aanval van beven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marieke84

aanval van beven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 14:48

hallo iedereen,

vanmorgen heb ik wat raar meegemaakt en ik vroeg me af of er nog mensen zijn die zoiets voor hebben gehad? Ik zit in de examens Boos! en vanmorgen had ik een examen. Ik was niet echt zenuwachtig want ik kon het wel redelijk goed. Toen ik vanmorgen naar de faculteit reed voelde ik me opeens wat wegdraaien. Ik heb me even aan de kant gezet tot het over was en dan terug op weg. Daarna ben ik een uurtje goed geweest, ik kreeg mijn examen, had al mijn vragen al in klad opgelost en 3 al in het net geschreven.

Opeens voelde ik me enorm draaierig, ik wist met mezelf geen blijf, dan heb ik mijn hoofd wat op mijn bank gelegd, je moet namelijk op je plaats blijven zitten. Als het weer wat beter was wilde ik verder schrijven maar mijn hand beefde enorm. Niet alleen die ene hand, maar alletwee mijn armen. Ik bleef heel erg draaierig. Ik moest mezelf echt oppeppen, ik heb gevloekt op mezelf maar ik kon niet meer helder denken, alles draaide over mijn ogen en ik beefde vreselijk. Ik kon echt niet meer schrijven, ik heb dan met veel sukkelen in die toestand nog een paar vragen opgelost, maar mijn geschrift was niet te lezen. Ik had het gevoel dat ik gewoon in elkaar zou vallen op mijn stoel.

Ik heb dan maar mijn blad ingediend en ben naar buiten gegaan, naar mijn auto. Ik was enorm aan het beven over mijn hele lichaam, mijn kaakspieren waren enorm gespannen. In de auto aangekomen heb ik echt zitten schokken, het waren bijna echt spierspasmen. Na wat in de auto te zitten ging het weer wat beter.

Nu zit ik hier en heb enorme spierpijn, en ik beef nog altijd lichtjes in benen en armen. Ik voel me niet misselijk ofzo.
Ik vind het heel erg raar, ik heb dit nog nooit gehad, het was een beetje zoals een aanval van iets, maar ik heb geen idee wat.

Straks mag ik naar de dokter in de hoop dat hij me iets meer kan vertellen, maar ik vrees ervoor, het is nogal vaag. Misschien heb ik een tekort aan iets ofzo? Ik ga zeker eens bloed laten nemen.

Maar zijn er mensen die me hiermee kunnen verder helpen en me vertellen wat dat zou kunnen geweest zijn. Dat wil ik echt niet meer meemaken en maandag heb ik weer een examen!

dus HELP! Huilen

FlairS

Re: aanval van beven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:51

Hyperventilatie of een te lage bloedsuikerspiegel?
En de symptomen die jij beschrijft lijken ook op een paniekaanval.Die onstaan ook vaak na of tijdens hyperventilatie.
Ook omdat je schrijft dat je in de auto weer tot rust kwam(en ik ben ervaringsdeskundige)
Laatst bijgewerkt door FlairS op 10-01-08 14:54, in het totaal 2 keer bewerkt

chamleona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:54

Jeetje wat apart joh. Hopelijk kan de dokter je helpen, en gaat alles goed op je examen maandag! Sterkte

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:58

Dit heb ik ook heel vaak. Dat ik echt ineens heel erg kan gaan trillen en ook echt spierschokken krijg.

Misschien dat je je onbewust toch te druk hebt gemaakt? Bij mij gebeurt het altijd als ik plotseling in de stress schiet (wel om één bepaalde reden, maar bij plotselinge stress dus).

[Edit] Bij mij zijn het inderdaad paniekaanvallen. Was er even vergeten bij te zetten.
Laatst bijgewerkt door Ilzjuh op 10-01-08 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 15:00

FlairS schreef:
Hyperventilatie of een te lage bloedsuikerspiegel?
En de symptomen die jij beschrijft lijken ook op een paniekaanval.Die onstaan ook vaak na of tijdens hyperventilatie.
Ook omdat je schrijft dat je in de auto weer tot rust kwam(en ik ben ervaringsdeskundige)

ik had ook zitten denken aan een paniekaanval, maar ik vind dat heel erg raar. Ik zit nu in mijn vijfde jaar, dus ik heb al al die tijd examens gedaan zonder probleem. Ook geen nare ervaringen ofzo. Ik kon vanmorgen al mijn vragen oplossen, alles stond al op mijn klad, dan is het pas begonnen. Ik kon het vak ook erg goed en had dus niet echt een reden om te gaan stressen.

Ik had 's morgens een koek gegeten, dus ik weet niet of mijn suikerspiegel dan te laag is? Ik moet zeggen dat ik anders niets eet voor een examen, hoogstens een yoghurtje of zo (ik weet dat het niet echt gezond is, maar ik krijg 's morgens niets binnen)

Met hyperventilatie heb ik niet echt ervaring, hoe kan dit komen, ook van de stress. Ga je daar ook zo van beven?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:02

ik dnek ook soort van paniek aanval, misschien dat je je onbewust toch druk hebt gemaakt nu
hoop dat de dokter kan zeggen wat het is en niet vaker voorkomt

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 19:32

ik kom juist terug van de dokter, hij heeft me volledig onderzocht, een iets te lage bloeddruk en hartkloppingen. Hij heeft bloed geprikt en denkt vooral aan schildklierproblemen eventueel.
Misschien moest ik hierbij vermeld hebben dat ik al een paar maanden last heb van neiging tot flauwvallen en wat hartkloppingen. Ik had hier eerst niet echt bij stil gestaan.

Maar als ik zo op internet lees vind ik het ook eerder een paniekaanval-hyperventilatie. Zijn er tips om dit tegen te gaan op mijn volgende examen? Voor moest het weer voorvallen?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:53

Ik zal eens even kijken, ik heb hier namelijk zelf wel wat voor.

Bach rescue spray. Weet alleen zelf niet waar je het kunt kopen. Koe Op het moment dat je het voelt aankomen moet je het twee keer op je tong sprayen in elk geval.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:36

Het klink raar maar ik hoop voor je dat het inderdaad een schildklierprobleemp(je)is. Bloos
Ik heb al jaren paniekaanvallen en dan vooral op plekken en plaatsen waar je ze eigenlijk niet wil hebben(als je ze al wil hebben natuurlijk)
Ik heb ook al van alles laten onderzoeken en ook op schildklierproblemen en daar is niets uitgekomen.Als blijkt dat het je schildklier of eventueel een te lage bloeddruk of suikerspiegel is KUN je er tenminste wat mee.Als ze niks vinden denk je toch iedere keer als het je overkomt dat je gek aan het worden bent of zelfs doodgaat.
Ik wens je veel sterkte en laat je niet met een kluitje in het riet sturen!

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 18:40

dank je,

daarjuist de resultaten gehad en mijn thyroxine (schildklierhormoon) was licht verhoogd maar niet dramatisch. Dus het was niet zo'n probleem.
Waarschijnlijk was het een samenloop van factoren zoals stress en die schildklier waardoor ik vlug in een hypoglycemie gegaan ben. Het is natuurlijk maar een hokje. Ik hoop dat het maandag weer niet van dat is, ik ben alvast druivensuiker gaan halen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:40

Herkenbaar..ik herken me er precies in! En het overkomt me steeds vaker helaas. Ben vanmorgen naar de dokter geweest en die was heilig overtuigd dat het te snel werkende schildklier is..in combi met andere klachten die ik heb. Zal nog even te bloedprikken.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 13:53

ik heb vandaag weer examen gedaan en alles is goed voorlopen. Ik had wel even stress omdat ik het niet goed kon en in mijn achterhoofd een paniekaanval had. Maar de dokter zei dat er veel kans was dat het een hypoglycemie was die opgetreden is omdat mijn schildklier iets te rap werkt. Dus geladen met suiker en cola naar mijn examen is alles goed gegaan.
Bedankt voor jullie ervaringen!

@pinacolada: misschien is het ook zo begonnen als van mij maar ben je je beginnen bang maken en gebeurt het nu vaker, dan als een soort paniekaanval? Ik kan daar wel inkomen omdat ik vandaag ook veel schrik had om het weer te krijgen...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 15:19

Ja idd! Nu schijnt het bij mij een lichamelijke reactie op stress enzo te zijn zei de dokter net..lichamelijk was ik in orde alleen een snelle stofwisseling. Maar zulke dingen zijn wel eng.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 20:24

Ik versta je volledig, zoiets wil ik echt niet meer meemaken, je verliest gewoon alle controle!
Ik heb echt de hele tijd in mijn hoofd laten spelen: 'het is gewoon door hypoglycemie', echt constant, in het begin voelde ik wat paniek maar door dat de hele tijd te herhalen ging het gewoon over en ik heb er me nu helemaal overgezet. Maar ik kan me inbeelden dat als je dan je paniek niet onder controle krijgt dat dit zich de hele tijd gaat voordoen!
Misschien kun je naar een mental coach ofzo, om die paniek onder controle te houden voor het echt te laat word? Moest het bij mij zo geweest zijn vandaag ging ik dat zeker doen...
Ik wens je zeker het allerbeste