Arm klapt naar beneden..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

Arm klapt naar beneden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 16:22

Ik heb al een week of ander halve week last van mijn linker arm..
Zeg maar waar je schouder in je bovenarm over gaat..
Bij veel bewegingen schiet er zo'n pijnscheut door mijn arm, als ik bijv. mijn arm omhoog doe..
De laatste dagen word het alleen maar erger, kan er nu zelfs niet meer op steunen en voel constant een zeurende pijn.
Op het moment dat ik iets wil doen met die arm, klapt ie gewoon terug naar beneden. Misschien is dat een reactie op de pijn, echt fijn is het niet.. Verder zie je niks aan de arm, is niet dik, geen vocht niet warm of blauw..
Het is allemaal een beetje moeilijk uit te leggen..
Ik heb dit al vaker gehad, en ben er ook bij de huisarts mee geweest..
Die zei dat het een spier was, gewoon rust en moest het overgaan.
Maar dit is nou al de zoveelste keer dat ik er last van heb, en wil nou toch wel eens wat meer weten. Misschien heeft iemand anders dit ook of iets wat er op lijkt? Graag een reactie..
Ik ga er binnenkort weer mee terug naar de dokter, maar wil graag weten of iemand anders dit herkent..

blokje

Re: Arm klapt naar beneden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:24

Ik zou idd naar de Docter gaan. Klinkt niet gezond, of anders een fisio terapeut

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:46

Is het aan de bovenkant van je schoudergewricht, en met het optillen of draaien van de arm?

Hoewel ik niets met zekerheid kan zeggen, lijken de symptomen op een ontsteking van de slijmbeurs in de schouder.
Voor zover ik weet ontstaat het meestal door overbelasting (zoals bijvoorbeeld lang, zwaar of vaak boven je hoofd werken) of door een spierbeschadiging na bijvoorbeeld een val.

Een vriend van mij heeft dat ook gehad, en die heeft er lang last van gehad. Bij hem is het ontstaan toen hij iedere dag intensief trainde met handboogschieten voor jong Oranje.

Als je het regelmatig of al langere tijd hebt, dan zou ik er sowieso mee naar de huisarts of fysiotherapeut gaan.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 16:57

oomens schreef:
Is het aan de bovenkant van je schoudergewricht, en met het optillen of draaien van de arm?

Hoewel ik niets met zekerheid kan zeggen, lijken de symptomen op een ontsteking van de slijmbeurs in de schouder.
Voor zover ik weet ontstaat het meestal door overbelasting (zoals bijvoorbeeld lang, zwaar of vaak boven je hoofd werken) of door een spierbeschadiging na bijvoorbeeld een val.

Een vriend van mij heeft dat ook gehad, en die heeft er lang last van gehad. Bij hem is het ontstaan toen hij iedere dag intensief trainde met handboogschieten voor jong Oranje.

Als je het regelmatig of al langere tijd hebt, dan zou ik er sowieso mee naar de huisarts of fysiotherapeut gaan.

Het is idd met draaien en tillen en ook het heffen van de arm..
Ik weet alleen niet goed hoe ik moet uitleggen waar het precies zit..