Pijnlijke kaak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Pijnlijke kaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 15:18

Ik heb al heel lang last van een knakkende kaak, das allemaal niet zo erg Lachen kon ook geen kwaad zei de tandarts.
Maar nu heb ik sinds een dag of 4 al ontzettende last van mijn kaak als ik iets eet.
Het doet behoorlijk pijn met kauwen, dus zeg maar als je je mond dicht doet Haha!
met opendoen valt het mee.
Ook deed het eergister pijn toen ik in mijn oor duwde Koe
Nu moet ik komende maand toch naar de tandarts dus vraag het gelijk na, maar maak me wel een beetje zorgen.
Wie o wie komt dit bekend voor?
Met praten etc voel ik trouwens niks

Mereltje_

Re: Pijnlijke kaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 15:27

Ik herken het! Ik heb hier bij tijden ook erg veel last van, en dan weer een hele tijd niet...heel raar. Het gaat altijd vanzelf weer over, alleen moet ik dan geen taaie dingen als stokbrood ofzo gaan eten. Als ik praat heb ik er net als jij geen last van, maar soms als ik lach doet het ineens heel veel pijn. Heel stom, want dan zit ik te lachen en dan roep ik opeens 'AUW!' Huilen van het lachen Het is erg irritant, maar volgens mij kan het verder geen kwaad.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:02

Erg vervelend is dat. Heb er zelf ook last van. Advies dat ik kreeg van de tandarts is géén kauwgom meer nemen. Daarmee overbelast je, je kaak teveel. Verder als je gaapt niet niet je mond helemaal opendoen maar klein proberen te houden zodat je het niet uitrekt.

Verder erg taaie dingen beetje vermijden. Blijf je last houden toch even langs de dokter.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:57

4 dagen is nog niet heel lang, maar als je klachten langer aanhouden, erger worden zonder duidelijke oorzaak of wanneer je er niet meer van kunt slapen toch even naar de huisarts gaan.

Het klinkt als een niet heel soepel lopende kaak, en waarschijnlijk pijnklachten door spierpijn. Zoals mereltje & thats_me schrijven, doe het rustig aan met je kaak. Probeer het te ontspannen en misschien je kaak een beetje te masseren.

Je hebt trouwens ook fysiotherapeuten gespecialiceerd in kaken (dat is meer als je langer met de klachten loopt):
http://www.fysiotherapiebeilen.nl/kaakf ... rapie.html

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 19:28

Opzich gaat het wel al beter, maar over is het nog lang niet, heb vandaag de tandarts gebeld voor controle en kan er de 15de terecht. Dus vraag het dan wel even aan hem na, ook als het dan al over is. Want prettig is anders Lachen