Ik hoest al zolang ik mij kan herinneren, maar het wordt echt steeds erger. Ben al meerdere malen naar de dokter geweest, maar iedere keer kreeg ik er weer een pufje bij/een zwaardere dosis. Het ging eigenlijk iedere keer hetzelfde; ik hoest weer een periode heel erg, ga naar de dokter, krijg meer medicijnen, gaat even goed, wordt verkouden en weer 'resistent' voor het medicijn en hoest er overheen en het medicijn haalt niets meer uit. En dan vooral tegen het slijm ophoesten helpt het echt hélemaal niets.
Altijd heb ik dit gewoon normaal gevonden, totdat ik de afgelopen keer naar de dokter ging.. Ik weet niet wat ik heb; de ene keer heeft de dokter het over chronische bronchitis, dan over COPD, dan over astma... Maar nu brak toch echt mijn klomp toen de dokter mij Prednison wilde voorschrijven! Hállo, ik ben een jonge meid van 16

Ik wil sowieso overstappen op een andere dokter, voel me al niet prettig bij de dokter als persoon. Maar ik mag over 2 weken terugkomen als mijn medicijnen niet hielpen (en wat het dus niet doet), en als ik dan niet doorgestuurd wordt ga ik een second opinion doen.
Ik vraag mij alleen af of ik mijn longen nu niet verder naar de vernieling aan het helpen ben met al die medicijnen.. En wie kent mij klachten? Wat zou ik er eventueel zelf aan kunnen doen?