En als ik dan weer een fijne golf lucht tot diep in mijn longen voel is het ook maar voor even want nog geen minuut later heb ik weer het gevoel te stikken.
Het begon dus een tijd geleden, weet niet precies wanneer maar het was niet regelmatig, zo af en toe eens geen adem krijgen, maar de laatste 2 maanden wordt het steeds erger en afgelopen week dagelijks bijna de halve dag niet normaal kunnen ademen.
Mijn borst/luchtpijp doet pijn en het stikkende gevoel is heel vervelend.
Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn en als ik google kom ik eigenlijk uit op astma, bij de omschrijving stond ook hoesten en idd, ik hoest de laatste tijd ook veel meer zonder last van mijn keel ofzo te hebben. Maar de piepende ademhaling heb ik weer helemaal niet.
Mijn zusje heeft astma en mijn neefje bronchites, en van beide ken ik wel de aanvallen met benauwdheid en piepende ademhaling. Daar heb ik dus helemaal geen last van.
Normaal gesproken zou ik hiervoor gewoon naar de huisarts gaan, maar ik zit nog tot half februari in de VS en ga hier liever alleen in uiterste nood naar een dokter.
Vandaar dat ik hoop dat hier misschien mensen zijn die het bekend voorkomt en weten wat het zou kunnen zijn, ik twijfel of ik zal wachten tot ik weer in nederland ben of gewoon hier naar de dokter moet gaan