Acupunctuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Acupunctuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:55

Morgen heb ik een afspraak bij de acupuncturiste om te kijken of ze m'n bevalling op gang kan helpen, of anders op z'n minst iets kan doen aan mijn slaap-probleem (ik slaap de laatste nachten namelijk totáál niet!).

Vorige keer had ik een dag na de behandeling een baby op m'n buik, dus ik ben erg benieuwd hoe het dit keer zal gaan.

Zijn hier meer mensen met ervaring met acupunctuur? En zo ja, heeft het geholpen voor datgene waarvoor je er kwam?

Even klein verzoek: Mensen die nog nooit een behandeling hebben ondergaan en die alleen maar het topic willen komen bezoeken om te zeggen dat het bullshit is en dat het nooit kan helpen... Daar zit geloof ik niemand op te wachten Knipoog

maaike_vdv

Re: Acupunctuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:13

Ik heb jaren terug een keer een behandeling gehad voor zowel lichamelijke als psychisch-emotionele problemen. Het was mij echt te heftig. Tijdens de behandeling begon ik hard te huilen en dit ging de hele dag door, ik kon er niets aan doen om het te stoppen. Het heeft bij mij dus zeker iets losgemaakt, maar ik durfde daarna niet meer, was bang voor weer zo'n heftige reactie. Achteraf misschien wel zonde.

Ik wens je veel succes morgen en hoop dat je er wat aan hebt. Als ik vragen mag, waarom moet je bevalling op gang worden geholpen, ben je al lang uitgerekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:16

Nee, maar mijn eerste kwam er niet uit zichzelf uit...

Mijn tweede ben ik toen de dag na de uitgerekende datum geholpen en dat hielp heel goed...

En nu ben ik zwanger van de derde en slaap ik al een paar nachten totáál niet. Ben behoorlijk aan het opraken, en wil graag energie over hebben voor de bevalling.

Dus het zou fijn zijn als dit de bevalling een beetje stimuleert, en anders kan ze waarschijnlijk ook iets doen om me beter te laten slapen, en daar ben ik net zo blij mee Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:41

Een oud-vriendin van mij heeft 1 behandeling gehad en die werkte meteen.
Ze ging om te stoppen met roken en heeft in de jaren erna dat ik nog met haar om ging geen sigaret meer opgestoken en ook de behoefte niet meer gehad!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 08:01

Ik ging voor hoofdpijn en het werkte heel erg goed,ook had ik een keer een tennisarm en die was meteen weg.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 08:06

mijn moeder heeft zelf acupunctuur en acupressuur gedaan.

vooral acupressuur kan tijdens de bevalling voor veel verlichting zorgen.
ik geloof er wel in,
maar ondanks dat mijn moeder het vroeger zelf deed, heb ik nooit een behandeling ondergaan

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:47

@Rock, hoe is het nu met je, na de behandeling?

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:50

Ik ben bij een acupuncturist geweest voor pijn aan mijn stuitje. Het heeft zeker geholpen, maar de echte behandeling zat hem meer in het sterker maken van mijn rug in de sportschool.
Die man heeft me wel heel erg geholpen trouwens, ook psychisch met de pijn en zo.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:04

Ik ben er ook geweest voor psychisch-emotionele problemen. In het begin ben ik best regelmatig daar geweest en reageerde ik er heel wisselend op. De ene keer was ik wéken NIET te genieten zo sjaggo als ik was, en de andere keer kon ik 2 weken lang niet stoppen met huilen. Ik heb ontzettend veel baad bij accupunctuur (gehad) en geloof er ook zeer zeker in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 09:29

Met mij gaat het goed. Ben niet meteen spontaan bevallen, maar ze had aangegeven me ook te kunnen helpen met m'n slapeloosheid, en daar heeft het inderdaad zéker voor geholpen, dus ik ben allang blij.

Komende maandag mag ik nog weer even terug als ik dan nog niet bevallen ben.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:23

Heb een jaar bij acupunctuur gelopen voor rugklachten, na de intake wist ze al dat ze me niet van de klachten af kon helpen maar wel kon zorgen dat de pijn minder werd.
Ik heb het elke keer erg prettig gevonden en adviseer het vaak aan mensen, niet geschoten is altijd mis ze kunnen je met zoveel dingen proberen te helpen. Ook ik ging er vele malen beter van slapen.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 00:07

Sorry als ik off-topic ga:
Maar wat is acupunctuur eigelijk?
Ben wel nieuwschierig geworden na het lezen van dit topic eigelijk Lachen
Wel eens van het woord gehoord ofzo maar verder niet...

Verder wens ik je nog heel veel suc6 en ook met je bevalling! Knipoog

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:03

Bij acupunctuur heb je ontzettend dunne naaldjes (ze zijn haast zó dun dat je ze eigenlijk niet voelt) en die worden op bepaalde punten in je lichaam geprikt waar energiebanen (zenuwbanen) lopen.

Door ze een bepaalde richting op te steken (dat is tenminste wat ik heb begrepen) laat je energie beter stromen. Zo kan een naaldje naar beneden gericht in je voet ervoor zorgen dat de energie naar beneden stroomt en zo.

Ook hebben bepaalde punten invloed op bepaalde organen, of de aanmaak van bepaalde stofjes.

En daardoor kan je het dus eigenlijk overal voor gebruiken. De Chinezen doen dat al duizenden jaren met goed resultaat, en hier wordt het ook steeds vaker gedaan.

Het is echt de moeite waard om eens te proberen als je ergens last van hebt, vaak wordt het ook nog tot op zekere hoogte vergoed door je ziektekostenverzekering.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:42

@Rock, bevalling nog niet gestart? Slaap je wel lekker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:44

Bevalling nog niet gestart, maar vanavond weer acupunctuur.

Slaap op zich goed, maar heb een zieke peuter, dus moet er steeds uit 's nachts. Maar toch nog uitgerust omdat ik niet constant wakker lig Lachen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:11

Wat vervelend zeg...............
Ik hoop dat die kleuter snel opknapt want als je straks bevallen bent heb je nog een kleine erbij om voor te zorgen niet gesproken over je eigen lichamelijke toestand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:17

Ik ben meer bang voor de gevolgen van dit virusje voor de baby. Mijn jongste van 1,5 is 5 dagen na haar geboorte opgenomen doordat ze ontzettend heftig reageerde op een buikgriepvirus. Ze heeft moeten vechten voor haar leven. Gelukkig is het nu een gezonde en eigenwijze dreutel, maar die schrik zit er toch goed in.