Wnr terug rijden na bevalling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Omarlover85

Wnr terug rijden na bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 18:40

Hoi, binnen enkele dagen moet ik normaal gezien bevallen van ons eerste kindje. Nu ben ik al gestopt met rijden sinds ik 3,5 maand zwanger was wegens pijn. Ondertussen tot 5 maand af en toe nog is gaan wandelen erop en mini drafje maar anders niets. Hij is ondertussen wel verder getraind geweest door mijn verzorgster dus hij is in prima conditie ik longeerde hem en zij reed hem ongeveer 3 keer in de week. Nu vroeg ik me af nadat jullie bevallen waren (wrsch wordt ik wel geknipt dus genaaid) hoelang duurde het voor jullie er terug opgingen of wanneer begonnen jullie echt terug te trainen? Vind dit wel groot verschil want eventueel zou ik volgens mij sneller hem wat kunnen longeren en wat intensiever stapwerk (wijken,schouderbinnewaarts enz) met hem kunnen starten ipv echt doorzitten en echt dressuu/springwerk. Hebben jullie een idee of ervaring en tips om sneller je lichaam er terug bovenop te helpen hoor ik het graag! Alvast bedankt!

Betteke

Re: Wnr terug rijden na bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:20

Daar is geen richtlijn voor te geven. Je weet niet hoe de bevalling gaat en hoe je je voelt na afloop. De 1 heeft meer last van de nasleep dan de ander. Bij mijn eerste kind ben ik een half jaar van de kaart geweest en bij nummer 2 liep ik na 4 dagen al buiten rond te sjouwen.

In ieder geval een goeie bevalling toegewenst. Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:24

Ik kijk even mee naar de ervaringen, zit in hetzelfde schuitje Haha!
Je hoort de meest uiteenlopende verhalen, van 2 weken tot 3 maanden. De ene bevalling is de andere niet, en stel je voor dat je een keizersnee hebt, dan duurt het nog veel langer. Ik denk dat het er heel erg van af hangt hoe de bevalling loopt en hoe je lichaam herstelt. Daarnaast in welke conditie je je bevalling in gaat natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:25

Citaat:
wrsch wordt ik wel geknipt dus genaaid

Aai dat klinkt niet lekker Ach gut

Maar goed, ben zelf dan wel niet bevallen maar een hele hoop van mijn paard rijdende kennisen wel. De ene heeft nog door gereden tot een maand of zes/zeven (vooral stap ritjes oid) en zat er na een paar weken ookal weer op. De ander moest stoppen met 3/4 maanden en duurde ook ruim een half jaar voor ze er weer op zat.

Verschilt per persoon/per bevalling ect.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:06

Ja ik vrees er ook voor hoe het van persoon tot persoon is maar ben gewoon zo ongeduldig omdat ik al een half jaar niet heb kunnen trainen dat is het ergste vind ik zelf het paardrijden missen Huilen

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:34

Meestal is het zo dat je na 6 weken weer kan beginnen ik ben nu 15 weken terug bevallen en liep een uur na de bevalling al weerrond te banjeren waar ze niet echt blij mee waren.Maar als je niet meer vloeit en je wonden zijn genezen kan je rustig aan weer beginnen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:20

Mijn verloskundige vertelde mij dat 4-5 weken wachten toch wel verstandig is maar inderdaad, het kan per persoon schelen. Dat geldt ook voor het blijven rijden tijdens de zwangerschap. Ik rijd nog steeds en hoop het nog wel even vol te houden.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:38

Als je zo'n bevalling heb als ik, dan kan het wel even duren helaas..
Ook is het belangrijk dat als je ingeknipt word, dat het ook goed geneest.. Wees hier voorzichtig mee! Bij mij is de hechting gescheurd en heb ik weken lang met een open wond gelopen, en geloof me dat doet pijn..
Ik ben op 10 september bevallen en 7 november ging ik voor het eerst voorzichtig rijden.

Daarbij kan ik je zeggen dat het voor iedereen verschillend is, hangt af van de bevalling, ingeknipt of niet, keizersnee en hoe lang het duurt voor dat je herstelt..

Ik wens je alvast succes met je bevalling !

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:58

Hangt af van hoe de bevalling verloopt, eerste keer was ik geknipt maar zat ik binnen een week weer op het paard.
Helaas daar even bij gebleven want ik had mijn staartbotje gekneusd door de bevalling, maar liep direkt weer zo fris als een hoentje rond!
Tweede keer weet ik niet meer zeker geloof naar een paar weken?

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:59

in elk geval hopelijk een voorspoedige bevalling!

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 12:03

Hoi bedankt voor jullie ervaringen! Zit echt op hete kolen nu moet normaal 17 januari bevallen en heb gewoon al zo lang niet gereden! Maar denk wel als de spruit er is dat ik misschien iets minder die behoefte ga hebben want dan krijg je iets in de plaats om voor te zorgen nu ging al men extra vrije tijd naar men paardje en wedstrijden. Iemand hier ervaring mee het combineren van de liefde voor je super paard en je baby die zoveel aandacht vraagt en die ik ook de borst zou willen geven??

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:12

Omarlover85 schreef:
Hoi bedankt voor jullie ervaringen! Zit echt op hete kolen nu moet normaal 17 januari bevallen en heb gewoon al zo lang niet gereden! Maar denk wel als de spruit er is dat ik misschien iets minder die behoefte ga hebben want dan krijg je iets in de plaats om voor te zorgen nu ging al men extra vrije tijd naar men paardje en wedstrijden. Iemand hier ervaring mee het combineren van de liefde voor je super paard en je baby die zoveel aandacht vraagt en die ik ook de borst zou willen geven??

eerst de bevalling en de nasleep afwachten!
Heb vrijlang borstvoeding gegeven maar ben op een gegevenmoment voor het rijden eerst gaan afkolven. En een goede stevige sport bh dragen.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:48

Omarlover85 schreef:

Ik geef geen borstvoeding, maar je kan afkolven als je naar je paardje wilt, zodat je man de baby eten kan geven als je naar je paardje bent..
Ik ga met een gerust hart 3 uur naar stal, mijn man doet dan alles met onze kleine dochter en die heeft er net zoveel plezier in als ik Pling

Ik wilde ook een bijrijder voor mijn hafje, maar doe het nu toch nog in mijn eentje.. Wil mijn lieverd niet delen haha Duivel

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:57

Het is niet alleen het lichamelijke, dat is persoonlijk, maar ook hoe graag je bij je kindje wil zijn, dat kan ook heel wat minder zin geven in het rijden, en of je een makkelijk kindje krijgt. Ik zelf had gewoon mijn handen vol, was moe, had een huilbaby, dus was meer bezig met overleven. Ik gaf ook BV, en met die jodukkusen rijden, jak. Mijn kindje wilde ook de fles niet, en met die gedachte weggaan, huilend kindje, voelde ook niet goed. Een beetje afwachten, dus.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:59

Heb mijn paardje ook nog steeds, mijn vriend is s middags meestal voor een uur of vijf weer, eten dan en daarna ga ik naar stal.
Ga ongeveer nog twee keer per maand op wedstrijd en de twee dagen die ik nog werk ga ik s avonds niet naar stal, het weekend overdag natuurlijk en de andere drie dagen doordeweeks doet mijn vriend de kids in bed en vaak ben ik wel op tijd weer om te helpen.
Is te doen maar wel een heel geregel.

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 13:05

Ja idd moet goed alles plannen. Mijn man is ook om 5 uur thuis en er is een meisje die mn paardje op woensdag en vrijdag rijd want nu het winter is staat hij op stal. Die dagen ben ik dan zeker thuis. Zou dus voor maandag en donderdag zijn en ja in het wknd ga je wnr je kindje net gegeten heeft en op 2 uurtjes ben ik wel terug denk ik. Idd even afwachten wat voor een kindje ik ga hebben en hoe gezond het ook is. In ieder geval mn paardje opgeven is geen optie daar vecht ik voor om tijd te maken. Al een geluk heb ik een braaf ventje die me in alles helpt Lachen

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:08

Omarlover85 schreef:
Ja idd moet goed alles plannen. Mijn man is ook om 5 uur thuis en er is een meisje die mn paardje op woensdag en vrijdag rijd want nu het winter is staat hij op stal. Die dagen ben ik dan zeker thuis. Zou dus voor maandag en donderdag zijn en ja in het wknd ga je wnr je kindje net gegeten heeft en op 2 uurtjes ben ik wel terug denk ik. Idd even afwachten wat voor een kindje ik ga hebben en hoe gezond het ook is. In ieder geval mn paardje opgeven is geen optie daar vecht ik voor om tijd te maken. Al een geluk heb ik een braaf ventje die me in alles helpt Lachen

Ik heb Amy ook wel eens meegenomen.. Is ook leuk, als ze rustig zijn dan he haha..
Dan gingen we met zijn 3tjes naar stal, zette ik mijn hafje in de buitenbak en gingen wij lekker in de warme kantine zitten kijken naar het rijden van stalgenootjes en Amy zat dan helemaal met dr neusje tegen het raam geplakt Huilen van het lachen

Ze was trouwens in het begin wel een echte huilbaby, kon dr eten niet binnen houden, waardoor ze weer honger had en niet wilde slapen.. Kreeg ze eten zat ze te slapen en ga zo maar door..
Nu hebben we speciale nutrilon tegen hevig spugen en ze slaapt gelijk in als ik dr op bed leg :J
Ze eet nu om de 4 uur 4 keer op een dag en is over dag steeds 2 uur wakker en 2 uur slapen en na de laatste voeding gaat ze gleijk naar bed en slaapt meestal de hele nacht door.. Heerlijk ! Haha!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:11

zo denk ik er idd ook over, heb twee kindjes van 2 en 3 en als ik eerlijk ben ook best vermoeiend.
Dus mijn paard is gewoon het enige wat nog voor mij alleen is en ik vind het belangerijk dat ik nog wat voor mezelf heb.
De jongste slaapt tussen de middag nog twee uurtjes dus in het weekend ga ik vaak in haar slaaptijd dus heeft niemand thuis daar last van, we kunnen voor of na de tijd gewoon weg gaan.
Veel geluk in elk geval komt vast allemaal goed! Ja

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:16

mieske schreef:
Omarlover85 schreef:

Ik heb Amy ook wel eens meegenomen.. Is ook leuk, als ze rustig zijn dan he haha..
Dan gingen we met zijn 3tjes naar stal, zette ik mijn hafje in de buitenbak en gingen wij lekker in de warme kantine zitten kijken naar het rijden van stalgenootjes en Amy zat dan helemaal met dr neusje tegen het raam geplakt Huilen van het lachen

Ze was trouwens in het begin wel een echte huilbaby, kon dr eten niet binnen houden, waardoor ze weer honger had en niet wilde slapen.. Kreeg ze eten zat ze te slapen en ga zo maar door..
Nu hebben we speciale nutrilon tegen hevig spugen en ze slaapt gelijk in als ik dr op bed leg :J
Ze eet nu om de 4 uur 4 keer op een dag en is over dag steeds 2 uur wakker en 2 uur slapen en na de laatste voeding gaat ze gleijk naar bed en slaapt meestal de hele nacht door.. Heerlijk ! Haha!

Grappig, mijn dohtertje heet ook Amy en heeft ook vreselijk gehuild in het begin.
Spuugde ook alles eruit na 4!!!! maanden bleek dat haar reflux niet sloot.(inmiddels overheen gegroeid )
Inmiddels is ze nu ruim 2 en gaat alles goed maar het eerste half jaar heeft ze een keer of 4 in het ziekenhuis gelegen.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:19

semenamy schreef:
Grappig, mijn dohtertje heet ook Amy en heeft ook vreselijk gehuild in het begin.
Spuugde ook alles eruit na 4!!!! maanden bleek dat haar reflux niet sloot.(inmiddels overheen gegroeid )
Inmiddels is ze nu ruim 2 en gaat alles goed maar het eerste half jaar heeft ze een keer of 4 in het ziekenhuis gelegen.

Dat is idd grappig haha..
Gelukkig gaat het nu weer goed met jouw Amy..
Wij hebben nutrilon AR en dat mengen we met gewone nutrilon..
Daardoor word de voeding wat zwaarder in de maag, zodat het er niet zo snel meer uitkomt.. Maar het zorgt er ok voor dat ze niet sneller vol zitten dan anders.. Heel soms spuugt ze nog wel een beetje hoor, maar het komt er niet meer met een grote straal uit.. En het is ook heel normaal als ze een beetje terug geven..

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:25

Ik was ook geknipt en genaait, Naar 4 weken dacht ik dat ik weer op het paard kon stappen dus ben weer rustig aan het werk gegaan. Opeens voelde ik een branderig gevoel en een beetje warm, maar ach dacht ik gewon doorrijden gaan wel over. Het zal wel de huid zijn wat trekt.
Mmm jaa en toen stond ik met mn gat voor de spiegel. alles was open gescheurd ik kon mn volledige duim erin leggen, en toen kon ik nog langer wachten. dus 3 maanden niet gereden toen weer erop, toen is er op 1 klein plekje weer een sneetje ontstaan, toen had ik zoiets van ach dat heeld wel, goed schoon houden, en idd ook dat is uiteindelijk dichtgegroeit.
Niemand kan jou vertellen wanneer je weer kunt rijden, dat voel je zelf het beste.

Vantevoren kunnen ze je niet vertellen of je een knip krijgt. Als je die niet krijg kun je al vrijsnel weer rijden. maar wel je buik de rust geven zodat dat weer kan herstellen. en terugtrekken

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 20:44

Hoi bedankt allemaal voor de reacties nog. Ondertussen bevallen van een wolk van een dochter. Zware bevalling gehad en geknipt ma dat hebben we er voor over é! Ons nieuw leven kan nu beginnen Lachen even snel nog over de reflux wnr wet je dat je kindje dat heeft??

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:52

Gefeliciteerd! Ik hoop je snel te volgen Haha!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:18

Proficiat meid! Geniet eerst maar eens lekker van die kleine! Hoe heet ze?

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 16:39

Haar naam is Ylize en genieten is absoluut prioriteit Lachen