Verstopte neus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky__

Verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 11:43

Hallo bokkers!
iedere winter heb ik het weer, ik ben verkouden, heb de stem van een kraai en een verstopte neus.
nou heb ik daar overdag niet zoveel last van, maar als ik wil slapen, en 1 neusgat zit gewoon helemaal dicht kan ik niet slapen, als ik dan even ga staan valt het wel weer mee, maar om nou elke minuut naast je bed te gaan staan Clown
Vroeger gebruikte ik veel neusspray, maar dat schijnt zo ontzettend slecht te zijn, en dat hebben we op het moment ook niet in huis.
Vanacht sliep ik pas om een uur of 4 terwijl ik netjes half 1 mijn bed inging, en werd om 9 uur alweer wakker door die rotneus.
Vandaag wil ik graag vroeg naar bed, want morgen moeten we weer naar school, en anders kom ik echt mijn bed niet uit, maar als ik dan ook pas om 2 uur slaap heb ik een Probleem.
Iemand tips?
Groetjes Lachen

Only_Kiekie

Re: Verstopte neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:45

Warm water met menthol erin? boven gaan hangenmet een handdoek!

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:49

Ik ben ook verkouden...
Wat bij mij goed helpt is eerst heel heet douchen dat alles los komt en er uit kan snuiten. Daarna doe ik ecalyptus olie op een zakdoek (ca 5 druppels) en de heb ik de hele dag bij me. (het flesje ook) Hier ruik ik de heledag aan. Als ik hem in mn broekzak heb zitten ruik ik hem ook. Is de geur weg dan doe ik er weer een paar druppels op.
Mijn neus is de rest van de dag vrij en ik heb geen oor- en hoofd pijn.

Olie is van Chi, maar die van Volatile kan ook heel goed. Merlijn is ook wel een goed merk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:54

Ik ben bang dat er nix meer helpt bij jou.Je zegt dat je vroeger vaak neusspray gebruikte,jou neus slijmvliezen zijn daardoor kapot gegaan.In principe ben je voor altijd chronisch neusverkouden.Ik heb precies hetzelfde en mijn zoon heeft het ook.Wat je ook gebruikt het helpt maar voor effe maar daarna zit je neus toch weer dicht.Ik weet hoe lastig het is als je er niet van kan slapen.Ik heb 1 tip voor je die bij mij wel helpt [soms] en dat is dat je de deken of dekbed vlak onder de rand van je neus moet leggen.Dus dat je neus voor de helft onder de deken ligt.Vaak gaat je neus dan toch weer open.Ik zou zeggen probeer het eens.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:49

Ik heb als het goed is nog ergens Ecalyptus zakdoekjes liggen, doe ga ik proberen, vanavond ga ik ook met die bak water en een handdoek proberen.
Gohya, Betekend dat dat ik dit dus nog mijn hele leven heb? want dan ga ik er serieus over denken om Michael jackson na te doen en neem ik een nieuwe neus! Clown
bedankt voor de tips!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:40

Als je neus slimvliezen idd. kapot zijn houd je dit je verdere leven.De slijmvliezen kunnen niet meer hersteld worden.Maar het hoeft niet altijd zo erg te zijn hoor,je hebt ook tijden dat je er weinig last van hebt.Vroeger wisten ze niet dat je slijmvliezen kapot gingen van neus spray/druppels,nu dus wel [te laat!].

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:44

veel stomen...maar wel zonder menthol of iets dergelijks in het water...dit irriteerd namelijk ook de slijmvliezen..
Gewoon puur water...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:52

Denk niet dat stomen veel zal helpen,je hebt n.l. zowat geen slijmvliezen meer.Die zijn helemaal kapot door de vele neusspray die gebruikt is.Maar wie weet helpt het bij haar toch wel wat?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:18

Uhm, ik gebruik nu ook neusspray, voor het eerst en het helpt wel. Is dat echt zo slecht?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 11:35

Het is pas slecht als je het te lang achter elkaar gebruikt.Nu staat er in bij de bijsluiter dat je het niet langer dan 1 of 2 weken [weet niet precies meer] mag gebruiken.Als je het gewoon kort gebruikt kan het geen kwaad hoor.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:26

Spoelen met lauw water en zout bij de 1e tekenen van verkoudheid. (Dus voor de hele boel verstopt zit.)Ik was ook altijd verkouden, maar dit helpt geweldig, en zo heel onaangenaam is het nou ook weer niet.

Gewoon een kom met lauw water uit de kraam nemen, zeezout erin, en door je neusgat snuiven. allebei 3 keer (1 neusgat dichtknijpen, met de ander snuiven.) Het spoelt dan door je voorhoofdsholtes en komt er via je mond weer uit. Clown Moet je dus wel een schaaltje ernaast zetten om het uit te spugen. Het voelt onnatuurlijk, maar het went.

Trouwens, jij hebt zeker blond haar en blauwe ogen? Dat soort mensen hebben namelijk altijd heel erg last van hun slijmvliezen, en die veroorzaken verkoudheid. Zou eens lang een homeopatisch iemand gaan, heeft mij ook geholpen.

Hoop dat je er wat aan hebt, groetjes ciska.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:27

ik gebruik a;tijd de neusspray van het kruidvat werkt perfect !:D

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:31

een ui naast je bed zetten werkt echt goed! Alleen de lucht in je kamer is de volgende ochtend niet te harden Clown
Ik heb zelf zo'n inhalator van vicks, geen neusspray, maar een 1 of ander tampon-vormig ding. werkt ook goed en je mag het zo vaak gebruiken als je wilt staat op de verpakking Knipoog