luchtwegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagyl

luchtwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 10:59

Ik ben al dik een maand verkouden, dat gaat op en af.
Begin dit jaar heb ik longonsteking gehad (was toen lang verkouden en voelde me op een ochtend zo slecht worden, dat ik ko ben gegaan, moest toen met caranval verplicht 1 week in bed liggen).
Nu merk ik dat ik het af en toe goed benauwd krijg. Gisteren zelfs toen ik terug van de paarden kwam, heb ik het raam van de auto opengezet in de hoop dat ik beter kon ademen. Kreeg echt drukkend gevoel op de borst. Gelukkig is dat drukkend gevoel nu weg.
Ik kan niet echt zeggen dat ik slijm heb. Als ik diep probeer te ademen, dan lukt dat soms wel, maar dan doet dat pijn. Daarna heb ik het dan weer eventjes wat benauwder.

Nu ga ik echt niet voor de flauwekul naar de dokter.
Maar nu weet ik niet of ik hiervoor nu moet gaan, of dat ik verder moet afwachten.
dokters in de zaal????? hihi

Wat moet ik doen?

Lise81

Re: luchtwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 02:20

Benauwdheidsklachten zijn wel een reden om een dokter te raadplegen, een maand verkouden is ook niet normaal - na 2 weken hoort het normaal wel over te zijn.
Het kan zijn dat er diep in je longen nog slijm zit, maar het kan bijv. ook zo zijn dat de spiertjes in je longen zorgen voor vernauwing.
Naast dat je goed moet blijven door ademen (soms zelfs wat geforceerd) kan bepaalde medicatie helpen om het ademen te vergemakkelijken. Het kan zijn dat je longen sneller geirriteerd raken door bijv. koude lucht (maar natuurlijk ook roken e.d.)
Dat je vorig jaar een longontsteking hebt gehad vind ik nu wel meewegen om eerder bij de huisarts aan de bel te trekken! Misschien loop je rond met een bronchitis en met een beetje hulp ben je er binnen een week weer boven op, waarom zou je er dan langer mee rond gaan lopen?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 02:27

Nagyl schreef:
Ik ben al dik een maand verkouden, dat gaat op en af.
Begin dit jaar heb ik longonsteking gehad (was toen lang verkouden en voelde me op een ochtend zo slecht worden, dat ik ko ben gegaan, moest toen met caranval verplicht 1 week in bed liggen).
Nu merk ik dat ik het af en toe goed benauwd krijg. Gisteren zelfs toen ik terug van de paarden kwam, heb ik het raam van de auto opengezet in de hoop dat ik beter kon ademen. Kreeg echt drukkend gevoel op de borst. Gelukkig is dat drukkend gevoel nu weg.
Ik kan niet echt zeggen dat ik slijm heb. Als ik diep probeer te ademen, dan lukt dat soms wel, maar dan doet dat pijn. Daarna heb ik het dan weer eventjes wat benauwder.

Nu ga ik echt niet voor de flauwekul naar de dokter.
Maar nu weet ik niet of ik hiervoor nu moet gaan, of dat ik verder moet afwachten.
dokters in de zaal????? hihi

Wat moet ik doen?

Ik heb precies hetzelfde als jou alleen ik eind in dec. een keel en bijholte onsteking maar wel benauwd nou heb ik ook nog wat stress!
Ik wacht ook nog even af met naar de dokter gaan..

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:16

Ik ben ook altijd verkouden (lees jaaaaaren), maar ook voor meerdere dingen allergisch wat al een boel verklaart. Echt benauwd heb ik het nooit gehad. Toch voor een longfunctieonderzoek naar het ziekenhuis geweest. Voor een aantal weken terug keuring voor de KM (marine) gehad. Zei vonden dat onderzoek niet voldoende, ben dus donderdag naar militair hospitaal in utrecht geweest voor nog een onderzoek. Een histamine onderzoek, dit is een stof die je lichaam aanmaakt in bepaalde situaties. Je kan hier heel heftig op reageren en daardoor dus benauwd krijgen. Wat bij mij gelukkig niet het geval was.
Als ik jou was zou ik er toch eens mee heen gaan, het hoeft helemaal geen astma te zijn maar kan wel een héle lichte vorm van astma zijn. Nouja beter het zekere voor het onzekere toch Knipoog

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:18

Ik ben om de paar maand verkouden en dan niet een week nee echt soms wel 3 weken! En dan niet alleen verkouden ook hevige hoest en benauwdheid.! hiervoor heb ik vele testen laten doen op het ziekenhuis asmatesten longfunctietesten ben naar de KNO geweest... En wat kunnen ze vinden NIETS :S tja heb gevoelig slijm ofzo :S hahah