Sportschoolfanaten? zijn jullie weg van de sportschool?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Sportschoolfanaten? zijn jullie weg van de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:06

Hoi,

een vriendin van mij en ik hadden het voor de grap eens over de sportschool. we zijn er een keer wezen kijken maar vonden het daar niet zo gezellig, hutje mutje op zo'n fiets of loopband.
hebben jullie een leuke sportschool? wat zijn leuke dingen daar om te doen en gaan jullie vaak?
ik ben er niet zeker van of ik ga, dit zal dan hooguit 1 keer in de week zijn, zoveel tijd heb ik niet en van paardrijden wordt je ook fit. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen. Knipoog

Targaryen

Re: Sportschoolfanaten? zijn jullie weg van de sportschool?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:26

Ik moet voor fysio oefeningen doen, die je ook alleen maar in een fitnessruimte kan doen (dus niet thuis oid). Ik train daar dus in het revalidatiecentrum, maar ik vind het echt 3x niks. Scheve mond Ik ga altijd 's avonds, omdat ik overdag naar school moet, maar dan is het enorm wel druk. En iedereen kijkt naar je, iedereen houdt je in de gaten, met een beetje pech moet je wachten totdat er een loopband/ergometer/enz. vrij is en zo nog wat dingen. Het is dat ik er lichamelijk toch wel baat bij heb, maar zodra alles weer voldoende op kracht is, ga ik gewoon weer in een verlaten bos m'n (hardloop)trainingen doen. Haha!

Ik ga trouwens 2/3 keer per week en ik vind niks leuk om te doen daar. Wanneer ik op de loopband sta, wou ik dat ik in het bos liep. Wanneer ik op de ergometer zit, wou ik dat ik in een echte roeiboot zat. Wanneer ik op zo'n fiets zit, wou ik dat ook écht vooruit ging.... en zo'n gedachte heb ik eigenlijk bij iedere apparaat wel. Sporten = leuk, maar nee.. niet op de fitnessmanier Scheve mond

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:28

die gedachte had ik ook. je kan net zo goed naar buiten gaan (behalve met slecht weer natuurlijk) maar oefeningen voor je armspieren etc met gewichten lijkt me dan nog wel wat leuker.
dat aangestaar herken ik. mensen die naar je kijken. je zit zo dicht bij elkaar echt niks aan.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:40

Ik verkies toch echt trainen in de regen boven trainen in zo'n warme zaal, waar je 40 verschillende zweetgeuren door elkaar heen ruikt. Haha! Clown Nee, zo erg is het nou ook weer niet, maar het is echt niks voor mij...

En ach, al die oefeningen zijn in het begin wel leuk ja, maar al na de 4e keer had ik zoiets van: Yeah, alweer dezelfde oefening. Yeah, alweer 60 keer met je armen 15 kilo naar voor en weer naar achter brengen. Yeah, alweer hetzelfde uitzicht. Yeah, alweer dezelfde mensen in de zaal.

Scheelt misschien wel dat ik altijd alleen moet trainen, want met vriendinnen zal het wel een stuk leuker zijn. Kun je anders niet beginnen met een maand- of kwartaalabbonement (geen idee of dat kan trouwens)?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:41

Fitness is gewoon vrij saai. Ik had zo'n gratis 5 dagen kaart van David Loyd, dat vind ik dan toch wel leuk om eens te doen. Ik heb niet echt een apparaat wat ik leuker vind dan de ander, ik maak het leuk voor mezelf om te kijken hoever ik kan gaan, zo snel mogelijk een bepaald aantal kilometers rennen en er dan tollend afkomen Tong uitsteken Maar dat is denk ik niet echt goed ofzo, mocht je het doel hebben wat aan je lichaam te doen.

David Loyd is wel een ontzettend chill fitness centrum, waar ik me wel echt op me gemak voel. Lekkere douches, zwembad, sauna, stoombad, bubbelen, heerlijk na het sporten Haha!

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:47

david loyd, nog nooit van gehoord maar klinkt wel leuk Knipoog

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:06

Oh het is trouwens met dubbel ll zie ik nu Tong uitsteken
http://www.davidlloyd.nl/
alleen de site staat nauwelijks iets op, ze hebben vast liever dat je langskomt dat je een duur abbo kan worden aangesmeerd Tong uitsteken
En er zijn niet zo heel veel clubs in NL. Maar het is sowieso ook behoorlijk duur.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:13

Ik zit op een leuke sportschool maar je moet het niet zien als iets dat je moet doen, dan kan je er net zo goed mee stoppen of er niet eens aan beginnen. Dan wordt iedere leuke sportschool een saaie zaal met dezelfde koppen. Je moet iets willen bereiken en daar volledig voor gaan en dan is een sportschool leuk.
Aanstaren? Laat ze maar kijken, dan zien ze wat sporten is. Knipoog

Ik vind het leuk, ben verslaafd aan mijn sport, prestaties en m'n sportmaatjes. Al die dames die de overtollige kilo's er omwille van hun goede voornemens er snel af willen trainen die zouten gelukkig altijd snel weer op. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 01:13

Ze raden mij fysio fitnes oid aan, ivm lichamelijke klachten. Heb het tot nu toe nooit gedaan, vroeger deed ik heel af en toe aan fitnes, maar was het er al snel zat

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:49

Ik zit op een leuke sportschool, leuke mensen en lekker rustig meestal. Ik doe voornamelijk cardio en vind het nog leuk ook.. Knipoog
Ik ga 4 keer per week soms 5, en dan minimaal een uur per keer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:52

Mijn ouders hebben een sportschool

www.k-fitness.nl

Sporten in huiskamersfeer, heel gezellig. probeer 1 keer per week te spinnen...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:53

Ik heb vroeger ook op de sportschool gezeten, heb het altijd erg naar me zin gehad.
Ik zal ook zo weer gaan, maar ik het er geen geld en geen tijd voor. Het is voor mij kiezen: of paarden of fitnessen op de sportschool. Nou ja, dan kies ik toch voor de paarden Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:15

Via school ben ik een paar keer naar een sportschool geweest, nou nee bedankt! Precies wat Ymke zegt, het kan ook allemaal relaxed buiten.
Fietsen houd ik niet zo van, laat staan voor nop zonder voor uit te komen! Nee, als ik ga fietsen ga ik een boodschap doen ofzo, maar niet zomaar voor niks niet vooruit komen.

Het enige dat me wel interesseert zijn de groepslessen, maarja, dat valt denk ik buiten het fitnessen waar hier over gesproken wordt. Aan groepslessen wil ik graag aan BodyBalance gaan doen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:51

Ik ga hier in het dorp in de gymzaal. Het klinkt heel oudbollig, maar ik vind het best leuk om te doen. Leuker dan een normale sportschool met apparaten.

Je betaald een vast bedrag per maand en daarvoor kan je onbeperkt sporten. Je kan kiezen uit BBB, conditie, aerobic, step, pilates en combi. Elke les duurt een uur.
De instructrice (of hoe noem je dat) staat voorin de zaal en zegt wat we moeten doen. We beginnen natuurlijk met de warming up, afhankelijk van het soort les ga je daarna oefeningen doen en je sluit af met een cooling down.
Iedereen doet hetzelfde en alles is op muziek.
We gebruiken matjes, gewichtjes, elastiek, springtouw en steps.

Hollybolly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 19:16

variatie genoeg lees ik. ja het is misschien persoonlijk wat je leuk vind en wat je wilt bereiken. De sportschool waar ik was ja, was echt hutje mutje op elkaar en ga maar op een apparaat staan en zoek t maar uit. dat idee kreeg ik toen ik zo rondliep met een vriendin, gewoon om te kijken, niet om te proberen. niemand die ons rondleidde dus ja ben je zo uitgekeken. krijg je gelijk al een bepaalde visie op sportscholen, terwijl het me eerst wel leuk leek... misschien maar keertje bij een andere sportschool kijken.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:06

Op mijn sportschool wordt dat gelukkig heel erg serieus genomen hoor. Als mensen komen kijken krijgen ze gewoon een rondleiding en beginnende sporters worden goed begeleid (gevorderde trouwens ook als ze correctie nodig mochten hebben). Dat vind ik voor een sportschool wel heel erg belangrijk.
Er zit heel veel verschil in en gelukkig is er ook een organisatie die de sportscholen keurt.
Dus ben je op zoek naar een vertrouwde sportschool kijk dan even op http://www.lerf.nl

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:09

Nadat ik van een paard ben gevallen en daarbij een wervel in mijn rug heb gebroken ben ik onder begeleiding van een fysio begonnen met sporten. Ik was nooit zo sportief Bloos Maar ik ging het echt heel leuk vinden en werd steeds fanatieker Lachen Nu staat het sporten een beetje op een laag pitje i.v.m werk, maar ik wil het straks zeker weer oppakken! Ik doe trouwens cardio en een beetje krachttraining.

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:09

sorry heb niet het hele topic doorgelezen,
maar ff een tip..
bij het kruidvat kun je nu een kaart kopen voor € 9.95
en dan mag je 1 maand onbeperkt fitnessen bij een sportschool bij jou in de buurt.
kijk op http://www.kruidvat.nl

ik ga morgen beginnen Haha! Haha!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 11:12

ik ben afgelopen zondag voor het eerst mee geweest met mijn vriend naar een sportschool hier in de buurt.
Ik sportte veel toen ik nog in Leeuwarden woonde alleen vond ik die sportschool ook niks aan. Merkte meteen toen ik hier binnen stapte dat de sfeer anders was. Het scheelt voor mij dat er geen krachthonk aanwezig is op deze sportschool. Ik voelde me altijd zo banketstaaf als ik dan aan het sporten was tegenover die opgepompte beren. En de meiden met een maatje 34 die weet ik niet hoeveel kg tilden. Nu heb ik een sportschool gevonden waar mijn vriend de sterkste is (op de eigenaar na dan die is ooit eens 2de geweest op de mister universe verkiezing)
Ik voel me er ontzettend welkom en heb ook echt zin om er weer eens flink tegen aan te gaan !!