderzoeken?

Ibelieve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:17

ik kom natuurlijk niet zomaar op het idee dat het zomaar leukemie zou kunne zijn ik heb natuurlijk wel opgezocht...3 maanden geleden heb ik de laatste bloedtest laten doen darvoor kreeg ik om de twee weken een bloed test omdat ik toen als ziek was(om een andere reden) Ik krijg nu geen bloedtesten meer omdat ze me In het UMC voor alles gaan onderzoeken

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:21

Ik heb een tijdje terug een sectorwerkstuk gehouden over Leukemie, de dingen die je verteld heb ik ook in mijn sw verteld. Ik hoop voor je dat het niet zo is! Ik denk dat je nu alleen kunt afwachten en misschien wat meer info zoeken.

Ibelieve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:25

dankjewel aan iedereen die mij sterkte wenst...Ik heb gekeken de informatie opgezocht op de website van de kwf die vertouw ik het meeste..maar het zou natuurlijk iets anders kunnen zijn ,maar omdat het bij ons ook in de familie zit maak ik me wel zorgen natuurlijk

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:26

Ibelieve schreef:
ik kom natuurlijk niet zomaar op het idee dat het zomaar leukemie zou kunne zijn ik heb natuurlijk wel opgezocht...3 maanden geleden heb ik de laatste bloedtest laten doen darvoor kreeg ik om de twee weken een bloed test omdat ik toen als ziek was(om een andere reden) Ik krijg nu geen bloedtesten meer omdat ze me In het UMC voor alles gaan onderzoeken

Ik vind het persoonlijk nogal laks van je huisarts, dat hij je bloed niet laat onderzoeken. Ik begrijp uit je profiel, dat je allang ziek bent en misschien heeft het daarmee te maken. Met een bloedonderzoek had sowieso gezien kunnen worden of je mogelijk leukemie of iets als ITP hebt. Ik zou toch om een bloedonderzoek vragen en je kan die gegevens meteen naar het UMC meenemen. Mocht er sprake zijn van zeer afwijkende bloedwaarden is het verstandig om geen 2 weken te wachten.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 10-01-08 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:27

Mag ik vragen welke ziekte je al een paar jaar hebt?
Heel veel sterkte!

Ibelieve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:32

@ tine_ ik heb niet echt een ziekte gehad maar veel onstekingen aan verschillende organen

@ Nikka het had idd in bloedonderzoeken gevonden kunnen worden maar de laatste keer dat ik bloed heb laten prikken had ik al die symptomen nog niet dus daar was toen ook nog niet naar gezocht

Piro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:38

Ik studeer medische biologie en ben een klein beetje op de hoogte van de symptomen van een aantal ziektes. Leukemie zou kunnen, maar het zou misschien ook diabetes (suikerziekte) kunnen zijn. Komt niet veel voor op jonge leeftijd, maar een aantal symptomen die jij beschrijft zijn ook typerend voor diabetes dacht ik. Vooral het vele afvallen in korte tijd en je echt ziek (misselijk) voelen. Vaak hebben diabetes patienten slecht genezende wondjes en last van hun benen (maar jij meer je armen toch?). Bij diabetes word je bloedsuikerspiegel niet goed gereguleerd, dit zou tevens je hoofdpijn kunnen verklaren. Ik weet echter niet of ze diabetes niet al uit de bloedtesten hadden kunnen halen. Maar hopen dat het dan diabetes is, dat is in ieder geval een stuk minder ernstig als leukemie. Heel veel sterkte!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:43

ik wens je ook heel veel sterkte..
Ik hoop voor je dat het niet zo is!

Ibelieve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:43

@ piro bij de laatste onderzoeken hebben ze ook voor diabetes getest maar dat was het niet want daar zat ik in eerst instantie ook aan te denken.Op mijn benen heb ik bloedpuntjes en onverklaarbare blouwe plekken en en in mijn armen doen mijn botten vaak zeer(stekende pijn)

Ibelieve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:45

Ik ga morgen contact opnemen met de huisarts alleen ben ik bang dat het niet zoveel uit zal halen want dan krijg ik weer het antwoord van wij kunnen niets voor je doen je moet tot het UMC wachten.maargoed proberen kan altijd.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:46

Puntbloedingen passen niet bij diabetes.
Nee, ik snap wel dat er eerder lab geprikt is, maar ik snap niet waarom dat nu niet gedaan is. Kleine invasieve ingreep maar snel resultaat. In grote lijnen weet je hiermee heel veel. Je hebt het over puntbloedingen en een verlengde bloedingstijd.Als je de thrombo's en de bloedingstijd weet, dan weet je of en hoe ernstig het is. Het zelfde geldt voor de "witte" slijmvliezen, lab prikken en je weet wat het hb is.

Ibelieve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:54

misschien kom ik nu dom over maar wat zijn thrombo's?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:02

Bloedplaatjes zorgen mede voor stolling. Bij een verlaging van thrombo's kan je sneller bloeden, stollingsstoornissen en sneller blauwe plekken krijgen .

Ibelieve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 21:06

oke dankjewel voor de uitleg Lachen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:08

Ibelieve schreef:
Ik ga morgen contact opnemen met de huisarts alleen ben ik bang dat het niet zoveel uit zal halen want dan krijg ik weer het antwoord van wij kunnen niets voor je doen je moet tot het UMC wachten.maargoed proberen kan altijd.

Naar welke afdeling ga je bij het UMC?

Ibelieve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 12:52

ik heb ondertussen nog geen bloedonderzoek laten doen wamt ik heb weer een behoorlijke infectie gekregen dus ik lig wer plat.Ik kom voorlopig niet meet op de computer dus ook niet op bokt toch bedankt voor alle reacties

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:01

Heel veel sterkte en beterschap en hopen dat er snel duidelijkheid voor je is Ach gut

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:06

ik zou me door iemand naar de eerste hulp laten rijden, daar neervallen en ze het lekker in het ziekenhuis laten uitzoeken!
een infectie kun je alleen detecteren door bloed-onderzoek (bij mijn weten) dus hoe weet je nu dat je een infectie hebt? koorts? bazeer je het daarop?
meis, ik zou me echt laten opnemen!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:55

Ik ben het met arosafreek eens! Beter het zekere voor het onzekere nemen. Je voelt je niet goed en je gevoel zelf is ook niet veel goeds. Laat er dus iets aan doen!

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:13

Ibelieve schreef:
Nou was mijn vraag of hier mensen zijn die ervaring hebben met leukemie en hoe die erachter zijn gekomen en hoe het toen verder is gegaan.

Van mijn vader weet ik er niet veel meer van want ik was 9,
maar hij had heel veel last van zijn heup, steken enz.
Verder weet ik niet wat hij heeft gedaan.. maar hij heeft/had chronische leukemie

Bij m'n broer liep het wat anders..
Met kerst 2005 werd hij 's ochtends niet helemaal goed wakker en na een ritje in de ambulance
en reanimatie verder bleek dat zijn mild was gescheurd. (die vergroot bij leukemie)
Hij had acute lymfatische leukemie en is gelijk overgebracht naar de VU in Amsterdam.
Voor de geinteresseerden.. zijn weblog staat in mijn onderschrift.

Verder heel veel succes!
en ik hoop dat er snel achterkomt wat 't is