Welke opticien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Welke opticien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 07:52

Hallo Bokkers,

Ik zit nu bij een plaatselijke opticien maar hij is ongelooflijk duur! Welke opticien is goed heeft goede lenzen + vloeistof.
En hebben een goede service.

Wat zijn jullie ervaringen met die opticiens.?

Bedankt

Kiara

Re: Welke opticien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 08:26

Ik denk dat dat per winkel verschilt.
Ik weet bijv van twee winkels uit één keten (ik noem geen namen) waarbij bij beide winkels de service én daarbij de klantvriendelijkheid erg verschilt.
Overigens hoor ik goede verhalen over de lenzenvloeistof van het Kruidvat. Maar daarover zullen ook minder goede verhalen de ronde doen Knipoog
Ik denk dat je zelf eens bij winkels binnen moet lopen om zo tot een prijsvergelijk te kunnen komen.
Succes!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:05

Ik zit zelf bij de Pearl en heb sinds donderdag mijn lenzen. tot nu toe ben ik er tereden over, maar betaal voor 2 weken met lenzenvloeistof nu rond de 25 euro.
ik denk dat je zelf gewoon even moet kijken wat je eht beste bevalt, stap gewoon een aantal opticiens binnen en vraag om informatie Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:18

Bij een onafhankelijke opticien bij ons in het dorp.
Super service, wel wat duurder maar de service en kwaliteit maakt dat dik goed!

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:22

Kiara schreef:
Ik denk dat dat per winkel verschilt.
Ik weet bijv van twee winkels uit één keten (ik noem geen namen) waarbij bij beide winkels de service én daarbij de klantvriendelijkheid erg verschilt.
Overigens hoor ik goede verhalen over de lenzenvloeistof van het Kruidvat. Maar daarover zullen ook minder goede verhalen de ronde doen Knipoog
Ik denk dat je zelf eens bij winkels binnen moet lopen om zo tot een prijsvergelijk te kunnen komen.
Succes!

De vloeistof voor gevoelige ogen bevalt mij heel goed (van alle andere, ook van de opticien!, krijg ik last)
Lenzen heb ik van Pearl gehad, maar bevielen niet.. toen overgestapt naar Hans Anders, goed een jaar van hun lenzen gehad totdat die op het laatst ook pijn gingen doen.
Ik volg dit dus even.. wil wel weer aan de lenzen, vind die bril maar niks.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:24

Ik denk dat je gewoon een goede opticien moet hebben.. kosten zijn wat dat betreft overbodig.. Daar bedoel ik mee dat je ogen veel waard zijn en dat je daar niet op moet beknibbelen..

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 12:33

Ja dat weet ik. Maar ik zit er nu bij een die echt duur is. Maar wil dan misschien over naar Hans Anders of iets maar hoor daar soms ook geen goede verhalen over

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:35

dat moet je juist niet doen.. kwaliteit betaal je voor..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:36

Hans Anders zou ik niet doen. Heb ik in ieder geval geen goede ervaring mee. Ook lastig dat je daar niet elke dag je lenzen kunt laten controleren.
Ik heb zelf goede ervaringen met specsavers en het huis opticiens (die laatste heb ik mijn bril vandaan).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:37

james100 schreef:
dat moet je juist niet doen.. kwaliteit betaal je voor..

Daar ben ik het niet mee eens. De lenzen en service van specsavers bijvoorbeeld zijn prima.
Bij Hans Anders wordt er wel bezuinigd op kwaliteit, maar het is echt niet zo dat de kwaliteit stijgt met de prijs...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:42

LZP -> MW

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:38

Hmm.. zit/zat zelf bij Hans Anders. Was er heel tevreden over, snelle levering, goede service.
Nu was ik daar zaterdag naartoe gegaan om mn ogen weer te laten meten. Mn moeder vroeg nog hoeveel een bril/lezen zouden kosten enzo. Toen hoorden we dat Hans Anders niet meer zit aangesloten op Avero Achmea zorgverzekering.
Om die reden zit ik nu bij Peale, heb een nieuwe bril besteld, dus ik wacht nog even de service etc af.

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:46

Pearle is heel goed, goede opticiens, goede service. Maar zal waarschijnlijk ook wel liggen aan het filiaal.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:51

Ik zit ook bij Hans Anders, heb er wel goede ervaringen mee.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:08

LiNdA1986 schreef:
Ik zit ook bij Hans Anders, heb er wel goede ervaringen mee.

hier ook Knipoog

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:17

Pearl Ja
Helemaal top, uitstekende service. Is er iets fout dan krijg je het vaak zonder reparatiekosten terug. Zo was mijn moeders pootje eraf, wordt gewoon geregeld.
Hans Anders vindt ik niks. Ze konden voor mijn sterkte geen lenzen maken terwijl dat bij de Pearl wel kan en ik heb een bril gekocht, mijn moeder heeft er 2 brillen gekocht en de moeder van een vriendin van mij heeft er een bril gekocht en we kunnen er allemaal niet door zien. Scheve mond

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 18:37

Ik zit bij eentje hier in de buurt, omdat ik cilinder afwijking heb, ben ik zowiezo duurder uit, maar vind de kwaliteit lenzen die ik heb wel super. Elk halfjaar opnieuw meten, bespreken of ik ander soort wil met meer lucht toelaat etc. Lachen

Ik zit er wel over te denken om een 'goedkoop' brilletje te halen bij hans anders ofzo, omdat ik hem haast nooit draag vind ik een dure van mijn eigen opticien daar iets té voor.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:05

ik heb idd ook een cillinderafwijking en heb nu 2 verschillende merken lenzen..
links is van Iwear zonder cillinderafwijking en rechts van eenmerkdieikevennietweet. maar die rechter ben ik niet tevreden over. krijg hem slecht in omdat hij dubbelklapt en hij laat volgens mij vrij weinig lucht door...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 00:23

Ik ben even aan het kijken...

vind van Pearl zo geen prijzen helaas awt het kost per half jaar..
hans anders is 45 euro vind ik wel ERG goedkoop klinken

Specsavers vind ik dit:

Premium-maandlens - Easyvision all day
Ontwikkeld als meest comfortabele lens ooit. U kunt deze lens dus langer per dag dragen, terwijl uw ogen niet moe worden.

Alles-in-éénpakket inclusief nazorg vanaf 14.- per maand.

Standard maandlens
Maandlenzen: gemakkelijker kan niet en de prijs zal een glimlach te voorschijn toveren.

Alles-in-éénpakket inclusief nazorg vanaf 8.95 per maand.

Silicon Hydrogel-maandlenzen Een revolutionaire siliconen-hydrogeltechnologie, die uw ogen beschermt en tegelijkertijd zorgt voor een scherp zicht.

Alles-in-éénpakketinclusief nazorg vanaf 17.50 per maand.

En bij het huis opticien:
zie ik het ook niet

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 00:32

Hier een zeer ervaren lenzendrager, draag ze namelijk al 23 jaar! Wat al eerder is genoemd bezuinig a.j.b. niet op je ogen. Opticien (of beter gezegd optometrist, want dit is een lenzendeskundige) is een vrij beroep, dus iedere gek kan zo'n winkel beginnen. Dit betekent simpel weg dat in de Hans Anders en de Pearl ongediplomeerde mensen staan. Ja.... ze hebben een LOI certificaat.... maar optometrie is een full time studie van 4 jaar dus.......

Wees dus voorzichtig met je ogen....... ik spreek uit ervaring ik weet genoeg verhalen waarbij mensen gewoon echt hun ogen verpest hebben (tot en met hoornvliesloslating toe!)

Ik heb nu een halfjaar systeem, heb iedere 14 dagen nieuwe lenzen, kosten per half jaar 140 euro inclusief goede vloeistof. Ik heb het er voor over! en wordt ieder half jaar goed gecontroleerd.

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 17:44

sambagirl schreef:
Hier een zeer ervaren lenzendrager, draag ze namelijk al 23 jaar! Wat al eerder is genoemd bezuinig a.j.b. niet op je ogen. Opticien (of beter gezegd optometrist, want dit is een lenzendeskundige) is een vrij beroep, dus iedere gek kan zo'n winkel beginnen. Dit betekent simpel weg dat in de Hans Anders en de Pearl ongediplomeerde mensen staan. Ja.... ze hebben een LOI certificaat.... maar optometrie is een full time studie van 4 jaar dus.......

Wees dus voorzichtig met je ogen....... ik spreek uit ervaring ik weet genoeg verhalen waarbij mensen gewoon echt hun ogen verpest hebben (tot en met hoornvliesloslating toe!)

Ik heb nu een halfjaar systeem, heb iedere 14 dagen nieuwe lenzen, kosten per half jaar 140 euro inclusief goede vloeistof. Ik heb het er voor over! en wordt ieder half jaar goed gecontroleerd.

En bij welke opticien zit je momenteel?

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:25

Ik heb mijn zachte maandlenzen van de Pearl, bevalt me prima, echt een goeie service. Betaal 20 euro per maand.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:35

james100 schreef:
Ik denk dat je gewoon een goede opticien moet hebben.. kosten zijn wat dat betreft overbodig.. Daar bedoel ik mee dat je ogen veel waard zijn en dat je daar niet op moet beknibbelen..

Helemaal mee eens. Ik zit nog steeds bij de opticien bij m'n ouders in het dorp, heb het heen en weer reizen wel over voor de service.

Ze zijn misschien iets duurder, maar de service is daar ook naar. Ik heb volgens mij alle soorten lenzen uitgeprobeerd die er zijn, allemaal geen probleem, en als ik twijfel over bijvoorbeeld oogontsteking kijken ze daar ook altijd even naar.