Nieuwe lenzen, iemand tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fennaa

Nieuwe lenzen, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:19

Ik heb vanmorgen zachte lenzen gekregen, maar ik krijg ze nu al niet meer in Nagelbijten / Gniffelen Ze klappen de hele tijd dubbel in mijn oog.. Ik heb wel geoefend bij Pearle, en toen lukte het me ook maar nu niet meer. Heeft iemand goede tips?

laura1987

Re: Nieuwe lenzen, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:20

Ik hou altijd mijn oog open met 2 vingers
dan doe ik mijn lens in en kijk iets naar rechts, vervolgens doe ik mijn oog iets naar links, dan laat je voorzichtig het onderste ooglid los en als hij dan goed zit rustig de bovenste.
Met geduld lukt het wel.
Hij klapt nu puur dubbel omdat je te snel je oogleden lostlaat en de lens nog niet goed zit.

Succes ermee.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:22

Klopt doe ik ook. Om hem niet dubbel te laten klappen, druk k um soms ook wat op mn oog zeg maar, en laat mn oogleden heel voorzichtig losser, en dan echt los. Het is nu misschien nog eng om gelijk op je lens drukjes te geven, maar na een tijdje durf je dat wel!

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:27

Oké bedankt Lachen
Maar hebben jullie altijd een spiegel vóór je, over op de tafel zeg maar, zodat je er recht boven op kijkt?

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:30

Ik keek altijd in een spiegel die op de tafel lag.
Zorg er voor dat de vinger waar je de lens op legt goed droog is. Ze klappen vaker om als je vinger nat is.
Wat ook nog wel eens heplt is een paar drupjes lenzenvloeistof in de les doen. Plakt hij sneller aan je oog.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:32

Hoi Fenna, gewoon een spiegel op de tafel leggen. Ogen open houden met 2 vingers en rustig je lens er in. Even wachten met je oog dicht doen. Is het inmiddels al gelukt?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:35

Ik doe het zonder spiegel, heb af en toe dat ik zelfs in de bus te hard zit te wrijven ofz en hij eruit vliegt. Ik kan hem er dan gewoon weer terug indoen zonder moeite.
Heb in het begin wel problemen gehad, maar heb ze nu 2 jaar en gaat super.

Je leert het vanzelf meid, niet opgeven!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:36

Nee niet spiegel op tafel leggen, gebruik een wandspiegel en leg btw de lens op topje van je vinger, kun je um dr gelijk in duwen.
Spiegel op tafel is veel moeilijker, en door de lichtval ook wat moeilijker.

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:40

Yes ik heb er 1tje in Go jij! Go jij!

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:40

Ik kon het eerst ook niet,, (ik kijk alijd een spiegel die hangt aan de muur,, vind ik het makkelijkste) Maar eerst deed ik er een half uur over om ze in te krijgen na 2 weken nog 6 minuten haha, en nu kwestie van een seconde Knipoog Dus gewoon oefenen.
Ik kan het wel zonder spiegel maar met spiegel vind ik fijner dus ik denk dat ej zelf moet uitvinden hoe het het makkelijkste gaat.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:40

Heb al 5 jaar lenzen en kan het nog steeds niet met een wandspiegel, dan liever zonder spiegel! Lachen Ze vliegen er nog weleens uit ja (harde lenzen)

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:41

Fennaa schreef:
Yes ik heb er 1tje in Go jij! Go jij!

Jeuj ! Knipoog Go jij! Go jij!

Gaat steeds makkelijker, op een gegeven moment weet je niet beter meer!

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:44

Ja heb ze allebei in Lachen Werkt toch beter om de spiegel op de tafel te leggen, dat kan ik iets beter recht vooruit kijken

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:49

Ja dan kun je beter "mikken" vind ik zelf! GElukkig dat het gelukt is!

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:51

Doen jullie ze in met paardrijden?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:59

Ja ik heb ze met paardrijden gewoon in.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:19

Met zachte lenzen wel altijd ja, al zou ik even wachten tot je er helemaal aan gewend bent.

Mijn harde doe ik niet in, ben veel te bang ze kwijt te raken. Ze zijn nogal uh duur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:22

Ik zit altijd aan mijn bureau, en heb daarop dan zo'n klein spiegeltje staan. Gewoon goed blijven kijken, ogen niet in een keer dichtdoen naar indoen van lenzen. Zelf 'druk' ik ze altijd even aan, zodat ik zeker weet dat ze niet ergens dubbel zitten.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:27

Idd niet te snel je ogen dicht doen, dan klappen ze dubbel.
Zoals al gezegd is, gewoon je oogleden rustig laten zakken, je oog beetje bewegen enz.
Je wordt er vanzelf handig in!

Ik heb al heel lang lenzen, en gebruik geen spiegel meer Tong uitsteken
Ik doe ook altijd een druppel lenzenvloeistof in de lens, dan kun je hem makkelijker inzetten.

Ohja, met paardrijden hou ik ze gewoon altijd in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:31

Ik gebruik wel altijd spiegel, anders kijk ik de verkeerde kant op. Clown Maar het is geen probleem om ze op school opnieuw in te doen. Heb ze sinds groep 7 volgens mij, zit nu in de 4e, heb alleen de eerste week lopen kloten met indoen. ;p
Ohja, ook ik draag ze gewoon bij paardrijden. Geen problemen mee, alleen in de zomer met stuivende zandpaden ofzo opletten.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:35

Ik kreeg ze ook niet in na de eerste keer oefenen, ben toen een week later weer terug gegaan om opnieuw te oefenen. En sinds dien lukt het me prima. Ik doe ze nu ook gewoon in zonder spiegel, ik kijk met dat oog waar ie in moet naar m'n vinger (wel onscherp natuurlijk), zodat ik goed recht mik en dan zit ie er zo in.

MRV_2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:45

Wat een gedoe he die lensen. Ik weet ook nog dat ik ze net had. Na een tijdje wordt het steeds makkelijker om ze in en uit te doen. Alhoewel... ik heb er soms nog wel eens moeite mee. Ik droeg ze ook altijd met paardrijden. Heb ook nooit zand achter mijn lenzen gehad of iets dergelijks, terwijl ik toch regelmatig in een stoffige bak heb gereden.

Ik gebruik trouwens ook altijd een wandspiegel, vind ik persoonlijk makkelijker. Succes ermee!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:25

Ik draag ze ook gewoon met paardrijden, je merkt er dan niets van hoor!

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:57

Ik heb al 2 jaar zachte maandlenzen (van hans anders).
In het begin is het even lastig, maar zoals anderen als zeiden, goed met je ene hand je oog echt open houden en de lens al op je vingertop leggen. Wat ook wel eens helpt is als wat lenzenvloeistof in je oog te doen (gewoon die bus op je oog zetten) of in de lens een paar druppels vloeistof te doen, dan plakken ze makkelijker. Ik gebruik meestal ook een spiegel, kan wel zonder maar dat duurt toch wel wat langer.
Ik heb ze ook gewoon in met paardrijden, je moet ze dan wel goed schoonmaken erna.
In de zomer zwem ik er ook gewoon mee (met een setje oude lenzen dan) en dat gaat ook prima.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:31

Ik heb ook altijd een wandspiegel, maar kan het zonder ook wel redelijk. Gewoon goed oefenen, ik was toen ik begon met lenzen dragen ook een ramp ermee Tong uitsteken
Als het niet lukt niet doordrammen, gewoon rustig opnieuw beginnen.

Ik zorg altijd dat mn handen droog zijn, leg dan mn lens op een wijsvinger druppeltje vloeistof erop en dan met de andere hand mijn onderooglid naar beneden houden en je oog opendoen.. Dan aanduwen zodat de lucht eronderuit is; en klaar Haha!