weekendtandarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

weekendtandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:15

ik ben vanmorgen opgestaan met giga kiespijn en wil naar het spreekuur van de dienstdoende tandarts. nu hoorde ik aan de telefoon dat je daar cash moest betalen omdat er geen pinautomaat was.

nu is mijn vraag of iemand weet wat de kosten van zoon bezoekje aan het spreekuur zijn??
alvast heel erg bedankt!!

groetjes

Vicky_88

Re: weekendtandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:24

niemand???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:25

Ik ben laatst ook geweest en was er zeker van dat ik minstens een ontstoken zenuw had. Ze hebben foto s gemaakt, overbelaste tand, bijgevijld en verdoofd.

Was E51 kwijt, viel mee vond ik..

Succes!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:28

oke, dankje. ik zal toch waarschijnlijk een doorverwijzing naar het Zhuis nodig hebben, wil niet dat ze in die stoel aan me gaan plukken. wil echt helemaal onder narcose.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:30

Ik ben ook heel bang voor de tandarts. Maar had zo`n pijn dat ik eigenlijk niet angstig was. Zat gewoon bijna te janken van de pijn, gelukkig was vriendlief mee..

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:32

das lief van hem.
ik heb al te veel pijn geleden bij de tandarts, zelfs met 10 a 15 spuiten voel ik nog alles...

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:33

Dat ligt eraan wat ze gaan doen. Misschien kun je even bellen of ze kunnen schatten wat het gaat kosten? Kunnen ze trouwens geen rekening sturen? Ik heb nog nooit hoeven pinnen of cash moeten betalen, ook niet voor een spoedbehandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:34

shera schreef:
Dat ligt eraan wat ze gaan doen. Misschien kun je even bellen of ze kunnen schatten wat het gaat kosten? Kunnen ze trouwens geen rekening sturen? Ik heb nog nooit hoeven pinnen of cash moeten betalen, ook niet voor een spoedbehandeling.

Als het bij een tandarts is wat niet je vaste tandarts is het vrij normaal dat je gelijk moet betalen. Ivm met valse namen/adressen, wanbetalers e.d

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 11:35

krijg alleen maar een bandje te horen, en alleen voor mensen met een ongeluk mocht je het 06-nummer bellen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:45

Je moet meestal bij de weekendtandarts cash betalen/pinnen.Ligt er ook een heel eind aan wat ze gaan doen hoor.Mijn vriend is een keer daar naar toe geweest en was iets van 47 euro kwijt voor het verdoven en trekken.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:08

De kosten kunnen nogal uiteen lopen, ligt eraan wat er gaat gebeuren. Bij de een houd het met een consult op dat is; 18.80,- maar aan te lezen wat je hebt wordt er bij ons ook altijd een foto gemaakt. En evt verdere behandeling, maar ik kan je zo wel vertellen dat je echt niet 1,2,3 onder volledige narcose in het ziekenhuis beland. Daar gaat heel wat aan vooraf.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:10

Vicky_88 schreef:
krijg alleen maar een bandje te horen, en alleen voor mensen met een ongeluk mocht je het 06-nummer bellen

Hij is verplicht jou te helpen als je pijn hebt, dus gewoon dat 06-nummer bellen hoor!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:38

Ik was laatst voor het leeghalen van een wortelkanaal bij een weekendtandarts rond de € 100 kwijt.

Gisteren is die kies afgebroken, maar mijn tandarts heeft ook geen dienst. Ik wacht wel tot morgen!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 11:30

gisteren zijn we nog naar de huisartsenpost geweest: '' we kunnen je niet helpen, volgende''
stomme trut.
zijn we naar de EHBO gegaan, ''sorry wij hebben geen tandarts'' maar die mevrouw is voor mij aan het bellen geslagen, ook zij vond het belachelijk dat je pas de volgende dag om 1 uur terecht kon. dus heeft ze vanalles voor me georganiseerd en konden we uiteindelijk een half uur later bij de ''dienstdoende'' tandarts terecht.
hij heeft een foto gemaakt, er zit een dikke ontsteking onder mijn kroon. dus meneer heeft er een injectie ingezet en een snee ingemaakt, zodat de druk eraf kan.
heb ook antibiotica en pijnstillers gekregen. maandag moet ik naar mijn eigen tandarts bellen, ben benieuwd wat ie gaat zeggen.
mijn geschreeuw was wel tot buiten te horen Nagelbijten / Gniffelen
mijn gezicht is nu ook 3x zo dik als gisteren, en nu ook mijn oog en neus, gisteren alleen mijn wang.
uiteindelijk was ik €52,10 kwijt voor de tandarts.
gelukkig had ik mijn verzekeringspasje bij dus heb ik niks hoeven te betalen voor de medicatie.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:35

contant betalen is normaal in het weekend.
omdat in het weekend vaak mensen komen die er helaas vaak misbruik van maken.
die hebben door de week geen tijd en willen dan in het weekend gaan. hier is de weekend tandarts niet voor bedoeld.
vaak komen er ook mensen die jaren niet geweest zijn, niet verzekerd zijn en de tandarts dus vaak naar zijn geld kan fluiten!
bij ons in de praktijk zijn ook de grootste openstaande post van de weekend dienst!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 11:36

ik krijg wel gewoon alles terug van mijn verzekering. ik hoop dat het vandaag een beejte uit te houden is.