Ik hoest al zolang ik mij kan herinneren, maar het wordt echt steeds erger. Ben al meerdere malen naar de dokter geweest, maar iedere keer kreeg ik er weer een pufje bij/een zwaardere dosis. Het ging eigenlijk iedere keer hetzelfde; ik hoest weer een periode heel erg, ga naar de dokter, krijg meer medicijnen, gaat even goed, wordt verkouden en weer 'resistent' voor het medicijn en hoest er overheen en het medicijn haalt niets meer uit. En dan vooral tegen het slijm ophoesten helpt het echt hélemaal niets.
Altijd heb ik dit gewoon normaal gevonden, totdat ik de afgelopen keer naar de dokter ging.. Ik weet niet wat ik heb; de ene keer heeft de dokter het over chronische bronchitis, dan over COPD, dan over astma... Maar nu brak toch echt mijn klomp toen de dokter mij Prednison wilde voorschrijven! Hállo, ik ben een jonge meid van 16
Als ik nu al daaraan ga waar ben ik dan over 10 jaar? Heb met veel moeite wat anders meegekregen, en verdubbeling van mijn pufjes. (Bijsluiter verbiedt dit maar het zei zo..) Ik wil gewoon naar de longarts, maar nee moest het maar weer aanzien. Naar mij wordt haast niet geluisterd, dat ik bijna in mijn slijm stik, veel minder energie dan vroeger heb en bang ben voor hoe nu verder lijkt er niet toe te doen. Voel me gewoon niet serieus genomen. Maar zowel leerkrachten als vriendinnen, familie en collega's vinden het ook echt niet normaal hoe ik hoest. Ik wil sowieso overstappen op een andere dokter, voel me al niet prettig bij de dokter als persoon. Maar ik mag over 2 weken terugkomen als mijn medicijnen niet hielpen (en wat het dus niet doet), en als ik dan niet doorgestuurd wordt ga ik een second opinion doen.
Ik vraag mij alleen af of ik mijn longen nu niet verder naar de vernieling aan het helpen ben met al die medicijnen.. En wie kent mij klachten? Wat zou ik er eventueel zelf aan kunnen doen?
). Daar heb ik dan immens veel testen gehad. Astma-testen, meting van mijn longinhoud en longfunctie, onderzoek naar chronische sinus-ontsteking, allergietesten,...
. 
Heb gehoord dat er op woensdag sowieso een ander in de praktijk zit omdat de HA met pensioen gaat, kan ik daar tijdelijk misschien heen..