Aanhoudend deja vu gevoel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Aanhoudend deja vu gevoel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:39

Ok, mss dat er hier mensen zijn met verstand van Deja-Vu's:

Ik heb dus al ruim 3 kwartier een Deja-Vu gevoel en het is echt niet leuk meer (dat ik dit bericht schrijf heb ik ook gedroomd). In het begin vond ik het nog wel grappig. Iets van 3 de klanten die het afgelopen half uur op het reisbureau zijn geweest, zijn al tot 2 keer toe in mijn droom voorgekomen (volkomen onbekend voor mij maar ik had ze al in mijn droom gezien). Vannacht heb ik dit gedroomd en ergens vorige week ook nog. Daarnet werd het me zelfs zo benauwd dat ik dit gevoel had, dat ik er helemaal niet lekker van werd. Ik kreeg het ijskoud van binnen, werd misselijk en nu vind ik het echt niet leuk meer. Zelfs het liedje dat nú op de radio is, kwam ook in mijn droom voor terwijl ik dit bericht aan het schrijven was (de situatie waar ik dus ook nu in zit).

Heeft iemand dit wel eens gehad? Ik weet ff niet wat ik ermee moet doen hoor...

Jaime_

Re: Aanhoudend deja vu gevoel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:40

Ik heb het ook wel eens gehad maar dat waren vooral momentopname's! Niet zoals wat jij nu hebt zo lang..

(Kwam mijn reactie ook in je droom voor?)

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:42

Mm dat is wel vreemd ja! Ik heb ook wel eens een stukje dat ik denk Verward dit heb ik toch al een keer gedaan/ gehoord? Maar drie kwartier is wel erg lang!
Hopelijk zijn er hier mensen die er verstand van hebben!

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:44

Misschien moet je eventjes in je bed gaan liggen en proberen te slapen. Het komt omdat je hersens wat achter lopen, als je tot rust komt word dit misschien wel minder? Wanneer je weer wakker word is het misschien wel over.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:44

Is het dat je echt exact weet hoe de droom gaat of heb je meer het gevoel dat je het hebt gedroomd. Zou je de droom zo exact in je hoofd uit kunnen stippelen of niet? Als je enkel best lang achter elkaar het gevoel hebt "dit heb ik gedroomd" zonder de droom verder te herinneren dan weet ik wel wat 't is maar anders niet. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:50

Ik heb dit gedroomd maar ik zou het niet kunnen uitstippelen. Ik herinner me de flarden van de droom en die flarden zie ik nu irl. Btw Jus_dOrange, een deel van jou foto's uit Aruba kwamen ook voor in die droom Verward
De posts die in dit topic staan kan ik me niet supergoed herinneren, weet wel dat er soortgelijke in voorkwamen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:52

Weet je echt 100% zeker dat je het hebt gedroomd of is het meer een "dit ken ik" gevoel?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:53

Ben je de laatste tijd druk? Of heb je veel stress?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:55

Het is echt een beetje van beiden, zoals die Ezeltjes-foto die had ik gedroomd. Maar de andere foto's kwamen me bekend voor.

Druk heb ik het wel ja, ik werk op een reisbureau waar het nu hoogseizoen is. Maar ik vind het juist hartstikke leuk om de hele dag bezig te zijn en reisjes te boeken. Dus stress is er niet echt.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:57

kan je geen ontspanningsoefeningen gaan doen. Even je hoofd helemaal leeg maken.** Weet je wel zeker dat je wakker ben???? Clown **

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:58

oh ja ik ken het heel goed, meestal heb ik vrij korte momenten, maar soms ook heel lang. Ach om eerlijk te zijn kan ik me er niet druk om maken, vind het altijd wel grappig om te kijken of wat ik denk dat er gaat komen ook echt komt, en over het algemeen is dat wel zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:01

Esmeralda schreef:
kan je geen ontspanningsoefeningen gaan doen. Even je hoofd helemaal leeg maken.** Weet je wel zeker dat je wakker ben???? Clown **

Hahaha ja ik ben wakker. Zit op mijn werk Clown

@Zorro, voor mij is dit de eerste keer dat het zo lang is. En ik moet zeggen dat ik het best wel eng vind dat ik alles zo herken.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:06

Ja dat kan ik me heel goed voorstellen, toen het bij mij eigelijk begon vond ik het ook heel eng, omdat ik het helemaal niet kende.

Maar probeer gewoon rustig te blijven en de boel wat te doorbreken, ik zou zeggen neem even een kopje thee, knabbel een koekje op, en ga rustig door met je werk. Je ziet wel wat er gebeurt, en het stopt vanzelf, dat is een ding wat zeker is. Maar probeer er niet te bang voor te worden, want dat is niet nodig.

EDIT: en vanavond misschien lekker vroeg je bed in, dat is denk ik wel fijn.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:09

Tja, ik weet niet of je er iets aan hebt....

Ik heb die deja vu gevoelens vaak als ik een aanval (epilepsie) voel aankomen, maar ik neem aan dat je daar geen last van hebt?

Je hebt ook niet onlangs een hersenschudding of harde val meegemaakt?

Ik zou even een momentje van rust nemen, even water over je polsen laten lopen, diep ademhalen, iets eten en iets drinken, wellicht dat het dan beter word. Ik denk dat je hersenen even overbelast zijn.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:12

Poehee, dat is wel heftig. Ik heb er ook met enige regelmaat last van. Maar dat zijn, zoals iedereen hier schrijft, momentopnames. Wel heb ik dan verschillende achter elkaar op één dag. Dat is af en toe ook beangstigend. Maar 3 kwartier... Als het echt niet te houden is, zou ik me ziek melden, naar huis gaan en naar bed gaan. Misschien toch een teken van slaapgebrek of oververmoeidheid o.i.d.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:28

Epilepsie heb ik geen last van nee. En ik heb ook niets meegemaakt de laatste tijd zoals een val.

Maar mss is het toch wel stress. Als ik aan stress denk, dan denk ik aan werk. Maar morgen word het paard dat ik ga kopen gekeurd en mss ben ik onbewust wel veel zenuwachtiger dan ik me al voel. Ik ben er al vrij zenuwachtig over en ik slaap er ook niet zo goed door. Dus mss dat het daar iets mee te maken heeft ja...

Ik zou al vroeger naar huis gaan omdat ik me niet zo lekker voel, daarbij heb ik bijna geen stem dus zeiden mijn collega's dat ik lekker naar huis mocht. Ben ook inmiddels thuis aangekomen en op de bank neergeploft met de laptop voor me Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:37

Als je mijn mening wilt: Zet die laptop uit en ga in je bed liggen Ja

Internetten is nu niet bepaald ontspannend voor je hersenen en ogen, dus je doet er beter aan om even helemaal niks te doen. Of neem een lekkere douche of bad.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:41

dat ben ik met barmat eens ja, maar ja, je moet ook lezen wat wij te zeggen hebben he Knipoog maar fijn dat je thuis bent, nu maar even lekker uitrusten, goed blijven eten en drinken (klinkt stom, maar ik ben er van overtuigt dat dat altijd wat helpt) en morgen maar weer zien..

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:53

Maar dejavu is toch niet iets wat je eerder gedroomd heb?
Dat is toch een storing in je hersenen? Tong uitsteken

Ik heb het altijd maar 2 minuten hooguit drie Huilen van het lachen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:59

Hoe is het afgelopen met het dejavu gevoel/idee???
Hoe lang heefd het nog aan gehouden