Weet iemand een oplossing of tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Weet iemand een oplossing of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 10:29

Hallo,

Ik zat het proberen kort te houden.. Ik hoop dat iemand een tip heeft want het is heel vervelend.

Normaal gesproken slaap ik altijd heel diep.. Al mijn hele leven. Ik heb een paar jaar terug zelfs in een vliegtuig gezeten die een tussenlanding maakte en daar niets van meegemaakt,ik sliep gewoon door.

Alleen sinds een week of 8, misschien iets langer, ga ik naar bed en word ik 2 of 3 uur later wakker en kan ik niet goed meer in slaap vallen.. Dan ga ik een boek lezen om moe te worden.. Maar dan word ik alleen maar wakkerder.. Uiteindelijk doe ik mijn lichten weer uit, ogen dicht en gewoon ontspannen aan iets denken om zo in slaap proberen te vallen.. En meestal lukt dit wel, máár.. het kleinste mini geluidje, of het kleinste lichtflitsje en ik ben gelijk weer wakker.. Als mijn vriend zit alleen maar omdraaid ofzo, ben ik wakker.. Als mijn kat gaat eten ( 2 kamers verder op) word ik wakker.. Echt niet normaal! Ook slaap ik nog maar maximaal 6uur en dan ben ik echt wakker.. Maar dan in de middag word ik moe en ik zie ook snel bleek..

Ik heb alles geprobeerd, een warme douche nemen (daar werd ik normaal duf van, nu niet) boek lezen, tv kijken, zo'n ding voor je ogen wat je ook in het vliegtuig gebruikt zodat het super donker is en ik heb zelfs oordopjes in gehad.. Maar niks werkt.. Ik word ongeveer 3 keer per nacht wakker en dan duurt het heel lang voordat ik weer kan slapen.. Vaak als ik opsta ben ik nog erger moe dan toen ik ging slapen, maar slapen lukt niet Verward

Ik vind het echt héél bizar en super vervelend..

Ik hoop dat iemand weet wat dit kan zijn..

Groetjes, Agnes.

CM_

Re: Weet iemand een oplossing of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:32

mm lastig probleem nessah

ik heb hetzelfde probleem, maar ik weet waar het van komt, ik heb het namelijk alleen zondag op maandag
maar dat heeft met een vreemd ritme te maken, weekends ga ik laat naar bed, en zondag moet ik om 20 uur slapen, want om 3 uur gaat de wekker...

zo akelig als je dan wakker bent maar niet in slaap kan komen

ik begin om 5 uur al met rust te nemen, ik drink slaapthee, eet niks meer en zet de pc af (probeer ik Bloos )
ruim van te voren een warm bad of douche, en dan met boekje te bed ...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 10:38

ja ik heb een normaal ritme, dus niet bepaalde dagen andere tijden..

Maar ja, ik werk, school en mijn paard en eigen huis en dan moet je wel gewoon goed slapen.. Ik word snel chagerijnig en iedereen zegt elke keer dat ik zo bleek ben.. Vind het maar apart en snap echt niet hoe dit kan.. Ik sliep juist altijd lekker diep!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:47

vroeger sliep ik ook beter ...
het wisselt bij mij nogal eens heb ik het idee
laatste tijd heb ik weer veel stress, en zit ik niet lekker in mijn vel en dus gaat slapen ook minder goed

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:24

Misschien ben je er juist nu teveel gespannen mee bezig.
Je denkt er nu misschien teveel over na.
Heb je niks meegemaakt of iets dat je steeds aan het denken zet.
Een ongeluk, paard ziek, schulden, noem maar wat.

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:39

Misschien overdag wat meer dingen gaan doen waardoor je moe wordt ofzo? Ga bv een keertje hardlopen. Knipoog

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 11:40

Mwah,wel een knie operatie gehad.. maar het was daarvoor al bezig en toen was er niks aan de hand.
Heb ook geen stress ofzo.. daarom vind ik het een beetje raar..

Overdag werk ik zit ik of zit ik op school daarna naar mijn paard en ook mijn huishouden nog.. Echt stil zitten doe ik dus niet..

Als ik wakker word klopt mijn hart trouwens wel sneller dan normaal? Maar volgens mij klopt je hart sowieso sneller als je het warm hebt? Teminste onder de dekens heb ik het warm ( niet te warm)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:43

hyperventilatie dan misschien?
dat heb ik ook, chronische hyperventilatie, dwz dat je geen aanvallen krijgt,maar bijna constant verkeerd ademt,
dat kan idd ook de slapeloosheid verklaren

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:43

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar zou je dan ook last moeten hebben met sporten enzo? Want dat heb ik totaal niet, ik moet nu veel "fitnessen" bij mij fysio voor mijn knie en ook tijdens paardrijden heb ik nergens last van..
Volgens mij adem ik normaal, niet snel niet langzaam gewoon normaal..

#edit; even opgezocht wat de klachten dan allemaal zouden moeten zijn en geen van dat heb ik.. Alleen dus dat ik niet goed kan slapen.. Maar de rest heb ik geen last van, voel me voorderest gewoon goed.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 16:50

Misschien een Melatonine tekort? Moet zeggen dat ik er niet zoveel vanaf weet want ik slaap binnen 2 minuten en dan ook aan een stuk door.
Heb wel een tijdje slecht geslapen. Heb toen een klein weekje melatonine geslikt en toen ging het prima.
Goede nachtrust thee hielp ook goed van Zonnatura

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 09:59

Oh oke, bedankt voor de tip Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 10:06

Melatonine is vlgs mij om in te slapen en niet om door te slapen. Op mijn werk wordt het iig altijd geven aan cliënten die niet in kunnen slapen.

Ik weet niet hoe lang geleden je die knie-operatie hebt gehad? Maar je lijf kan van een narcose ( als je die hebt gehad ) behoorlijk van slag raken, dat kan soms maanden duren.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 10:29

Ik heb een ruggenprik gehad, en het is 6 weken geleden Lachen