Te laate menstruatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennylicious

Te laate menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 11:57

Het is misschien een beetje raar om hier over een topic neer te zetten.
Maar toch heb ik besloten om het maar te doen, omdat ik er mijzelf en misschien ook andere bokkers ermee kan helpen.

Ik heb namelijk een vraagje,
ik ben vaak te laat met mijn menstruatie.
De laaste keer was ik zelfs een week te laat.
Nu vroeg ik mij af of iemand weet hoe dit komt.
En of ik iets kan doen, waardoor ik niet meer te laat maar op tijd ben?

Alvast bedankt!

_Micha_

Re: Te laate menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:00

Als je zeker weet dat je niet zwanger bent is er niets aan de hand. Jonge meiden zijn meestal nog niet helemaal regelmatig ongesteld meestal komt dat later wel goed.[niet altijd] Ik was ook altijd heel onregelmatig en een week te laat was niet veel. Ben ook een keer 3 maanden niet ongesteld geweest. Als je het heel vervelend zou vinden zou je aan de pil kunnen gaan.

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 12:02

Ik ben zeker niet zwanger, want ik ben nog maagd Tong uitsteken.
En ik wordt nu al 5 jaar ongesteld, en in de eerste 3 jaren ofzo was ik altijd op tijd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 12:05

Ik zou gewoon eens naar de huisarts gaan en wellicht kan hij een lichte pil voorschrijven waar je cyclus wat regelmatiger van word.

Volgens mij is het niks geks trouwens Knipoog

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:25

Dus je bent niet aan de pil?
Ik ben altijd super onregelmatig echt oliebol, maar ik mag niet aan de pil.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:30

Ik was altijd heel regelmatig, sinds ik aan de pil ben gaat het helemaal door de war Tong uitsteken

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:38

K wil nii aan de pil.
Haat sowieso al medicijnen, en ze zeggen dat je door de pil dikker wordt en dat wil ik niet Geld, geld! .

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:41

Je word niet dikker door de pil, je krijgt alleen meer honger maar als je dan geowon fruit of brood eet gebeurd er niks. Maar als je dan alles vreet wat los en vast zit wordt je dikker ja. Maar van de pil zelf gebeurd helemaal niks.

Onnodig aan de pil lijkt me ook geen goed plan, het zijn toch hormonen die je binnen krijgt.

Heb je de laatste tijd bv stress op school, dingen thuis, zit je niet lekker in je vel, allemaal redenen dat je eerder/later ongesteld kan worden Lachen

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:42

Ik ben nu al 2 en halve week over tijd, en nog steeds niet ongesteld, maar ik heb een ander probleem waarschijnlijk Knipoog
Maar ik ben ook wel es gewoon 2 weken over tijd geweest, en toen werd ik gewoon ongesteld, dus hoef je je geen zorgen te maken.
Oja, je kan de pil gaan gebruiken, dan word je menstruatie meer regelmatig

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:47

Ik was in het begin van mijn menstruatie ook ontzettend onregelmatig ongesteld..
Dan was ik zo 4 maand niet ongesteld.. en dan zat er maar een stopweek tussen, en dan was ik al weer ongesteld...
Nu ik aan de pil ben is dit over..

Maar ik las al dat je liever niet aan de pil ging...
Op zich kan het geen kwaad onregelmatig ongesteld zijn.. (het is soms wat lastig Clown )
En het komt bijna altijd wel goed hoor Lachen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:51

Ilsemarie schreef:
Je word niet dikker door de pil, je krijgt alleen meer honger maar als je dan geowon fruit of brood eet gebeurd er niks. Maar als je dan alles vreet wat los en vast zit wordt je dikker ja. Maar van de pil zelf gebeurd helemaal niks.

Onnodig aan de pil lijkt me ook geen goed plan, het zijn toch hormonen die je binnen krijgt.

Heb je de laatste tijd bv stress op school, dingen thuis, zit je niet lekker in je vel, allemaal redenen dat je eerder/later ongesteld kan worden Lachen

Nee hoor het hoeft helemaal niet dat je meer honger krijgt, ik dacht ook dat ik veel dikker zou worden of veel meer ging eten maar ik heb helemaal nergens last van gehad. Helemaal niets.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:10

De één heeft er wel last van en de ander niet, je kan ook aan de prikpil gaan, naar mate je die vaker gebruikt word je helemaal niet meer ongesteld. Maar dat moet je wel zelf willen, want als je dan kinderen wilt duurt het minimaal 10 maanden voordat je weer ongesteld kunt worden, en maximaal 31 maanden, ik gebruik ook de prikpil, omdat ik dat fijner vind, en ik de gewone pil zou vergeten en deze hoef je maar 1 keer in de 3 maanden, en er is ook nog eens nooit een zwangerschap bij voorgekomen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:10

sja dan zul je er toch mee moeten leven, weinig vrouwen hebben van nature een echt stipte cylcus
de cyclus kan zo beinvloed worden door weersomstandigheden, voeding, roken , stress en noem maar op..

als je niet aan de pil wilt zul je elke dag netjes op dezelfde tijd naar bed moeten, zelfde tijd op, elke dag zelfde hoeveelheid licht, geen stress, alleen gezond eten, niet roken Clown

je hoeft helemaal niet dikker te worden van de pil
ik zou niet zonder willen in elk geval

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:13

_Micha_ schreef:
Nee hoor het hoeft helemaal niet dat je meer honger krijgt, ik dacht ook dat ik veel dikker zou worden of veel meer ging eten maar ik heb helemaal nergens last van gehad. Helemaal niets.

Dát kan natuurlijk ook nog maar je wordt in ieder geval niet ineens dooor de pil dikker. Dat wilde ik even aangeven Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:19

Ilsemarie schreef:

De pil bevat o.a. het hormoon oestrogeen. Oestrogeen is een hormoon dat de ontwikkeling van secundaire geslachtskenmerken bij vrouwen beïnvloedt. Een van die kenmerken is bijvoorbeeld een dikkere onderhuidse vetlaag. Dus, is het dan niet zo dat je toch door de pil kunt aankomen, ondanks dat je hetzelfde blijft eten/bewegen? (Hierbij heb ik het niet over vrouwen die 15 kg. aankomen en het dan op de pil afschuiven)
Biologieproefwerk over 'voortplanting en ontwikkeling' in de pw-week na de vakantie Vork

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 17:29

Oke nu wordt het een beetje onduidelijk Tong uitsteken

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:01

Ik weet niet of jullie me een of andere tips kunnen geven, maar ik zit namelijk met het volgende.

Mijn laatste menstruatie was op 2 januari en maar 3 dagen (heb het altijd 3 dagen), maar nu ik ben sinds september 2006 gestopt met de pil (ivm vriendlief en ik kinderwens hebben), nadat ik gestopt ben met de pil bleef ik nog gewoon normaal menstrueren om de 4 weken, maar sinds half vorig jaar ben ik alleen nog maar erg onregelmatig met mijn menstruatie namelijk om 38 dagen. Maar nu komt het ik ben nu nog steeds niet ''ongie'' zit nu op mijn 41e dag (ik weet niet of dat ook normaal kan zijn,ik weet niet hoelang je lichaam nodig kan hebben om alles beetje weer op orde te hebben voor menstrueren), ik heb zelf in mijn gedachten van als ik a.s. woensdag nog niet ongie ben geworden dat ik dan een test afneem.
Het zou erg fantastisch zijn voor vriendlief en mij ons eerste eigen kindje, maar eigenlijk hoop ik misschien wel teveel en dat daarom wel niet lukt. Ik denk dan van straks kan of word ik gewoon weg nooit zwanger.
Dit dmv mijn menstruatie erg onregelmatig is en dan ook moeilijk uit te rekenen is wanneer ik beste vruchtbaar kan zijn!

Ik hoop dat iemand hier zoiets als mij ook meegemaakt heeft, of eventueel tips/advies voor me over heeft.

bvd