ziek van blaasontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran88

ziek van blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 11:47

Hallo lieve mensjes

Ik heb sinds zaterdag al voor de 3e keer blaasontsteking.
Maar omdat ik zaterdag niet naar de dokter kon had ik bij de DA cranberry pillen gekregen en als het niet over was dan moest ik maandag naar de dokter.
Nou ben ik gister al eerder naar huis gestuurd van me werk en hadden ze al de dokter gebeld omdat ik zo'n pijn had.
Heb toen antibiotica gekregen.
Maar het lijkt alleen maar erger te worden het straalde ook helemaal uit naar me rug gister.
Nu die antibiotica beetje begint te helpen ben ik aardig van die pijn af.
Maar nu ben ik dus echt ziek misselijk, hoofdpijn en zere benen.
Kun je ook echt ziek zijn van een blaasonsteking of heb ik gewoon weer griep?

Hierdoor kon ik gister ook niet feesten met nieuwjaar en daar baal ik behoorlijk van Verdrietig

Lise81

Re: ziek van blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:03

Een blaasontsteking kan behoorlijk gemeen zijn, het is niet voor niks een ontsteking - je lichaam gaat dus vechten, hiervan kan je koorts/hoofdpijn e.d. krijgen!
Te lang doorlopen met een blaasontsteking kan ook nierbekken-ontsteking veroorzaken!
http://www.nierstichting.nl/ziekte/nier ... index_html

Antibiotica heeft een paar dagen nodig om aan te slaan en de overige dagen van de kuur om door te werken. Meestal voel je je na 2 dagen na het einde van de kuur pas weer echt beter.
Maar neem bij twijfel contact op met je huisarts, het kan mogelijk zijn dat de kuur niet geschikt is voor bijv. nierbekken ontsteking of dat de kuur niet lang genoeg is om volledig te werken.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:06

Als het echt zo erg pijn doet denk ik ook aan een nierbekkenontsteking. Waarschijnlijk doe je het al lang, maar toch: drink zo veel als je kunt. Dat is naar mijn idee nog altijd de beste oplossing Lachen
Veel succes er mee, is wel k.lote in deze tijd van het jaar!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 11:57

Ben vandaag naar de dokter geweest en die zei dat de misselijkheid of van de ontsteking is of van de antibiotica ik moet dus gewoon verder met me kuur en veel drinken en als ik koorts krijg moet ik terugkomen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:59

Ik heb een tijd met blaasontsteking gelopen zonder dat ik dat doorhad, ik ging met de volgende klachten naar de dokter: Misselijk, koortsig..
Ze hebben toen een test gedaan en zeiden al dat je er goed ziek van kan zijn. Lachen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:45

Ik kwam vanmorgen tot de conclusie dat ik voor de 2e keer in 2 maanden blaasontsteking heb.. Deze keer minder erg als de 1e keer. Ik heb inmiddels al bijna 2 liter water op sinds vanmorgen 9 uur.. Ik hoop dat ik het weg kan spoelen door veel te drinken, anders ga ik morgenochtend langs de dok met een plasje en laat ik antibiotica voorschrijven..

Mijn zusje had een keer nierbekken ontsteking en lag echt te huilen in haar bed.. Echt vreselijk lijkt me dat!!

Het is trouwens pas de 2e keer van mijn leven dat ik het heb, had het tot 2 maanden terug nooit gehad..

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 13:10

Ik dacht eerst ook dat ik nierbekken ontsteking had.
Maar dat had ik gelukkig niet ben van me blaasontsteking af maar nu hebben ze wat in me urine gevonden wat met me gal te maken heeft:s Moest daar vanochtend voor bloedprikken.

Ben ook nog steeds ziek thuis. Ik geloof dat ik nu ook gewoon alles tegelijk heb. ben het hele jaar nog niet ziek geweest en nu al anderhalve week. (werk is ook niet blij met me:s)

@ Tallie_Ho: Ik hoop dat je er idd vroeg genoeg bij bent.
Had het eerst ook nooit maar sinds augustus heb ik het al 3 keer gehad. succes met drinken ook vind dat echt vreselijk namelijk:p

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:14

Veel drinken heeft geholpen.. Ik heb bijna geen pijn meer bij het plassen, plas veel en het voelt weer redelijk normaal. Gisteren 1x gehad dat er een drupje bloed bij zat, dat is nu ook weer helemaal weg.

Ik heb vanmoprgen nog geen plasje bij de dok gebracht omdat ik het idee heb dat ik het wel aardig weg kan drinken. Ik kijk het even aan, gaat het weer meer zeer doen dan ga ik alsnog. Maar ben gewoon niet zo happig op AB, mijn weerstand is er altijd van naar de knoppen en ik ben dus een wandelende schietschijf voor alle varianten griep Tong uitsteken

Vervelend trouwens dat je zo ziek bent, wel goed uitzieken hoor!! Ik drink trouwens 50/50 van Roosvicee, is echt lekker spul!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:47

Van een blaasontsteking kan je inderdaad goed ziek worden. vooral ouderen kunnen bij een lichte blaasontsteking al doodziek zijn. ben al een paar x via de thuiszorg bij ouderen geweest die doodziek waren en waar zelfs de huisarts/ambulancedienst dacht dat ze een hersenbloeding of zo gehad hadden. zo ziek en zelf in de war tot verlammingsverschijnselen aan toe. schijnt dat bakterien van de blaasontsteking richting je hersenen gaan en daar voor de problemen gaat zorgen.

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:49

Ik heb ook heel veel blaasontsteking gehad! maar de antib moet toch wel binnen paar uur de ergste plasneiging verholpen hebben.
Ik zou het niet te lang aan kijken! drink heel veel vooral thee en doe rustig aan.
Succes

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 02:18

Ik heb momenteel een nierbekken ontsteking.
Ik was tijdig naar de dokter gegaan met mijn blaasontsteking,maar ik bleek resistent te zijn voor die bepaalde antibiotica.
Helaas heb ik al eerder een nierbekken en volledige nierontsteking gehad dus de klap voor mijn nieren is erg groot.
De nierbekken ontsteking is dan ook veel heftiger en langduriger (pijnlijker) dan de vorige.
Ik kreeg wat tips van mijn dokter:
*Nooit op blote voeten lopen of met dunne sokken
*Bij het naar de wc gaan altijd lang blijven zitten/uitdruppelen
*Niet persen bij het plassen
*als je naar de wc moet,niet inhouden
*Na het vrijen gaan plassen
*bij een blaasontsteking een inlegkruisje gebruiken en vaak vervangen op een dag.Zo blijven er minder bacteriën zitten.
*Bij veelvuldige terugkeer van blaasproblemen bij je aphotheek een medicatie halen die je langdurig dagelijks kan gebruiken.Dit wil zeggen,ook als je geen last hebt,toch de capsules gebruiken.

Zodra je echt nierpijn krijgt,meteen naar de dokter,desnoods naar de EHBO,want bij een ontsteking in je nieren kan elk uur wachten een stap dichterbij een nierbeschadiging zijn!

Veel sterkte voor alle meiden met blaas/nierproblemen Lachen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:16

hm..
veel water drinken kan dus eventueel een oplossing zijn ?
ik ben nu de afgelope 4 uur al 3 keer naar de wc geweest (echt abnormaal voor mij, tis eerder 3 keer op een dag normaal gesproken)..
en ik heb ook een branderig gevoel bij t plassen,
net ook licht rood gekleurd van t bloed..

maar water drinken helpt dus?
*gaat als een idioot water naar binnen gieten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:04

Helaas, ook bij mij is het woensdag naar mijn nieren geslagen, inmiddels heb ik een kuur waar ze volgens mij een paard nog mee kunnen vloeren.. Nierbekken ontsteking, ik weet nu wat het is en het bevalt me geenszinds..